رفتن به محتوای اصلی

گزارش نماینده رژیم ایران به سازمان ملل درباره ملیتها به عمد نامی از ملیت عرب اهوازی نبرد
01.12.2016 - 21:43

به مانند هر سال در 24 و 25 نوامبر، شورای حقوق بشر سازمان ملل نشست سراسری خود را در ژنو سویس برگزار میکند و در ان هیئت های کشورهای مختلف گزارشی از وضع حقوق بشر خود را به شورا ارائه میدهند،در این نشست و به دلیل سیاستهای عرب ستیزی رژیم ایران و برای استمرار هویت ضدایی علیه مردم عرب اهواز (عربستان ایران) که اقلیم انان مملو از نفت و گاز است، و دقیقا برای محروم کردن این ملیت از ثروت خود و غیر عرب خواندن اقلیم عربستان ایران، هیئت ایرانی که به اسم ستاد حقوق بشر قوه قضائیه!!؟؟ در نشست سازمان ملل شرکت کرده بود، در گزارش به اصطلاح حقوق بشری، منکر وجود ملیت عرب در ایران شد.

این در حالی است که هم نماینده مخصوص دبیر کل سازمان ملل اقای احمد شهید و هم کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل و سازمان یونسکو و تمامی سازمان های حقوق بشری و مهمتر از همه ملیونها عرب اهوازی در اعتراضات خود در سالهای اخیر وجود خود را محک زده که منجر به سرکوب و اعدام دهها نفر و زندانی شدن هزاران نفر از جوانان مردم عرب ایران شده است.

سازمان حقوق بشر اهواز طی بیانیه‌ای اعلام کرد، كه دولت جمهورى اسلامى ایران در گزارش کاملی که توسط ” كمیته حقوق بشر در قوه قضائیه ایران”، درباره “اقوام و اقلیت‌ها” تهیه شده، نام عرب‌های اهواز را حذف کرده و هیچ اشاره‌ای به وجود عرب‌ها در ایران نمی‌کند.

این سازمان اضافه می‌کند، نمایندگی ایران در سازمان ملل، این گزارش را در دوره نهم کارگروه ویژه موضوعات مرتبط با “اقلیت‌های سازمان ملل” که در روزهای 24 و 25 نوامبر 2016 در مقر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد، توزیع کرد.

گزارش جمهوری اسلامی درباره گروه‌های ملیتی در ایران

در همین رابطه شیما سیلاوی، نماینده سازمان حقوق بشر اهواز و همچنین دکتر کریم عبدیان، مدير اجرايى این سازمان، در سخنانشان در حضور سایر سازمان‌های شرکت‌کننده و مسئولان سازمان ملل، به این گزارش که نامی از عرب‌های اهواز در آن برده نشده، اعتراض کرده و تاکید کردند “این موضوع، ادامه سیاست‌های رژیم ایران برای محو هویت و وجود عرب‌ها در اهواز را ثابت می‌کند.”

مدير اجرايى سازمان حقوق بشر اهواز در سخنانش خواستار تغییر نام‌های شهرها و بازگرداندن نام‌های عربی اصلی در مناطق عرب‌نشین شد که جمعیت آنها در استان‌های مختلف این کشور بین 5 تا 7 میلیون نفر اعلام شده است.

عبدیان افزود: نام منطقه به “خوزستان” تغییر نام داده شد، در حالی که به مدت 600 سال به طور رسمی “عربستان” نامیده می‌شد. وی دلایل این تغییر توسط دولت رضا شاه را تلاش برای “تغییر هویت عربی منطقه” دانست.

او همچنین افزود: مناطق عرب نشين نزدیک به 90 درصد نفت ایران را تولید می‌کنند در حالی که مردم اين مناطق در فقر شدید زندگی می‌کنند و به آنها اجازه مشارکت در اداره امور مرتبط به خودشان نیز داده نمی‌شود و هیچ‌کس در سطح محلی یا کشوری آنها را نمایندگی نمی‌کند”. او ادامه داد: بر این ملت، آسیمولاسیون اجباری، پاکسازی نژادی و مصادره اراضی تحمیل شده و بارها اختصاص 1.5 از درآمد نفت برای این اقلیم، از سوی مجلس ایران رد شده است.

گفتنی است که عرب‌های ایران در استان‌های “خوزستان”، “بوشهر”، “هرمزگان” و نیز در جنوب استان “ایلام” و بخش‌هایی از استان‌های “فارس” و”خراسان جنوبی” زندگی می‌کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
کنگره ملیتهای ایران فدرال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.