رفتن به محتوای اصلی

مسلم: ترکیه بدنبال توطئه بود اما همکاری ما و نیروهای پیشمرگ مایه شکست آن شد
06.11.2014 - 23:29

 *******

صالح مسلم از روسای حزب اتحاد دمکراتیک در مصاحبه ای با  خبرگزاری فرات ضمن اشاره به قدرت تأثیرگذاری کردها در خاورمیانه بر لزوم مشاهده این حقیقت از سوی دولت ها تأکید می کند و همچنین ترکیه را بزرگرین مانع در برابر کمک رسانی به کوبانی می داند .

صالح مسلم در مورد اعزام نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان به کوبانی و تأثیر آن بر جنگ نیز با اعلام آنکه این اقدام از لحاظ معنوی و نظامی بسیار مفید بود می گوید تاکنون نیز رفقای ما با امکاناتی که در اختیار داشتند می جنگیدند اما رسیدن تسلیحات شرایط را تغییر داد .

وی در همین رابطه با اشاره به درخواست ها برای ارسال سلاح سنگین به کانتون های روژاوا به مخالفت های ترکیه می پردازد و می گوید ترکیه که تصور می کرد ما با ورد نیروهای پیشمرگ و ارتش آزاد سوریه موافقت نمی کنیم اعلام کرد اجازه می دهد این نیروها وارد کوبانی شوند ، ما نیز این پیشنهاد را پذیرفتیم و توطئه ترکیه به ثمر نرسید .

صالح مسلم همچنین با یادآوری آنکه نیروهای پیشمرگ و ی.پ.گ علاوه بر کوبانی تجربه رزم مشترک در تل کوچر و شنگال را دارند ، جهت تشکیل یک فرماندهی مشترک برای این نیروها ابراز امیدواری کرد و گفت متأسفانه جهان عرب و بخصوص ارتش آزاد و برخی طرف های سوری ،نیروی پیشمرگ را نیرویی خارجی تلقی می کنند و از ورود آنها ناراحتند .

رییس مشترک حزب اتحاد دمکراتیک با تأکید بر آنکه کوبانی بزودی بطور کامل از وجود عناصر داعش پاکسازی خواهد شد همچنین به تلاش های ترکیه برای ایجاد نفاق میان خلق های این کشور اعتراض کرد و گفت کاملا آشکار است که ترکیه در جنوب و غرب کردستان سعی در استفاده ابزاری از داعش بر علیه کردها دارد اگر نه داعش چرا باید به بجای رژیم سوریه به کوبانی حمله کند .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.