رفتن به محتوای اصلی

وزیر کابینه اردوغان:‌ یک بار تجاوز تاثیری بر روحیه کودک ندارد!
04.04.2016 - 05:49

***********************

مقامات دولت بنیادگرا و فاشیستی ترکیه، هرچند بعد با اظهارات جاهلانه و ضد انسانی شان غوغایی میان مردم برپا می‌کنند. در تازه ترین مورد، سیما رمضان‌اغلو، وزیر امور اجتماعی و خانواده ترکیه گفته است که یکبار مورد تجاوز جنسی قرار گرفتن تاثیری بر روحیه کودکان ندارد! او این تز بیشرمانه را زمانی بیان نمود که افتضاح تجاوز جنسی بر ۴۵ کودک در مدارس مذهبی متعلق به «انصار فوندیشن» در آن کشورسروصدا بالا کرد. این نهاد مذهبی، در عین حال برای خانواده های کودکان رشوه پیشکش کرده بود تا در مورد این جنایت خاموشی اختیار نمایند.

اکثر مردم ترکیه که قبلا از تجاوز جنسی بر کودکان خشمگین بودند، حال در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خواهان برکناری و محاکمه این وزیر شده معتقد اند که او با این حرفها بر زخم خانواده‌هایی که کودکان شان مورد بدرفتاری قرار گرفته اند نمک پاشیده است.

چند هفته قبل نیز همسر رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، با تمجید از حرمسراهای امپراتوری عثمانی مورد انتقادات تند زنان در آن کشور قرار گرفت. او در سخنرانی‌ای به مناسبت روز جهانی زن، حرمسرا های بدنام شاهان زنباره عثمانی را «مکتبی برای زنان» نامید. جانکورتاران، معاون رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه، در واکنش تندی نسبت به گفته‌های امینه اردوغان گفت: «اظهارات ایشان ناشی از عدم کارکرد عقل نیست، بلکه نشانه انجماد فکری اوست.»

خود اردوغان نیز بارها از عدم تساوی زن و مرد سخن گفته باعث اعتراضات مدافعان حقوق زن گردیده است.

بیانات ضدزن مقامات دولت اخوانی ترکیه درحالی فضای سیاسی ترکیه را دچار آشوب می‌سازند که زنان آن کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارند. «رادیو فردا» در گزارشی نوشت:

«بنابه آماری که انجمن حقوق بشر در ترکیه اعلام داشته است، ۳۸% زنان در ترکیه مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و در هر ۴ ساعت یک زن مورد تجاوز قرار می‌گیرد. همین منبع اشاره دارد که تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۹۴ زن به دلیل خشونتهای مردان جانشان را از دست داده‌اند. در همین حال ۸۴% از زنان و دختران نیز به دلیل ترس از خانواده حوادث تجربه شده را بیان نداشته‌اند. (روزنامه ملیت، بخش گوندم- ۱۷ فبروری ۲۰۱۶)»

ماهیت ضدانسانی و زن‌ستیزانه بنیادگرایان در همه جا یکسان است، خواه در افغانستان فرورفته در وحشت و تاریکی باشند یا در ترکیه به ظاهر پیش‌رفته و مدرن.

رده: مقالات رسیدهچهارشنبه، 11 حمل 1395نویسنده: هیله نوری

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
http://www.hambastagi.org/new/fa/farsi-received-articles/1719-sema-ramazanoglu-says-it-is-ok-for-children-to-be-raped-once.html

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.