رفتن به محتوای اصلی

اتحادیۀ اروپا سرکوب و ارعاب دانشگاهیان ترکیه را محکوم کرد
16.01.2016 - 16:40
 

 حدود بیست تن از دانشگاهیان ترکیه دیروز جمعه پانزدهم ژانویه به دلیل امضای یک بیانیه از سوی مقامات امنیتی آنکار دستگیر شدند. امضاکنندگان این بیانیه خواستار توقف حملات نظامی ارتش ترکیه علیه کردهای این کشور شده اند. 
دولت ترکیه کارزار گسترده ای را علیه منتقدان و مخالفان سیاسی حکومت به بهانۀ مقابله با "تبلیغات تروریستی" و "توهین به نهادهای جمهوری ترکیه" به راه انداخته است. همزمان شماری از دانشگاه های ترکیه تدابیر تنبیهی را علیه دهها تن از اساتید و پژوهشگران این کشور به اجرا گذاشته اند. 
اتحادیۀ اروپا در بیانیه اش ضمن محکوم کردن سرکوب و ارعاب دانشگاهیان ترکیه حملات تروریستی در این کشور از جمله حملات حزب کارگران کردستان ترکیه را محکوم کرده که در چهاردهم ژانویه گذشته به کشته شدن چهار تن از نیروهای پلیس در جنوب-شرق ترکیه منجر شدند. 
اتحادیۀ اروپا در بیانیه اش همچنین تأکید کرده است که مبارزه علیه تروریسم باید در عین حال قوانین بین الملل و به ویژه حقوق بشر را رعایت کرده و به رسمیت بشمارد. 
هزار و دویست تن از روشنفکران ترکیه در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر کردند خواستار توقف حملات شدید نیروهای دولتی این کشور علیه طرفداران حزب کارگران کردستان ترکیه شدند. امضاکنندگان این بیانیه "کشتار عامدانه و طرحریزی شده" در مناطق کردنشین ترکیه را محکوم کرده و آن را در تضاد آشکار با قوانین ترکیه و معاهدات بین المللی که این کشور امضا کرده دانسته اند.
اتحادیۀ اروپا در پایان بیانیه اش بار دیگر گفتگو و مذاکره را تنها وسیله دستیابی به صلح و توقف خشونت ها در مناطق کردنشین ترکیه دانسته است.

 اتحادیۀ اروپا در پایان بیانیه اش بار دیگر گفتگو و مذاکره را تنها وسیله دستیابی به صلح و توقف خشونت ها در مناطق کردنشین ترکیه دانسته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
رادیو فرانسه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.