رفتن به محتوای اصلی

چرا مخالف حمله تلافي جويانه سعودی و امريكا هستم
26.09.2019 - 23:37

در روزهاي اخير و با تشديد فشارهای اقتصادی آمريكا و تاثير مستقيم آن بر درآمدهای نفتی كشور با توجه به اينكه ایران از زمان پهلوی تا به امروز بر اين محصول سرمايه گذاری كرده و درآمدی به غير از آن ندارد( تك محصولی) رژيم خود را در تنگنا می‌بيند .

بخصوص كه بيشتر اين درآمدها صرف جنگ افروزی و تقويت شبه نظاميان و تروريستها ميشود و با خشك شدن اين منبع درآمد ايران توانايی اقدامات ايذايی خود را از دست خواهد داد .

برگ برنده‌ای كه از آن در تمامی كارزارهای ديپلماتيک بخوبی از آن استفاده كرده اما اعتراضات داخلی را نيز بايد بنحوی كنترل كند، زيرا فشار غير قابل تحملی بر مردم وارد شده.

حال وقتی كه صادرات ايران به واسطه تحريمها تقريبا به ١٥ درصد افول كرده و اقتصاد را  از بين بردنه است، حمله متقابل چه سودی خواهد داشت؟

هدف قرار دادن تأسيسات نفتی ايران كه عملا توليدی ندارند، چه سودی خواهد داشت؟

اين فشارها دولت را كاملا نگران كرده ترس از قيام مردمی ، مردمی كه قرار بود آب و برق مجانی داشته باشند و حق نفت خويش را دريافت كنند!

حال اكثريت مطلق اين مردم برای سير كردن، شكم فرزندان خويش با مشكل مواجه هستند.

به همين دليل رژيم ايران سعی دارد، با هدف قرار دادن آرامكو، سعی در بالا بردن اين تنش تا سطح يك جنگ كوتاه مدت را دارد.

به اين دليل كوتاه مدت كه نظام بر اين باور است كه دولت ترامپ بدليل نزديكی به انتخابات دست به يك جنگ گسترده نخواهد زد و سعودی و كشورهای حاشيه خليج نيز آسيب پذير ميباشند، و با اين كار جامعه خشمگين خويش را باتوجه به فرهنگ عرب‌ستيزی نهادينه شده و افكار پان ايرانيستی و ايران شهری يك بار ديگر به دور خود جمع كند.

تا چند صباحی بيشتر بر مسند قدرت باقی بماند، اگر شانس ياری كند!

ترامپ در انتخابات موفق نشود و اوبامای ديگری آقای كاخ سفيد شود.

كشورهای منطقه بايد با همكاری آمريكا سعی در فشار حداكثری تحريم داشته باشند و توان مالی ايران و درآمد ارزی آنرا به حداقل برسانند كه از اين راه نيروهای وابسته به رژيم ضعيف‌تر شده توان ايذايی خود را از دست ميدهند و فشارهای اقتصادی داخل كشور را فلج و مردم را به خيابانها خواهد كشيد.

اگر اين اتفاق(قيام داخلی) شكل بگيرد و ترس مردم از حكومت كاهش يابد ايران بدليل ستم ملی روا داشته شده به مليتها و مطالبات انكار شده در طول دهه‌های گذشته باعث ميشود كه اين قيام باخود دگرگونی‌های بزرگی را بهمراه  داشته كه منطقه و جهان را شگفت زده خواهد كرد.

مطالبات مادي و اوليه مردم وارد فاز مطالبات مهمتر از ان خواهد شد كه ميتوان استبداد در ايران كه قدمتی ١٠٠ ساله دارد را به ذيل كشيده ، كشوری فدرال دمكرات را ساخت كه تمام خاورميانه را تحت تاثير قرار داده و بعد از دهه‌ها تشنج اين منطقه روی صلح و دوستی را ببيند.

حافظ فاضلي

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
کنگره ملیتها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.