رفتن به محتوای اصلی

رسانه های ترکیه ارتباط آنکارا با تروریستها در سوریه را فاش کردند
09.08.2016 - 09:23

 

به گزارش  شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، رسانه های ترکیه از ارتباط مرتب میان نظام سیاسی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با گروههای تروریستی در سوریه خبر می دهند. حمایت ترکیه از گروههای تروریستی در سوریه در دوره پس از کودتای نافرجام در این کشور، همچون دوران قبل از کودتا ادامه دارد. روزنامه بیرگون در ترکیه فاش کرد نظام سیاسی اردوغان از گروههای تروریستی که به طرز وحشیانه ای به شهر حلب حمله می کنند، از جمله از ارتش آزاد سوریه، جنبش نورالدین الزنگی، احرار الشام، جبهه النصره، لشگر سلطان مراد و فیلق الشام حمایت می کند.

بیرگون ادامه داد: «این گروهها از حمایت لجستیکی، حمایت نظامی و حتی از خدمات پزشکی ترکیه بهره می برند.»
تردیدی نیست بیانیه ای که جنبش احرار الشام پس از کودتای نافرجام در ترکیه و در محکومیت کودتا صادر کرد و رسانه های ترکیه آن را منتشر کردند دلیلی بر روابط میان نظام سیاسی اردوغان با چنین گروههایی است.
اگر چه اردوغان از این گروهها حمایت می کند اما او در این مسیر تنها نیست، طرف هایی نیز تامین کننده بودجه این حمایت ها هستند. رسانه های ترکیه خبر دادند اواخر ماه گذشته نشست محرمانه ای میان اردوغان و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، که کشورش از پیشگامان حمایت از تروریسم است، برگزار شد. پس از این نشست، در دوم همین ماه نشست دیگری در سانسور کامل خبری اما با حمایت رسمی دولت برآمده ازحزب عدالت و توسعه در آنکارا برگزار شد. بر اساس آنچه روزنامه سول چاپ ترکیه در این باره منتشر کرد در این دیدار سرکردگان گروههای تروریستی نیز حضور داشتند. پس از این نشست، با هدف بررسی روند توقف پیشروی ارتش سوریه در حلب، نشستی با چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه برگزار شده بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
https://mejalehhafteh.com/2016/08/07/%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A2%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C/

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.