رفتن به محتوای اصلی

روسای مشترک ه.د.پ: ماهیت حکومت ترکیه با دوران قتل‌عام ارامنه تفاوتی ندارد
25.04.2016 - 21:21

 

حزب دمکراتیک خلق‌ها روز گذشته کنگره اضطراری خود را در دو شهر باتمان و ازمیر برگزار کرد. فیگن یوکسکداغ و صلاح‌الدین دمیرتاش روسای مشترک ه.د.پ طی سخنانی در این دو کنگره ضمن گرامیداشت قربانیان واقعه نسل‌کشی ارامنه...

فیگن یوکسکداغ از روسای حزب دمکراتیك خلق‌ها طی سخنانی در کنگره اضطراری حزب در باتمان اعلام کرد از زمان انتخابات ماه ژوئن سال گذشته تاکنون 2000 تن از اعضای ه.د.پ توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شدەاند.

وی با گرامیداشت قربانیان واقعه نسل‌کشی ارامنه در سال 1915 توسط حکومت عثمانی گفت که آنچه امروزه علیه خلق کرد انجام می‌شود نشانگر عدم تغییر ماهیت حکومت ترکیه است. یوکسکداغ گفت باید به حکومتی که شهامت قبول مسئولیت جنایت در جریان نسل‌کشی ارامنه را ندارد تذکر بدهیم که کردها خلقی نیستند که قادر به تبعید و یا پاکسازی آن باشند.

از سویی کنگره اضطراری ه.د.پ در ازمیر نیز با قرائت پیام جاوت اوغور و دیلک آیکان، روسای مشترک ه.د.پ در این شهر که به اتهامات سیاسی در حبس بسر می‌برند شروع شد.

صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس مشترک ه.د.پ طی سخنانی در کنگره با اشاره به سالگرد قتل‌عام ارامنه گفت: "شاهد جنگ شدیدی مشابه سال‌های دهه نود میلادی سدەی نوزدهم در کردستان هستیم در حالیکه شهرهای ترکیه با چنین وضعیتی مواجه نیستند. حتی 25 سال پیش که شرایط رسانەها خوب نبود اما همەی ترکیه از وقایع کردستان مطلع بودند و اکنون در سال 2016 هم امکان سرپوش گذاشتن بر جنایاتی که در کردستان روی می‌دهد وجود ندارد. دمیرتاش در این کنگره همچنین برای شرکت گسترده در راهپیمایی یکم ماه مه به مناسبت روز جهانی کارگران فراخوان داد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
فرات نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.