رفتن به محتوای اصلی

نشانه های آلزهایمر سیاسی در مقام رهبری دیده میشود؟
31.10.2009 - 14:19

اول در یک نگاه کوتاه ببینیم که آلزهایمر چگونه بیماری است ؟ و از چه مشخصاتی برخوردار است وسپس آنرا با اعمال و کردار و گقتار مقام رهبری مقایسه نمائیم. خامنه ائی سالهاست که نیروهای سیاسی را به اشکال گوناگون تهدید کرده است. بعدازبه قدرت رسیدن محمود احمدی نژاد به مقام ریاست جمهوری دردور نهم که با انواع و اقسام تقلبات میسر گردید ـ تا به امروز جامعه سیاسی به آرامش نرسیده است.خامنه ائی بارها از نیروهای سیاسی خواسته بود که از دولت احمدی نژاد حمایت نمایند اما هیچگاه کسی بدان گوش فرا نداده است.

به گفته محققان بروز بیماری آلزایمر تا ۷۱درصد به دلایل ژنتیکی و ۲۱درصد به دلایل محیطی انجام می‌شود.

تحقیقات قبلی نیز ثابت کرده‌اند که وقوع بیماری آلزایمر تا ۹۵درصد بعد از ۶۰سالگی رخ می‌دهد.

علائم این بیماری با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات بخصوص حافظه موقت در دوران پیری آغاز شده و به تدریج با از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، از دست دادن قدرت تکلم، گوشه گیری و سرانجام مرگ در اثر ناراحتی‌های تنفسی به پایان می‌رسد. مرگ پس از ۵ تا ۱۰ سال از بروز علائم اتفاق می‌افتد، اما بیماری حدود ۲۰ سال قبل از ظهور علائم آغاز شده است.

مقام رهبری در روزهای گذشته به منتقدین انتخابات کودتائی 22خرداد اخطار نمود که دیگر مسئله انتخابات را به زیر سئوال نبرید چون جرم بزرگی است

«« به دنبال اظهاراتِ روز چهارشنبه خامنه ای که زير سؤال بردن نتيجه انتخابات رياست جمهوری ايران را جرم بزرگی خواند سازمان عفو بين الملل از رهبر ايران خواست تا اين سخنان را پس بگيرد.««

فرمانده سپاه پاسداران: اشتباه نکنید، نظام در خطر است محمد علی جعفری سرکرده سپاه پاسداران در جمع طلاب شهر ارومیه گفته است: اگر تصور کنیم که مردم پشتوانه این نظام هستند و این نظام با صلابت به راه خود ادامه می دهد و حوادثی آن را تهدید نمی کند، اشتباه کرده ایم. خطر بزرگي را پشت سر گذاشته‌ايم ولي نمي‌توانيم بگوييم فتنه‌ها كاملا سركوب شده و شعله‌هاي آتش آن خاموش شده است. اشتباه است اگر تصور كنيم خطراتي نظام را تهديد نمي‌كند.

اما مقام رهبری چون به بیماری آلزهایمر سیاسی دچار شده است و به شدت در وحشت سرنگونی رژیم تحت فرمان خود بسر می برد ، نامبرده که در چند روز گذشته همه منتقدین به انتخابات را تهدید کرده بود اما بلافاصله چند روز بعد در میان نخبگان و دانشجویان به کرنش افتاد و گفت:«« رهبر انقلاب نسبت به صدا و سیما دو انتقاد عمده را وارد دانستند و گفتند: «خیال نكنید آن حرف‌هائى كه صدا و سیما می‌زند، این، همه‌ى حرف‌هاست؛ نه، خیلى مطلب هست. "یك سینه حرف موج زند در دهان ما". این‌جور نیست كه هر چه كه انسان احساس می‌كند، این را گفته باشد یا بتواند بگوید. خیلى حرف‌هاى زیادى هست. شما جوان‌ها الحمدللَّه باهوشید، بااستعدادید، به‌تدریج خیلى از حقائق براى شماها روشن خواهد شد.««محمود وحید نیا دانشجوی مقام اول المپیاد در رشته ریاضی که اینک در اختیار اطلاعات سپاه قرار گرفته ،آنچنان مقام رهبری را به کرنش واداشت که باعث شگفتی همه ناظران سیاسی گردیده است.خامنه ائی به شکلی عجوزانه در مقابل دانشجوی شجاع به زانو در آمد و با زبان خود به بی عدالتی ها در حکومت خویش اقرار نمود.

خامنه ائی خواست تا در روز ملاقات با دانشجویان و نخبگان ـ یک مانور دمکرات مشنانه به مخالفان خود نشان دهد که مثلا در جمهوری اسلامی نیز ابراز عقیده حتی در مقابل رهبری بطور آزادانه وجود دارد اما نمی دانست با دانشجوی بسیار شجاع روبرو خواهد شد که جایگاه او را به زیر سئوال و انتقاد خواهد برد.

