رفتن به محتوای اصلی

اخراج زرتشت احمدی راغب از کار به خاطر دادخواهی
28.12.2015 - 21:51
 
رژیم جمهوری اسلامی، زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، کنشگر پرتلاش مدنی را، به دلیل دفاع از حقوق شهروندی مردم ایران از کار اخراج کرد.
 
زرتشت احمدی راغب در همایش 2 آذر امسال در برابر ساختمان "دنا" در تهران دستگیر و پس از چند روز آزاد شده ، اینکنامه ی اخراج  خود از شهرداری شهریار را دریافت کرده است.
 
رژیم جمهوری اسلامی، از ده ها سال پیش  روش جلوگیری از اشتغال و گذران رندگی  شهروندان معترض و دادخواه را به عنوان یکی از شیوه های  ترساندن ایرانیان از اعتراض و دادخواهی به کار می گیرد.
 
یادداشت زرتشت اخمدی راغب درباره ی اخراج خود از سوی رژیم چنین است:
 
همه قدرت و نیروی یک حکومت سرکوبگر و دیکتاتور این است که می بینید ، هنگامی که به جهت فعالیت در جنبش دادخواهی و حمایت از زندانیان سیاسی و مدنی ، دوشنبه 2 آذر در میدان ونک روبروی لاستیک دنا بازداشت و مدتی را در زندان اوین به یارانم پیوستم ، حراست شهرداری محل کارم با دست پاچگی تمام بدنبال خوش رقصی برای اربابان بالا دست خود شده و در روندی غیر قانونی و غیر انسانی نامه ای تنظیم کرده و با تهدید و فشار به امضای معاون اداری رسانده که معاون قصد امضا نداشته است ، در حالی که شهرداری نیز چند ماهی بود که شهردار نداشت در این میان این انسان مزدور و حراستی از فرصت بهره برده بود و نامه اخراجم را به گردش درآورده تا بدستم برسد.
 
 از سال 1380 که این شهرداری در شهرستان شهریار تشکیل شد من نیز در ان شروع بکار کردم و در 14 سال گذشته تا کنون همواره کار و شغلم ابزار و چماق سرکوب از سوی نهادهای امنیتی گردیده ! و بارها به جهت فعالیت سیاسی و مدنی و دفاع از حقوق بشر تهدید به اخراج یا در معرض آن بوده ام ، یک بار گزینش استانداری به حراست نامه زده بود و حکم اخراجم را به سبب فعالیت هایم صادر کرده بود که شکایت کردم و پس از مدتی بازگشت به کارم را تایید کردند اما به شرط اینکه هیچگاه پست مدیریتی در شهرداری نداشته باشم !
 
مدتی بعد سر و کله اداره اطلاعات پیدا شد و در حراست شهرداری بازجوییم کردند ، پس از انتخابات 88 اداره اطلاعات با حراست شهردای هماهنگ کرده و مرا به ساختمان خود بردند و بازجویی چند ساعته و تهدید به اخراج از کار و زندانی کردنم نمودند . دو سال پیش نیز در تلاش برای ایجاد سندیکای کارگری وانجمن صنفی کارکنان شهرداری بودم که نامه اخراجم را بدستم دادند ! و پس از آزادی از زندان اوین نیز این نامه اخراج را که می بینید دریافت کردم ! ...
 
دیروز هم به دادگاه انقلاب شهریار رفتم که بیدرنگ در تلاش برای دادگاهی کردن من هستند و می خواهند به اتهام تبلیغ علیه نظام سرکوبم کنند ! ناجوانمردی دستگاه استبداد را سال هاست با رگ و پوست خود حس می کنیم و برای همین است که همواره بر علیه بیداد و بی عدالتی فریاد زده و ایستاده ایم همه این مشکلات و گرفتاری هایی که برای من و خانواده ام در طی سالیان دراز از جانب حاکمیت دیکتاتور مذهبی پیش آمده همچنان پتکی بوده بر میخ پولادین و ما همچنان استوار و پابرجا در برابر ستمگری و سرکشی حکومتی ایستاده ایم و تا جان در بدن داریم زیر بار سرکوب و فشار و استبداد نخواهیم رفت .
 
همیشه و در همه جا فریاد آزادی زندانیان فعال سیاسی ، مدنی ، عقیدتی و صنفی خواهم بود و تلاش میکنم در کنار مردم و فعالان میهن دوست برای ایرانی آزاد و آباد لحظه ای از پای ننشینم .
 
اینجا ایران ، شهریار ، من کارگر اخراجی بدست نهادهای سرکوبگرحاکم ......
 
 
‎زرتشت احمدی راغب‎'s photo.
 
 
 
 
 
 
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.