رفتن به محتوای اصلی

یوکسکداغ: ترکیه در جزیر از سلاح شیمیایی استفاده کرد
05.03.2016 - 19:09

 

«فیگن یوکسکداغ» رئیس مشترک حزب ه.د.پ جهت شرکت در گردهمایی زنان در روز 8 مارس به مناسبت روز جهانی زن به شهر وان شمال کردستان سفر کرد. وی با مسئولین تشکیلات حزب د.ب.پ در وان دیدار بعمل آورد. یوکسکداغ از سوی «جازیه دومان و اوکش کاوا» روسای مشترک تشکیلات حزب د.ب.پ مورد استقبال قرار گرفت. وی طی آن دیدار حاصل مشاهدات خود در سفر به جزیر را برزبان راند و گفت که در آن شهر با منظره‌ای که انتظارش را نداشت, روبرو شده است. وی گفت که ترکیه در جزیر از سلاح شیمیایی استفاده کرده و افزود:«ترکیه آشکارا از سلاح شیمیایی استفاده کرده است, اما هنوز هم حیا نمی‌کند و این وحشی‌گری خود را رد می‌کند. هنوز به ما حمله می‌کند و درصدد سرپوش گذاشتن بر جنایات خود است. دلیل تداوم چند هفته‌ای عملیات‌های نظامیشان هم همین است. ولی نخواهند توانست از انتقام انسانیت بگریزند. »

یوکسکداغ خاطرنشان کرد که در شهر سور هم می‌خواهند همانند جزیر به قتل‌عام دست بزنند و افزود:«تمامی نیروهای دموکراسیخواه و صلح‌طلب با ظلم دولت روبرو هستند. ما در قبال این ظلم و ستم سکوت نمی‌کنیم. هدف ما شکستن محاصره است. مقاومت می‌کنیم. اعتراض می‌کنیم و محاصره‌ها را می‌شکنیم».

وی در خصوص سلب مصونیت پارلمانتاران ه.د.پ هم گفت:«ما از همان اول گفته بودیم که بیایید از همه پارلمانتاران سلب مصونیت کنید. بگذار آنهایی که به جنایت و دزدی می‌کنند, محاکمه شوند. ما کاری نکرده‌ایم که تاوان پس دهیم» .

یوکسکداغ در خاتمه گفت:«ما نمی‌ترسیم, باید آنها بترسند. ما برای زندگی مبارزه می‌کنیم, اما آنها ترکیه را بسوی بحرانی بزرگ سوق می‌دهند.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
فرات نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.