رفتن به محتوای اصلی

هشدار دمیرتاش به اردوغان: بره‌های دم تیغ نخواهیم بود
15.08.2016 - 23:08

 

Monday, 15 August 2016

صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دمکراتیك خلق‌ها در سخنرانی امروز در تجمع آمد به حزب حاکم ترکیه و احزاب دنبالەروی آن هشدار داد.

دمیرتاش با ابراز امیدواری از عدم تصویب بسته قانونی جدید در مجلس ترکیه گفت: “البته می‌دانیم با دولتی مواجهیم که در دوران حیات سیاسی خود، اخلاق و وجدان را باخته است. آنها به هشدارهای ما هرچند به نفع کشور باشد گوش نمی‌دهند. زمانی تحت نام ك.ج.ك هزاران نفر را دستگیر و زندانی کردند. می‌گفتند ك.ج.ك حکومت موازی است. اما حالا کسانی دیگری را تصفیه کرده و می‌گویند آنها حکومت موازی بودند. به دولت هشدار می‌دهیم که اگر قیم به کردستان اعزام کند آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم. قادر نخواهند بود از عدەای دیکتاتور استفاده کنند. درد شما کردها هستند و حکومت نمی‌تواند چیزی را بنام کردها هضم کند. حزب حاکم با پرداخت سهمی به احزاب اپوزیسیون آنها را با خود همراه کرده مانند حزب جمهوری‌خواه خلق.”

دمیرتاش خطاب به دولتی‌ها گفت: “اگر قرار است شهرداری عزل شود باید در آنکارا این اتفاق روی دهد. شهردار آنکارا عتراف کرده که زمینی را برای فتح الله گولن اختصاص داد. شهرداری‌های ما حتی یک متر هم زمین به شبکەی گولن ندادەاند. اگر قرار است کسی به اتهام ترور بازداشت شود آن فرد اردوغان است. قوانین نمی‌توانند جلوی او را بگیرند و خودش از خدا طلب عفو می‌کند. فکر می‌کند در این دنیا حسابی پس نمی‌دهد. اردوغان نباید ما را با گولنی‌ها اشتباه بگیرد. چهل هزار نفر از این جماعت دستگیر شدند و هویت خود را انکار کردند. اما ده هزار عضو ما بازداشت شدند و هیچکس هویت و مطالباتش را انکار نکرد. ما برەهای دم تیغ نخواهیم بود. ما آگاهانه مقاومت کرده و توانش را داریم. آنکه شکست می‌خورد حزب حاکم است چرا که ما در جای حق ایستادەایم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
خبرگزاری فرات

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.