رفتن به محتوای اصلی

ای رهبر کودتا ارتش سبز ایران آماده قیام است!
18.09.2009 - 19:27

امروز روز ٢٧ شهریور ١٣٨٨، روز ایران، باردگر شاهد حضور قدرتمند و پرشکوه ملت به پا خاسته ایران در خیابان ها بودیم؛ این بار کوبنده تر و با شعارهایی چون "ای رهبر کودتا ارتش سبز ایران آماده قیام است"! تهدید های خامنه ای و بیانیه به نام سپاه پاسداران مبنی بر "رویارویی" با مردم در اراده پولادین ملت تاثیری نگذاشت!

چند نکته ای که به نظر نگارنده می رسد:

(1)

دیکتاتور و عوامل سرکوبگرش چون احمدی نژاد، جعفری، و جوانی و دیگران، حتی اگر حسن نیت هم داشته باشند، فاقد شعور لازم برای درک و تحلیل مسائل جامعه ایران و جامعه جهانی می باشند؛ تا چه رسد ارائه راه حل برای حل مسائل و تعامل باجهان. آن هایی که امروز بر سرنوشت این ملت کهنسال حاکم هستند، یک هزارم توانایی ملی ایران را هم نمایندگی نمی کنند. اگر جلوی آن ها گرفته نشود کشور را با شتاب بیشتری بسوی فروپاشی و تجزیه هدایت خواهند کرد. به عبارت دیگر حتی اگر در انتخابات تقلب هم نشده بود و این همه ستم هم بر ملت روا نداشته بودند، این دار و دسته های منگل صلاحیت رهبری و اداره کشور ایران را ندارند. وظیقه ملی و انسانی همه است که محکم و با تمامی توان جلوی آن ها بایستیم. برای به زانو درآوردن آن ها و تن دادن به یک انتخابات آزاد حتی یک لحظه را نباید هدر نداد.

(2)

رهبران جنبش سبز می بایست استراتژی خود را فرمول بندی کنند و به مردم اعلام کنند. جنبشی با چنین پتانسیل و در چنین شرایط تاریخی مناسب، به رهبری پویاتر نیاز دارد. هرگونه فرصت سوزی و عدم ارتباط به موقع و مستمر با مردم، بخشی از جنبش را رادیکال تر و سبب حرکت هایی نظیر ترور مقامات حکومتی در کردستان می شود. حرکت های ایذایی رژیم و بازی با دستگیرشدگان و دستگیری های جدید نباید ما را مشغول کند و از توجه کافی به بقیه امور منحرف کند. تشکیل کنگره ملی برای هماهنگی و استفاده بهینه از توان ملی ضروری است.

(3)

اگر قرار است آقای هاشمی و مجلس خبرگان و مجلس تشخیص مصلحت کارکردی داشته باشند، باید نشانه هایی از آن به زودی آشکار گردد. وگرنه مردم ایران و مصالح ملی باردیگر بازیچه و یا قربانی حفظ خود او خواهد بود.

(4)

رهبران گروه های سیاسی و نهادهای مدنی و شخصیت های ملی(داخل و خارج کشور)، استراتژی مناسب نجات میهن را با بودن رهبری فعلی (موسوی-کروبی-خاتمی) و یا بدون بودن آن ها تدوین کنند. اگر رهبری فعلی برنامه ای برای تشکیل "کنگره ملی" ارائه نکردد، باید دست بکار شد.

(5)

مردم ایران همزمان هسته ها و شبکه های خودگردان را تا دورترین نقاط کشور گسترش و تقویت خواهند کرد. باید فرض را بر روزی گذاشت که نه اینترنت در دسترس است و نه تلفن. دانشجویان می توانند استخوانبندی این شبکه ها باشند

(6)

حضور پررنگ تر فقهایی چون آیت الله منتظری، صانعی، دستغیب، بیات زنجانی و دیگران در کنار مردم قابل تقدیر است. اما نباید فراموش کرد که ام الفساد این همه بدبختی و فلاکت و ستمی که در این سی سال دیکتاتوری بدتر از دیکتاتوری شاهان بر این ملت رفت، این اصل من درآوردی ولایت فقیه است. این اصل ضد قرآن با هیچ منطقی قابل قبول نیست. آخر مگر یک فقیه چه دانشی می آموزد که به درد جامعه بخورد؟ بنا بر آموزه های روشن قرآن، این "احکام" بدوی دوران وحشیگری اعراب مکه و حومه آن را برای همیشه به عنوان ننگ بشریت در زباله دانی تاریخ دفن کنید و عمر خود را به بطالت صرف یادگیری و ترویج آن نکنید. به جای آن به اسلام یونیورسال و صلح در خود و ترویج صلح در جهان بپردازید.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.