رفتن به محتوای اصلی

ایران در انتظار «سونامی گردشگران»
20.10.2015 - 08:42

 

 

 

معاون رئیس‌جمهور ایران می‌گوید ایران برای «سونامی» گردشگران خارجی آماده می‌شود.

«مسعود سلطانی‌فر» که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار داشته است که سیاست‌های معتدل حسن روحانی، رئیس‌جمهور و تسهیل مقررات اخذ روادید به آوردن گردشگران بیشتر به ایران یاری خواهد رساند.

ایران بهرمند از ۱۹ جایگاه به ثبت رسیده در فهرست میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» به زودی یک بسته سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و گسترش گردشگری را رونمایی خواهد کرد.

آسوشیتدپرس اشاره کرده است که توریسم ایران بر اثر تحریمات بین‌‌المللی آسیب دیده است.

به گفته مقامات ایرانی گردشگری تا همین جا هم طی دو سال گذشته رشد داشته است؛ هر سال بیش از ۱۲ درصد. سال گذشته ایران پذیرای بیش از ۵ میلیون توریست و حدود ۷.۵ میلیارد دلار درآمد بود.

زمینه توریسم و گردشگری، گذشته از درآمد ارزی می‌تواند کارآفرینی در جامعه را همراه آورد. با این وجود عرصه گردشگری ایران که هدف جذب ۲۰ میلیون گردشگر و ۲۵ میلیارد دلار درآمد تا ده سال دیگر را در دستور کار دارد با کم و کاست‌هایی در زمینه زیرساخت‌ها روبه‌روست.

در امور حمل و نقل از ۲۵۰ هواپیمای مسافربری ایران،‌ ۱۵۰ هواپیما قدیمی و باید نوسازی شوند و یکصد هواپیمای دیگر به دلیل نبود قطعات یدکی پرواز نمی‌کنند و این در حالی است که برای رسیدن به هدف یادشده ایران به بیش از چهارصد هواپیمای مسافربری نو نیازمند است.

ایران برای رسیدن به اهداف خود در زمینه گردشگری و توریسم همچنین به شمار بس بیشتری هتل‌های ۴ و ۵ ستاره نیازمند است؛ بگفته معاون رئیس جمهوری، مسعود سلطانی‌فر، ایران باید شمار هتل‌های ۴ و ۵ ستاره‌اش را از ۱۳۰ هتل کنونی به ۴۰۰ هتل در ۱۰ سال آینده برساند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس با بیان اینکه در دوران پس از تحریم‌ها توریسم بیش از هر عرصهٔ دیگری گسترش خواهد یافت اظهار داشته است توریسم قطعا موتوری است که اقتصاد ایران را از رکود بیرون خواهد آورد و اینکه حوزه گردشگری ایران، بازار شکوفایی برای سرمایه‌گذاران است. وی افزوده است پس از برداشته‌شدن تحریم‌ها ورود سیل‌‌آسای توریست‌ها به ایران را پیش‌بینی می‌کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.