رفتن به محتوای اصلی

هاشم خواستار به معلمان ایران: به دانش آموزان درس آزادگی بدهید!
پیام هاشم خواستار به فرهنگیان ایران برای آغاز سال نو آموزشی
22.09.2016 - 03:36

 

 

 

 

هاشم خواستار، کنشگر سرشناس صنفی و سیاسی، در پیامی به انگیزه ی آغاز سال آموزشی 1396 ـ 1395 جنایت اعدام های سیاسی سال 1367 به دست رژیم جمهوری اسلامی را زخمی عمیق و فراموش نشدنی خواند و از غارت ایران  به نام اسلام انتقاد نمود.

پیام هاشم خواستار، سخنگوی کانون صنفی معلمان خراسان، به معلمان ایرانی به مناسبت آغاز سال آموزشی 1396 ـ 1395 و بازگشایی مدارس:

همكاران گرامي؛
كشور،در همه زمينه ها در فساد،غرق شده است.

قتل عام زندانيان سياسي در سال 67 و دفن انها در گورهاي دسته جمعي زخمي عميق در تاريخ جمهوري اسلامي است كه فراموش نشدني است.

به نام اسلام،كشور را غارت مي كنند. 710 ميليون تومان در ماه حقوق به كنار، همان متوسطِ حقوقِ 500 ميليون تومانِ سران را تصور كنيد كه در ماه در همين مشهد خودمان 4 آپارتمان و در سال 50 آپارتمان ميتوانندباآن بخرند. در حالیكه يك معلم در آرزوي خريد يك آپارتمان تا پايان خدمتِ خود ميباشد كه از مصیبت واضطرابِ مستاجري نجات يابد!!!

همكاران گرامي ماه مهر نزديك است،به شاگردانتان درس آزادگي بدهيد.

از همكارانِ مطلع وفرهيخته تر از خودم ميخواهم كه بسيار خلاصه،جزوه اي تهيه كنند و در آن خصوصياتِ يك حكومت با مشیِ مردم سالاری (دموكراسي) بيان شده باشد و با حكومت استبداد مطلقهٔ دينيِ ايران مقايسه گردد.

(حکومتی باانتخابات آزاد، داشتن قواي مستقل به معناي واقعي كلمه، رعايت حقوق بشر،قدرت پاسخگو باشد،چرا قدرت مطلقه همچون آنچه در ايران برسرکاراست، فساد مي آورد؟ و ...) دنيا، دنياي آگاهي است.

كساني كه آگاهانه در يك جامعه و يا يك كشور نميخواهند به حقوق خود و به حقوق حاكمانشان آگاهي داشته باشند،حيواني بيش نيستند.از يك حيوان چه شكايتي میتوان کرد و يا چه انتظاري ميتوان داشت؟

همينطور استادان دانشگاه نيز بايد به رسالتشان عمل كنند. در خلالِ دروس علمي كه به دانشجويان خود ميدهند خصوصيات يك حكومت آزاد و دموكراتيك را بيان كنند. بگويند ‍‍که ژاپن با مساحت كم كه 80 درصد آن از كوهها تشكيل شده،تنها به خاطر داشتن "مردم سالاري" ، دومين اقتصادِ قدرتمندِ جهان را دارد.

همكاران گرامي،وكيل افتخاري فرهنگيان: "دكتر عبدالفتاح سلطاني" كه نزديك به 6 سال درزندان است را فراموش نكنيد. در مشهد با داشتن اين همه وكيل،يك وكيل،حاضر نشد وكالت بنده را قبول كند. دكتر عبدالفتاح سلطاني در تهران حاضر شد كه به مشهد آمده و وكالت اينجانب را رايگان به عهده گيرد.

در پايان از مهمان نوازي همكاران گرامي در خراسان رضوي وخراسان شمالي كمال تشكر را دارم وبه آنان عرض میکنم؛ شما با اين فداكاريهايتان تاريخ را ميسازيد. مطمئن باشيد كه آينده،از آنِ شماو از آنِ انديشه ي شماست که ناقل فرهنگِ روشنفکری وظلم ستیزی هستید.آدرس سايت www.aftab-chorasan.blogspot.de) انتشار ازاد است.

با تشكر
سيد هاشم خواستار
نماينده ي معلمان در كانون صنفي فرهنگيان خراسان

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.