««دانشجوی جوان بلند شد و شروع كرد به حرف زدن. صدایش از آن‌جا به گوش رهبر نمی‌رسید؛ پشت تریبون آمد و پس از معرفی خود، سخنانش را آغاز كرد. حرف‌هایش نسبت به سخنران‌های قبلی رنگ و بوی دیگری داشت. ابتدا از عملكرد صدا و سیما پیرامون حوادث اخیر انتقاد كرد و با بیان مثالی از رهبر پرسید: بخش دوم سخنان وی موضوع نقد رهبری بود. «من شاید چهار-‌پنج سال است كه به صورت جدی‌تر روزنامه می‌خوانم و مجلات را مطالعه می‌كنم. این مدت واقعاً به یاد نمی‌آورم كه مطلبی را با عنوان نقد رهبری خوانده باشم ... نقد رهبری را هم به شكل عمومی می‌شود مطرح كرد و هم به صورت خاص در مجلس خبرگان. من احساس می‌كنم اگر چنین نشود، این شرایط منجر به نفاق و كینه می‌شود؛ مثلاً یك چیزی كه در ابتدا یك انتقاد ساده است، چون بستر مناسبی برای بیان پیدا نمی‌كند، ممكن است جنبه‌ی مغرضانه به خود بگیرد و كم‌كم بی‌انصافی هایی پیدا شود.»

یا اینکه سید علی خامنه ائی در روز ملاقات با دانشجویان و نخبگان در مقابل دانشجوی شجاع و با منطق در کار انجام شده قرار گرفت و دیگر نتوانست جلسه رابه نفع خویش کنترل نماید ،بنابراین به آن دانشجوی فرهیخته اجازه داد تا بیشتر از وقت مقرر شده سخن بگوید که زیان رهبر پایان یافت. دانشجوی فرزانه و نخبه محمود وحید نیا ، نه تنها در علم ریاضی به مقام اول دست یافته است بلکه در علم حکمت نیز به آن چنان فراستی دست یافته است که توانست در بارگاه جبار ـ بی عدالتی های جاری در کشور را افشاء و آشکار نماید. مقام رهبری که در چند روز گذشته به نیروهای سیاسی اخطار کرده بود تا مسئله انتخابات را به زیر سئوال نبرید اما خود در ملاقت با دانشجویان و نخبگان اقرار به کمبود ها و نارسائی نمود.

اما گزارش وارونه حسین شریعتمداری نماینده تام الاختیار ولی فقیه درروزنامه کیهان که مقام رهبری را نیز هدایت می نماید از اجتماع دانشجویان و نخبگان به گونه ائی دیگر بود که در پائین ملاحظه می کنید. ««كيهان و خوانندگان ـ شنبه 9 آبان 1388- شماره ـ 19499 مقام معظم رهبري در جمع نخبگان در تاريخ 6/8/ 88فرمودند القاي تقلب در انتخابات جرم بزرگي است. با اين وجود شايسته است مسئولين محترم قوه قضاييه با محاكمه سران و فرماندهان فتنه پس از انتخابات بويژه كروبي، موسوي و خاتمي آرامش را به جامعه برگردانند.««

رژیم که در صحنه های داخلی چه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی واجتماعی به بن بست رسیده است در عرصه مذاکرات اتمی نیز به چوپان دروغگو شهرت یافته است. پاتريك كلاوسون معاون مدير تحقيقات انستيتوى واشنگتن طى سخنانى در دانشگاه جانز هاپكينز با اشاره به شکست طرح البرادعی برای حل بحران اتمی جمهوری اسلامی گفت، رژيم تهران هرگز شريک مناسبى براى مذاكره نیست. سوئد: ایران دوباره همان کلک‌های قدیمی را زده است کارل بیلدت، وزیر خارجه سوئد، که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در دست دارد می‌گوید پاسخ ایران به پیشنهاد گروه ۱+۵ برای دریافت اورانیوم غنی‌شده همان «کلک‌های قدیمی» است که تهران از پیش استفاده می‌کرده است. کارل بیلدت، وزیر خارجه سوئد، که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، بدون اشاره به جزئیات پاسخ تهران، در این باره گفته است: «این پاسخ همان حقه‌های قدیمی است، زیگزاگ رفتن برای مذاکره بیشتر».

رژیم اسلامی که سالهاست ایران و مردم را با زور سرنیزه بعنوان یک گروگان بی پناه در اختیار گرفته است تا با غرب به معامله بپردازد ،همواره توانسته است تا غرب را به بازی بگیرد اما اینک آنچنان رسوا و بی حیثیت شده است که دیگر هیچ اعتباری نزد جهانیان ندارد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.