رفتن به محتوای اصلی

چرا تاکنون با پسرعموهایتان به توافق نرسیده اید؟
07.06.2010 - 16:19

آقای منشه امیر در پرسش و پاسخی که با ایشان شده است نوشته اند که: اسرائیلیان و فلسطینی ها پسر عمو محسوب می شوند و منطق حکم می کند که با هم به توافق و دوستی برسند و در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز و همکاری های سازنده ای را آغاز کنند. آن ها خواهند توانست از طریق این همکاری، منطقه را آباد سازند و مردمان خویش را از محنت و رنج برهانند و در راه نیک بختی و رفاه آنان گام بردارند. اما سئوال اساسی ما در اینجاست چرا تاکنون با پسرعموهایتان به توافق نرسیده اید تا بهانه های مختلف از دست حکومت های ارتجاعی وشبه فاشیستی ومذهبی مانند حکومت اسلامی و حماس خارج شود تابلکه منطقه وجهان برای همیشه به آرامش وصلح برسد؟چرا علیرغم اینکه ادعای صلح با پسر عموهایتان را می کنید اما از طرف دیگر مشاهده می کنیم که:

اسرائیل کنترل ۴۲۵ جریب (۱۷۲ هکتار) زمین در کرانه غربی اشغالی برای ساخت شهرک های جدید یهودی نشین را به دست آورده است. ساختن این شهرک سازی ها همان عوامل اصلی صلح با پسر عموهایتان است که: سوی آمریکا به عنوان مانعی بر سر روند صلح نام برده شده اند اما دولت های مختلفی در اسرائیل برسرکار آمده اند همواره بی اعتنا به معاهدات بین المللی که حق ساخت شهرک سازی در اراضی اشغالی را ندارد اما این کشور تا کنون علی رغم تعهدات بین المللی خود به ساخت این شهرک ها ادامه داده است. پس بنابراین برای رسیدن به صلح با پسر عموهایتان دست از ساخت شهرک سازی بردارید و آنرا ادامه ندهید چراکه اسرائیل به اندازه کافی درجاهای دیگر برای جمعیت کم خود اراضی در اختیار دارد . چرا با شهرک سازی عدم اعتماد بوجود می آورید و روی آوری به جنگ را بعنوان تنها راه حل در برابر پسرعموهایتان می گذارید و طبق قطعنامه های سازمان به مرزهای سال 67 برنمی گردید. اینک بعد از انتخاباتی که برنده قاطع نداشته است ،یک حزب راست گرا و نژاد پرست به رهبری (اویگدور لیبرمن )در اسرائیل 15 کرسی به دست آورده و به طوری که خود اسرائیلیان می گویند به سومین حزب بزرگ کشور اسرائیل مبدل گردیده وتمام جهانیان را به وحشت در آورده است ،چراکه با شرکت دادن یک حزب نژاد پرست در انتخابات که خود ناقض انتخابات دمکراتیک وسالم است دیگر جائی برای دمکراسی خواهی نخواهد ماند.اگر آرای یک حزب راست گرا و نژاد پرست به رهبری (اویگدور لیبرمن) با 15 کرسی حقانیت دارد پس آرای بدست آمده هیتلر وخمینی که بیش از 90درصد آرای مردم را بخود اختصاص دادند نیز حقانیت داشت وبنابراین کشتاری را هم که براه انداختن نیز کاملا دمکراتیک بود ؟اما همه می دانیم که این برهان خلف کاملا بی اساس و ضد انسانی اسـت! از طرف دیگر منشه امیر می نویسد که: بستن افترای نژادپرستی به" مردم" اسرائیل یکی از نابخردانه ترین و بی پایه ترین نوع اتهامات است؛ زیرا یهودیان و اعراب، اسرائیلیان و فلسطینیان هر دو از یک نژاد هستند و پدر بزرگ هر دوی آن ها حضرت ابراهیم بوده است." ابتدا باید گفت که همه نگرانی های نهاد ها و سازمانها واحزاب و شخصیت های دمکراتیک به حزب راست گرا به رهبری (اویگدور لیبرمن ) نژاد پرست گفته اند نه به" مردم" اسرائیل ! آقای منشه امیر ،چرا شما یک روز با اعراب پسرعمو میشوید و پسرعموههای سامی نژادتان را در برابر ایرانی ها می گذارید ودرجای دیگر که منافع تان ایجاب بکند با ایرانی ها که بیشتر خود را آریائی نژاد می دانند واز اعراب سامی نژاد یعنی پسرعموهای شما بخاطر حمله اعراب به ایران ، مشکل تاریخی دارند اما با ایرانی ها علیه اعراب متحد می شوید؟ نوشته زیر از شما ست وادعای مرا ثابت می سازد « "شاه فقید ایران با اسرائیل روابط اقتصادی و صنعتی و نظامی گسترده ای داشت و در زمینه تامین سوخت و همچنین کشاورزی و پزشکی و امور دیگر همکاری های خوبی بین دو کشور جریان داشت. پایه های استوار این روابط سازنده بین دوکشور بر اساس ستیز اعراب نسبت به آنان بود که هم به اسرائیل و هم به ایران چشم طمع داشتند: ایران، به عنوان تنها کشور غیر عرب و مسلمان شیعه در منطقه؛ و اسرائیل به عنوان تنها کشور یهودی این خطه. دو کشوری که هیچ یک، زبان و فرهنگشان عربی نبود«(چرا دراین ارزیابی استراژیکی، دیگر بااعراب فلسطینی پسر عمو نیستید اما با ایران متحد هستید؟)

در پایان به شما متذکر می شوم اگر واقعا طرفدار ـ صداقت ،صمیمیت ،صراحت هستید به درستی بانیروهای الفتح یعنی پسرعموهایتان که نسبتا سکلار هستند وبا شما رابطه خوبی دارند اما با حماس تضاد دارند به صلح و آشتی و استقلال کشور فلسطین برابر معاهدات بین الملی دست یابید تا جهانیان به صداقت واقعی شما پی ببرند ودر همین راستا نیروهای ستیزه گر حماس و جمهوری اسلامی که شعار نابودی اسرائیل را می دهند در جهان برای همیشه منزوی گردند!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.