رفتن به محتوای اصلی

اصابت کاتیوشا به منطقه بشدت حفاظت شده مرکز بغداد
19.05.2019 - 21:48

در همین حال پلیس ویژه بغداد یک پرتابگر کاتیوشا را در محله صناعت پیدا کرده و اکنون این محل در محاصره پلیس است و نیروهای تخصصی برای بررسی به محل اعزام شده‌اند.

در پی افزایش تنش بین آمریکا و ایران، آمریکا هفته گذشته کارمندانی که حضورشان ضروری نبود از سفارت خود در بغداد و کنسوگری‌اش در اربیل کردستان عراق خارج کرد.

آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد در واکنش به افزایش تحرکات ایران در عراق و سوریه ناوگروه آبراهام لینکلن را به منطقه می‌فرستد.

امروز ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین گفت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس "گشت‌های امنیتی" خود را در آب‌های بین‌المللی این خلیج از دیروز افزایش داده‌اند و "هم ناوگان و هم گارد ساحلی کشورهای شورای همکاری در هماهنگی نزدیک با یکدیگر و نیروی دریایی آمریکا فعالیت خواهند کرد."

ناوگان پنجم آمریکا همچنین از عملیات مشترک "گروه آماده عملیات آبی خاکی کرسارج" و "گروه ضربت ناو آبراهام لینکلن" خبر داد که جمعه و شنبه انجام شده است.

با اینکه هم آمریکا هم ایران می گویند به دنبال جنگ نیستند افزایش تنش‌ها باعث نگرانی کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اروپا شده است.

ایران می‌گوید به دنبال جنگ نیست اما در "آمادگی کامل" قرار دارد. به گفته سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران "دشمنان ایران" اراده جنگ ندارند و از جنگ می‌ترسند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم گفته قصد درگیری نظامی با ایران را ندارد اما اگر ضرورت ایجاب کند، "قطعا" بیش از ۱۲۰ هزار نیرو به منطقه می‌فرستد.

در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها خبر دادند که سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با نیروهای شبه‌نظامی در بغداد دیدار کرده و از آنها خواسته آماده "جنگ نیابتی" باشند.

این گزارش را منابع رسمی تایید نکرده‌اند اما بریتانیا در همان روز درجه خطر را برای نیروهای خود در عراق افزایش داد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
بي بي سي

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.