رفتن به محتوای اصلی

مردمان جغرافیای لرنشین؛ نه به صدقه گیری از حکومت، آری به خودمدیریتی
07.04.2019 - 11:48

 

 
 آوریل 06, 2019

حکومت اسلامی 40 سال بیرحمانه هستی ایران و ایرانیان را هزینه لبنان، فلسطین، کربلا، سوریه و .. کرد. بی تفاوتی نظام به سرنوشت و آینده ملت ایران، راه را برای ویرانگری بلای طبیعی هموار ساخت. سیل، هستی محروم ترین مردم کشور در مناطق لرنشین را بیش از جاهای دیگر نابود کرد.

حکومتی که برنامه ای برای سازندگی ایران در دستور کار نداشت، با سلطه مافیایی بر همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، ، مالی، نظامی و ثروت کشور، 40 سال سد پیشرفت، سازندگی و ترقی کشور شد. تمام موقعیت ها را به فرصت جهت چپاول و غارت ایران تبدیل کرد و اکنون کشور و  بویزه مردمی را که ثروت نفت، گاز و آب زیر پای آنها بوده را به دوران غارنشنی فرستاده است.

هنوز در بسیاری از مناطق سیل زده لرنشین، مردم از داشتن خوراک، پوشاک و سرپناه محروم هستند و برخی از دزدان و جنایتکاران حرفه ای برای روضه خوانی و وعده صدقه به آنجا رفته اند. تجربه ما از کردار حکومت اسلامی این است که زندگی غارنشینی را هم برای ملت ایران رحمت الهی  و پروار کردن مافیاهای حکومتی و اسلامگرایان وابسته را واجب شرعی می داند.

در 40 سالگی پدیده ناقص الخلقه ای بنام “جمهوری اسلامی”، جامعه ایرانی تا مغز استخوان به رذالت و فرومایگی و انسان ستیزی نظام پی برده است.

سخن من در این گفتار با مردم لر است. مخاطب من صاحبان نفت، گاز و آب در سرزمین لرنشین است. حکومت اسلامی باعتبار خواب 100 ساله شما، و باعتبار ثروت زیر پای شما، علیه شما و کل ملت ایران تا دندان مسلح شده و به باج گیری و راهزنی آشکار می پردازد.

ما در انقلاب مشروطه توانستیم نقطه پایان به حکومت های قومی بگذاریم و صد سال تاوان دلاوری های خود را پرداختیم، اکنون جامعه شهروندی ایران از بیداد، تبعیض، چپاولگری و غارتگری حکومت اسلامی زمینگیر شده است.

ما قدرتی هستیم که در شاهرگ منطقه تامین مالی تروریسم دولتی مستقر هستیم. موقعیت خود در کشور و امکانات استراتژیک برای فلج کردن حکومت اسلامی را دریابیم. ما در منطقه خود نفت، گاز، و آب داریم. باید مانع استفاده حکومت اسلامی از نفت، گاز و آب شویم. این رژیم ددمنش، ته مانده های ثروت ما را در شکل صدقه به مردم سیل زده بر می گرداند. زیر بار این ننگ نرویم!

صدقه گیری از حکومت اسلامی برای ما یک ننگ است. مدیریت تولید، توزیع و فروش نفت را در حکومت اسلامی فلج کنیم. با اعمال خودمدیریتی سوسیال دمکراتیک در جغرافیای مردم لر بختیاری، راه قیام برای سرنگونی حکومت اسلامی و نهادینه کردن ارزش های ایراندوستانه، ملی، لائیک، دمکراتیک و سوسیال را در کشورمان فراهم کنیم.

بار دیگر مردمان جغرافیای لرنشین باید حماسه ای نو در تاریخ این کشور رقم زنند و ما اکنون در آستانه پاسخگوئی به انجام وظایفی تاریخی برای سرنوشت خود و کشورمان قرار داریم.

هوشیاری سیاسی، همبستگی ملی، سلحشوری، شجاعت و دلاوری را جایگزین کرختی سیاسی- عملی، تسلیم طلبی، و فرهنگ صدقه خوری کنیم. خود را برای “جنبش اقدام در خیابان” و تدارک قیام جهت براندازی حکومت اسلامی آماده کنیم.

اگر امروز متحد بپا نخیزیم، زیر گل و لای سیل های فردا خفه خواهیم شد.

 http://www.tribunelor.org/%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%82-%D8%B3%DB%8C%D9%84%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1%D9%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85/

 
 
 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
تریبون لر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.