رفتن به محتوای اصلی

جمهوریت زیر عبا
03.04.2011 - 15:03

غریو غریبانه های ایلی هستیم که در شکم استبداد هضم می شود. خنجر ماهی سیاه را با خود داریم و شور شوریدن علیه شر و شرارت را... شور شبانه های عصیان و اعتراض. شور شبیخونی از جنس پرومته که آتش محصول آن است. که خویش خونی خورشید و خرد و خواستن هستیم.

افق خواسته هایمان عمود خیمه ی آزادی است. افقی از جنس چشمان مبارزانی که به قلب دشنه و دهشت می زنند.

اسیر سالهای سلطنت و سلطه و استبداد هستیم. اسیر سرالاسرار شرق خویشتنیم. اسارتمان استوانه ی ایستادگی است. یاد گرفته ایم که طعم تکاپو برای رهایی، سبز است. اسارتمان، استواری سیب زنخ بر صخره است. از جنس شکست و استحاله و سانسور نیستیم. آنکه سد راه ماست مهم نیست، مهم این است که سیل ما به دریاچه یی از زیبایی و به سکوتی لبریز از زندگی تبدیل می شود. زیبایی زایدالوصفی که زاینده ی زمزمه هایی برای آزادی است. ما منظری از نظریه هایی بر آزادی هستیم. منظره ای از شکوه شرقی اشتیاق.

فرزندم، " جور دیگر ببین". زندگی مبارزه نیست، بلکه مبارزه، زندگی است. تو فرزند انتظار نیستی بلکه انتظار فرزند توست. کسی نخواهد آمد. عیسی و مهدی، تصویر اسطوره ای خود توست که بر قاب آرزوها و در چشم انداز خواسته هایت ظهور می کند. فرزندم، در کشاکش توفان کشتی شکن زندگی و در گیر و دار بگیر و ببندهای اجتماعی و سیاسی، و در این وانفسای سقوط انسانی آنچه بر من مسلم است ظهور خود توست. نترس. آنسان که نسیمی و حلاج خدا شدند، تو نیز منجی جهان خویشتنی. ظهور کن فرزند نسل ناجی پرست. گزینه ی چهارم را بر گزین. از ابهام "زاغ و روباه و پنیر" بیرون آی که نهایتش آواز تزویر و فریب است.این بازی، بازی ما نیست. بازی کوتوله های دین کودتایی است. پازل خشونت و دیکتاتوری و عصبیت. عصبیتی از جنس مطهری و خمینی و خامنه ای. چینش سیاسی پازل با تصاویر درهم مذهبی. آیت الله های موزاییکی، آیت الله های صیغه و استبرا و استبداد. فتوایی برای مرگ، فتوایی برای ارتداد، فتوایی برای زنده نگهداشتن فتوای بیداد. خبرگان بی خبری، مجمعی برای تشخیص مصلحت. که یادمان داده اند حقیقت تلخ است. و مگر شیرینتر از حقیقت یافت می شود؟

همه جا سموم اسامی سیاهی و سلطه. اسامی مستبد. خیابان، خامنه ای است. بیمارستان و تیمارستان، خمینی است. گمرگ خامنه ای باز است و فرودگاهش بسته. ووووو... جمهوریت اختصاصی، جمهوریت زیر عبا، جمهوریت عمامه به سر... جمهوری اسلامی خامنه ای، حریتنا له الفدا!

در چنین جامعه یی، پتانسیل گفتمان در باب آزادی به پتانسیل گفتمان برای بود و نبود استبداد بدل می شود. و این حماقت محض است... - ادامه خواهد داشت

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.