رفتن به محتوای اصلی

کودکان معلول در بیابان‌های ایران رها می‌شوند!
02.01.2020 - 22:43
تفسیر از:
امیرعلی متولی

 

محمد نوری، مدیر دفتر «فرهنگ معلولین» گفت در برخی مناطق ایران «معلولین را در کوه می‌گذارند و عقاب‌ها می‌برند یا گرگ آنها را می‌خورد.»

به گزارش ايران اينترنشنال، نوری در مصاحبه با وبسایت مباحثات (مجله فکری تحلیلی حوزه و روحانیت) به مناسبت «روزجهانی معلولان» افزود: «ما گزارش اینها را ما داریم و بهزیستی هم دارد.»

او گفت اعتقاد به اینکه «معلول کسی است که شیطان در او رسوخ کرده… هنوز هم تا حدی در جامعه مذهبی ایران وجود دارد.»

نوری اضافه کرد: «متاسفانه در روستاها معلولین از سختی‌ها و مشکلات بیشتری رنج می‌برند. معلول در روستا به عنوان یک موجود بی‌مصرف است که نه می‌تواند گوسفندی به صحرا ببرد و نه می‌تواند در خانه کار کند.»

در ایران گزارش‌هایی در سال از رها کردن کودکان معلول در مناطقی از کشور منتشر می‌شود.

سازمان بهزیستی متولی نگهداری و حمایت از این کودکان است که در مراکزی خاص از آنها نگهداری می‌کند.

 پایان خبر

 

مکمل:

آمار نسبی معلولین کشور هنوز مشخص نیست و از یک میلیون تا ده میلیون نفر نیز اعلام شده است. نه تنها حول محور معلولین که بلکه در بسیاری از موارد دیگر نیز آمار صحیح و حقیقی وجود ندارد. آماری اعلام میشود و سپس چون هم خوانی نداشته یا به مصلحت نظام نیست تکذیب میگردد. چه کسی بهتر از معلولین که فدایی ِ بی مدیریتی سیستم گردند چرا که نه زبان گویایی دارند و نه مدافع ِ قانونی ِ دلسوز!

طبق معمول مشکلات میهن اسلامی بصورت کتبی و شفاهی حل میشوند اما به اجرا گذاشته نمیشوند یا اگر اجرایی شوند غالباً ناقص اند. مثلا ماده اول قانون جامع حمایت از معلولان، دولت را به فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تامین حقوق معلولان موظف می‌کند. کلیه وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی موظفند دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات اجتماعی و عمومی را فراهم کنند. دولت باید افراد دارای معلولیت را تحت پوشش بیمه درمانی و بیمه تکمیلی قرار دهد، سه درصد استخدام‌ها در دستگاه‌های مصرف‌کننده بودجه عمومی کشور، باید به افراد دارای معلولیت اختصاص داشته باشد. وزارت مسکن و شهرسازی باید حداقل ده درصد از واحدهای ارزان را به معلولان نیازمند تخصیص دهند. صدا و سیما وظیفه دارد دستکم دو ساعت در هفته، در ساعات مناسب، برنامه‌هایی با کیفیت برای آشنایی مخاطبان با جامعه معلولان تهیه کند و علی برکت الله مورد تئوری دیگر

براساس تعریف جهانی معلولیت، علاوه بر نقائص جسمی، افرادی که دارای مشكلات روانی، سردردهای میگرنی، آسم یا آلرژی هستند نیز معلول محسوب می شوند پس با توجه باین تعریف و بنا بر آماری که خود بهزیستی جمهوری اسلامی اعلام کرده حدود ده درصد جامعه ایرانی معلول است. از طرفی باز به نقل از خود بهزیستی کشور حدود سه میلیون نفر معلولیت شدید داریم که نیازمند همراهی و کمک هستند اما با بودجه ای که برای سال آینده بهزیستی در نظر گرفته شده نهایتا اعلام گردیده که قادر به پوشش کمتر از بیست درصد معلولان خواهد بود. البته مشخص هم نیست که با این حجم فساد گسترده در سیستم حاکمه حتی اگر بودجه بهزیستی چندین برابر هم شود بتواند تغییری در وضع ِ معلولانی که از زبان، چشم و گوش محروم بود و پای ِ حرکت نیز ندارند، حاصل نماید

 

https://bit.ly/2SI5r9U

https://bit.ly/2SPlSkz

https://bit.ly/2rSMNBc

https://bit.ly/2SM5EZC

 

Image result for ‫کودکان معلول می‌شوند!‬‎

آرشیوی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
اطلاعات

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.