رفتن به محتوای اصلی

ورود داعش به مناطق شرق و جنوب کوبانی
08.10.2014 - 06:31
تفسیر از:
اقبال اقبالی

 


*******
شهر کردنشین کوبانی در خاک سوریه قرار دارد اما تنها 2 کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد. در صورت سقوط شهر کوبانی که در زبان عربی "عین العرب" نام دارد؛ داعش قتل عام گسترده ای را رقم خواهد زد. علاوه بر این، کُردهای سوریه تضعیف می شوند و منطقه گسترده مرزی ترکیه توسط داعش اشغال می شود.

همزمان جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا هم مواضع داعش در نزدیکی شهر کوبانی را بمباران کردند. با این حال حملات هوایی جنگنده های ائتلاف تاکنون نتوانسته است از شدت حملات و پیشروی داعش به سمت کوبانی جلوگیری کند.

هم اکنون جنگ خیابانی میان ساکنین مسلح شهر کوبانی و نیروهای داعش در جریان است. داعش از سه هفته پیش تاکنون برای تصرف و اشغال شهر کوبانی تلاش می کند.

فرمانده نیروهای کُرد حامی شهر کوبانی اواخر روز دوشنبه گفت: نیروهای داعش 300 متری عمق شهر کوبانی هستند و دیگر مناطق شهر را مورد هدف توپخانه قرار می دهند.

"عصمت الشیخ" رئیس هیات دفاع از کوبانی در مصاحبه با رویترز گفت: می میریم یا پیروز می شویم. هیچ جنگجویی شهر را ترک نمی کند.
وی افزود: جهان نظاره گر است. جهان فقط نگاه می کند و اجازه می دهد این وحشی ها، همه حتی کودکان را بکشند اما ما تا آخر می جنگیم؛ تا زمانی که اسلحه داشته باشیم.

میسا عبد فرمانده ارشد زن کرد در کوبانی به برنامه نیوزآور بی بی سی گفت: "از دیشب تا حالا شاهد موثرترین حملات هوایی در اطراف کوبانی بوده ایم هرچند کمی دیر است. اگر ائتلاف با این قدرت و شدت زودتر حمله می کرد شاهد رسیدن داعش به شهر و مرگ این همه آدم نمی بودیم."

او گفت که هماهنگی هایی با ائتلاف برای زدن اهداف صورت گرفته اما حملات باید شدیدتر باشد:‌ "با کمک حملات هوایی ائتلاف می توانیم داعش را شکست دهیم."

او در مورد سخنان آقای اردوغان در مورد سقوط کوبانی گفت: "او خواب می بیند و کوبانی هرگز سقوط نخواهد کرد."

او از نبردهای شدید سخن گفت: "داعش در تلاش است وارد شهر شود اما جنگجویان ما شهامت فوق العاده ای نشان داده اند و در برابر حملات آنها با سلاح سنگین مقاومت کرده اند."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.