رفتن به محتوای اصلی

«تفتیش و تهدید»؛ هزینه افشاگری‌های غرویان درباره مصباح یزدی
31.10.2015 - 08:58

«تفتیش و تهدید»؛ هزینه افشاگری‌های غرویان درباره مصباح یزدی

 

 

محسن غرویان، از استادان حوزه علمیه قم و از شاگردان سابق آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، هشدار داده است، جزئیات تازه‌ای از اتاق تفتیش عقاید مؤسسه «امام خمینی» وابسته به آقای مصباح را افشا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام غرویان به وب‌سایت «انتخاب» می‌گوید: «اين اتاق كاملاً به اتاق‌هايی كه ساواک در آن اقدام با بازجويی می‌كرد، شباهت داشت. در این اتاق به هر فردی از اساتید و طلاب که مانند آنان فکر نمی‌کرد، فحاشی و الفاظ رکیک به آنها نسبت داده می‌شد».

آقای غرویان چند ماه پیش هم به طور کلی درباره اتاق‌های تفتیش عقاید در مؤسسه آیت‌الله مصباح یزدی صحبت کرد و گفت: «در این اتاق محکمه و تفتیش عقاید برخوردهای به تعبیر او خیلی غیراخلاقی به دلیل مسائل سیاسی و اجتماعی  با افراد می‌کردند».

در این زمینه روزنامه «شرق» می‌نویسد که پس از این گفته‌ها، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش از شاگردان آیت‌الله مصباح یزدی و سردبیر هفته‌نامه «پرتو»، آقای غرویان را تهدید به انتشار فیلم مصاحبه‌اش کرده است.

​​آقای غرویان سال ۸۳ در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق نظرات خاصی در زمینه موضوعات فقهی ارائه داد که حلقه آقای مصباح یزدی این مصاحبه را زیر سؤال بردن برخی از احکام صریح قرآن و اسلام دانستند اما پس از مدتی با عذرخواهی از آیت‌الله مصباح، از مواضعش در روزنامه شرق اعلام برائت کرد و در توبه‌نامه‌ای که منتشر کرد گفت «شیطان این سخنان را در دهانش گذاشته است».

حالا حجت‌الاسلام غرویان در گفت‌وگو با وب‌سایت انتخاب می‌گوید که این توبه‌نامه در همان شرایط اجبار و تحمیل در اتاق‌های تفتیش عقاید مؤسسه آیت‌الله مصباح یزدی تهیه شده بود.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با سایت انتخاب می‌گوید که «این آقایان می‌گفتند به قصد لطمه‌زدن به آبروی بنده، با همسر بنده تماس می‌گیرند و به دروغ می‌گویند بنده با خانم اجنبیه‌ای ارتباط داشته‌ام، یا به آتش‌زدن ماشین یا بی‌احترامی به لباس و عمامه من و بی‌آبروکردن بنده در مقابل مدرسه فیضه تهدید می‌کردند».

حجت‌الاسلام غرویان می‌گوید که این تهدیدها از سوی حلقه [نشریه] پرتو، وابسته به آیت‌الله مصباح یزدی صورت گرفته و اضافه می‌کند که [این گروه] با حمایت‌هایی که می‌شوند، می‌توانند این تهدیدات را عملی کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.