رفتن به محتوای اصلی

29 اکتبر روزجهانی کوروش در ایران
29.10.2010 - 13:17

چند سالی است که دولت احمدی نژاد با یک برنامه حساب شده سعی می کند که بر موج باستان پرستی ناسیونالیستی که بر بستر نفرت عمومی از اسلامیت حکومت در سی و یک سال اخیر در جان وروح مردم دمیده شده است _ سوار شوند . آنان آگاهانه سعی می کنند از کوروش و منشور او بسود نظام جهل و جنایت خود بهربردرای نمایند تا بدین طیق بتوانند 1_ شعار ناسیونالیستی را از دست بخشی از مخالفین خود بدر آورد ه 2_ تا بخش بزرگی از جوانان بیگانه با نظام اسلامی را با اسلامیت نظام آشتی دهند .3_ در صورت حمله نظامی به ایران از هم اکنون گوشت دم توپ جنگ آتی را مهیا نمایند .این نقشه و استراتژی هر چند از سوی جناح روحانیت سنتی مخالفت هایی صورت می گیرد ولی استراتزیستهای نظام بر این امر کاملا واقفند که شکست ایدئولوزی های اسلامی و کمونیستی در سی سال گذشته در ایران موجب کشانده شدن مردم به گذشته باستانی شده است .

امسال به مناسبت زاد رو ز تولد کوروش بخش بزرگی از وبلاگ و سایت های داخل کشور به استقبال روزجهانی کوروش رفته اند و مطلب زیرا در این ارتباط بر گزیده شد:

29 اكتبر ميلادي برابر با هفتم آبان ماه خورشيدي روز جهاني بزرگداشت كوروش كبير است.اين روز به مناسبت تكميل تصرف امپراتوري بابل به دست ارتش ايران (اكتبر سال 539 پيش از ميلاد) و پايان دوران ستمگري در دنياي باستان برقرار شده است . 2544 سال پيش در همين ماه اعلاميه تاريخي كوروش بزرگ در زمينه حقوق افراد و ملل انتشار يافته بود كه نخستين سنگ بناي يك دولت مشترك المنافع جهاني و هر سازمان بين المللي بشمار مي آيد.کوروش کبیر زمانی که وارد بابل شد در معبد مردوک خدای بابلیان با دست خود تاج بر سر نهاد و منشور آزادی نوع بشر را خواند،باید تصدیق کنم که این منشور آزادی از اعلامیه حقوق بشر که انقلابیون فرانسه تصویب کردند برتر است و معنویت بیشتری دارد. او برده داری را برانداخت،او و حکامش هرگز کاری نمی کردند که به معتقدات دینی و ملی و حقوق مردم لطمه وارد بیاید. آزاد کردن بزرگان یهودی در بابل و بازگردانیدن آنها به یوده و اورشلیم با کمک مالی پادشاه ایران سعادت بخش ترین واقعه ایست که در طول 2500 سال تا آغاز قرن بیستم برای یهودیان پیش آمد و شرح مفصل این واقعه در اسناد مذهبی یهودیان هست و تورات هم بالنسبه با تفصیل آن واقعه را شرح نموده است.به همین دلیل یهودیان او را (مسیاح من) یعنی (مسیح من) می خواندند و در همان موقع روغن مقدس بر سرش مالیدند. روز جهانی کوروش کبیر در تقویم رسمی کشور ایران جایگاهی ندارد!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.