رفتن به محتوای اصلی

واقعا چه باید کرد ؟
25.11.2019 - 10:07

واقعا چه باید کرد (ضیاءمصباح ) در پی اعتراضات بسیار گسترده اخیر که بیان و تشریح آنرا نیز جرم اعلام نموده  و اخبار و مستنداتی که مرتبا مشاهده میشود و غیر قابل انکار ،که تازه گوشه ای از حقیقت ماجرا و رخ دادها در سطح کشورمان است وعمق این داستان که برحسب اشتباهات مکرر حکومت چند وقت یکباراز طاقت آدمیان ساکن این مرز و بوم خارج میشود و نارضایتی ها خود را بطور گسترده و غیر قابل انکار نشان میدهند و دست اند کاران برای تجدید نظر در روش خود پند نمیگیرند و...

واقعا تکلیف منتقدین و دلسوزان این ملک و ملت چیست ؟؟ اگر بنویسند و تحلیل نمایند و در عرصه باشند بقول همشهری گرام دکتروارسته  زید آبادی « نه می‌شود به نظارۀ تجمعات رفت تا به چشم خود ببینیم  زیرا شناسایی و بازداشت به معنای غوغای کشف لیدری برای اغتشاشات بودو نه منبع مطمئن و مورد اعتمادی در دسترس و هر چه بود همان قصۀ قدیمی بود بی کوچکترین تغییری در سالیان دراز! »

بگذارید همه با هم آرام و با سکوت معنا دار در همه جا با یادداشتی کوچک در پشت شیشه اتومبیل یا روی میز کار خود و یا در پشت شیشه مغازه و هر کچا هستیم با خط خوش بطوری که دیگران و عابرین بتوانند بخوانند -بنویسیم وبپرسیم « چه باید کرد ؟»حکومت که عهده دار مدیریت بهینه کشورمان خود را بنا بررسالتی غیر دنیوی میداند و میشمارد  بر طبق  قوانین  و ضوابط موجود تعریف شده با معیارهای مناسب زمان ، موظف و مکلف است باتقبل مسئولیت به بهترین شکل با امکانات بسیار گسترده ای که ملت دراختیارش گذارده اند - سلامت جسمی و روانی مردمان را با بکار گرفتن بهترین ها از لحاظ اندیشه و سلامت عمل همراه با پندار نیک و تخصص واقعی بکار گیرد و باعث اعتلاء ایرانیان از منظر جهانیان از هر لجاظ بشود .

 بعد از 4 دهه آیا توانسته اید ؟ خطابم به متولیان نظام است !که هر گونه تعللی را به حساب دشمن فرضی مینویسند و از خود سلب مسئولیت !

بنابراین آیا بهتر نیست ( پیشنهاد میشود ) هر چه زودتر ، با همه اما و اگرها بدون کوچکترین تهدید وخشونت ، التهاب و خسارت – البته بدون تاخیر جنابان متولیان مانده بر مسند بقیمت نا بودی اخلاق ، ارزشها وسلامت رفتار و گفتار- بدون دلهره ازعواقبت اعمال خود ، قبل از دقیقه نود  «موافق شوند!»  ملت بهترین ها را برای حضور در مجلس که نامش  طبق مصوبه ای برای جلب واقعی افکارو باور ایرانیان  به « شورای ملی » اصلاح می شود ....در انتخاباتی آزاد و بدون گزینش آنهم بدون نگرانی از ورود افراد غیر ایرانی وضد وطن و مردم که مشکل رای دهندگان بشمار میرود و فرصت رفع اشتباه احتمالی را دارند ، در اسفند ماه در پیش – همه ایرانیان مشارکت داشته باشند و آنوقت هر چیز در جای خود «بفر مایش حضرت علی » در تعریف حق و عدل قرار میگیرد و بتبع مشارکت واقعی ، جدی ، اصولی و...که میتواند راه گشای کلیه مصائب و مشکلات در تمامی زمینه ها باشد جماعت  در مانده در اداره امور با اطمینان به ارزیابی کارشان مورد تقدیر یا توبیخ و حداکثر «بشرط آلوده نبودن دست آنان به خون ملت »برکنار میمانند ......آیا شدنیست ؟ و نگران ایمان و اسلام مردمان این سرزمین بودن «با این عملکردها و نتایج اسفناک به دست آمده » ایا براساس نگاه به منافع ملی کافی نیست ؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.