رفتن به محتوای اصلی

روسیه اطلاعات همکاری ترکیه با تروریست ها را در اختیار فرانسه قرار داد
24.12.2015 - 18:47

 =============

به گزارش رسانه اسلامگرا ایرنا:  ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه در دیدار با «پییر دو ویلیه» همتای فرانسوی خود، اطلاعات مربوط به کمک ترکیه به جنگجویان برای نفوذ به مناطق شمال سوریه و برای پیوستن به گروه های تروریستی را در اختیار وی قرار داد. 
 
در ادامه بیانیه آمده است: علاوه بر آن گراسیموف اطلاعات مربوط به سرقت ثروت های طبیعی سوریه (نفت خام) توسط تروریست های داعشی را که بخش عمده آن برای تامین هزینه های فعالیت های تروریستی این گروه مصرف می شود و نقش ترکیه در قاچاق این منابع را به رییس ستاد نیروهای مسلح فرانسه ارائه کرد.
 
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرده است: دو طرف بطور مفصل در باره اوضاع سوریه تبادل نظر کرد و دورنمای همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم را تعیین کردند.
 
در همین حال خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه امروز اعلام کرد، «والری گراسیموف» رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه در دیدار با «پییر دو ویلیه» همتای فرانسوی خود که چهارشنبه شب انجام گرفت بر آمادگی کشورش برای همکاری با وزارت دفاع فرانسه برای مبارزه با تروریسم بین المللی تاکید کرد. 
 
وی افزود: پس از حمله تروریستی پاریس در ماه نوامبر (آبان)، رئیس جمهوری روسیه دستورالعمل همکاری ما را با مسئولان نظامی فرانسه همانند یکی از متحدان، صادر کرد.
گراسیموف با بیان اینکه نتایج عملیات نیروی هوایی روسیه در خاک سوریه و دیدگاه مسکو در مورد چشم انداز توسعه این کشور را در اختیار فرانسه قرار خواهد داد، از همتای فرانسوی خود خواست ارزیابی خود را از وضعیت سوریه ارائه دهد.
 
وی افزود: در مدت زمان کوتاهی، تغییرات قابل توجهی در وضعیت امنیت منطقه ای و بین المللی رخ داده است. تروریسم بین المللی در مدت سه سال به تهدیدی بزرگ تبدیل شده که متاسفانه کشورهای متعددی را متاثر کرده است.
 
رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه تاکید کرد: همسویی تلاش ها برای مبارزه با تروریسم ضروری است و محدود کردن منابع حمایت مالی و مادی از تروریسم، در درجه نخست اهمیت قرار دارد.
وی با اعلام حمایت کشورش از تلاش های فرانسه در مبارزه با تروریسم، گفت: وقایع خاورمیانه و شمال آفریقا گواه این امر است که هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند با تهدید تروریسم بین المللی مقابله کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.