رفتن به محتوای اصلی

حمایت سپاه از رئیس صدا و سیما در ماجرای سریال «پایتخت»
واکنش سپاه به انتقادات تند سردار غیب‌پرور از رئیس صداوسیما
07.04.2020 - 17:26

 گزارش رادیو زمانه روز گذشته غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سابق سازمان بسیج و جانشین فرمانده قرارگاه امام علی در نامه‌ای به عبدالعلی علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما با انتقادهای تند از برنامه‌های نوروزی به ویژه سریال پایتخت این احتمال را مطرح کرده بود که ممکن است عده‌ای به درون سازمان نفوذ کرده باشند. غیب‌پرور گفته بود باید رئیس صدا و سیما به نیروهای انقلابی و مجاهد میدان بیشتری برای جلوگیری از نفوذ بدهد و اگر نمی‌تواند به این وظیفه عمل کند بهتر است استعفا دهد.

سه‌شنبه ۱۹ فروردین سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره نامه غیب‌پرور به رئیس صدا و سیما گفت:

«محتوای این نامه هر چند با انگیزه مشفقانه نگاشته شده باشد، موضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلقی نمی‌شود و بدیهی است این نهاد انتقادات و پیشنهادهای خود نسبت به موضوعات و برنامه‌های مختلف صدا و سیما را از طریق فرآیندهای مقتضی به رسانه ملی منعکس کرده و می‌کند.»

هشدار به رئیس صداوسیما: «کلاف کار از دست شما خارج شده است»

رئیس سابق سازمان بسیج در نامه‌ای به علی‌عسگری به تندی از او انتقاد کرد

ایندیپندنت فارسی - غلامحسین غیب پرور رئیس سابق سازمان بسیج و جانشین قرارگاه امنیتی امام علی در نامه‌ای انتقادی به عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به حواشی اخیر ایجاد شده در برنامه‌های تلویزیون از رئیس صداوسیما خواسته است که «به نیروهای مؤمن و انقلابی میدان بدهید و مجاهدانه جلوی خط ضد‌انقلاب و نفوذی بایستید».

این نامه درحالی نوشته شده است که در روزهای گذشته، حاشیه‌های بسیاری از جانب نیروهای ارزشی برای سریال پربیننده «پایتخت» به وجود آمد. انتقادها از این سریال در قسمت پایانی فصل ششم این مجموعه محبوب به اوج خود رسید.

شباهت یک سکانس از این سریال به فیلم «همسفر» با بازی گوگوش و بهروز وثوقی که پیش از انقلاب ساخته شده، باعث شد تا حساسیت‌ها به حواشی این سریال بیشتر و بیشتر شود. انتقادها از قسمت پایانی این سریال در حدی بود که رئیس صداوسیما به معاون این سازمان دستور داد تا «بررسی شود که این اقدام حاصل اشتباه، بی توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن؟!».

رئیس سابق سازمان بسیج حالا پا را فراتر گذاشته و خود رئیس صداوسیما را که پی «ستون پنجم» می‌گردد، مورد خطاب قرار داده و نوشته است: «آقای علی عسگری خود قضاوت کنید وضعیت فعلی رسانه چیست و کجاست؟ آیا شما در طراز انقلاب اسلامی تلاش می‌کنید؟ در سریال‌ها چه اتفاقات تربیتی و ارزشی را می‌توانید ارائه دهید؟ معرف جامعه ایران اسلامی کدام سریال است؟ یکی را آدرس دهید.»

غلامحسین غیب پرور در بخشی از نامه با انتقاد به بیشتر برنامه‌های تلویزیون در تعطیلات نوروزی و به‌خصوص سریال‌های پخش شده از رسانه ملی، می‌نویسد: «آیا مسئولین رسانه ملی می‌دانند یا در غفلتند؟ یا خدای نکرده بگوییم جریان نفوذ اتفاق افتاده است؟ جناب آقای عسگری نوشتن این جمله تلخ است، خدا می‌داند تلخ است ولی به نظرم می‌آید کلاف کار از دست شما خارج شده است.»

 

 رئیس سابق بسیج کشور به ماجرای انتقادات یکی از بازیگران تلویزیونی در یک برنامه زنده شب سال نو هم اشاره کرده است. امیرحسین رستمی، در برنامه زنده شب سال نو از مسئولین مملکتی درباره مدیریت بحران کرونا انتقاد کرده بود. انتقاداتی که باعث شد که اجازه ادامه حضور در این برنامه زنده تلویزیونی را نداشته باشد.

غیب‌پرور خطاب به رئیس سازمان صداوسیما نوشته است: «چگونه است در برنامه زنده بازیگری نه چندان مطرح می‌آید و همه چیز را زیر سؤال برده و به گونه‌ای که شما مجبور می‌شوید آنتن را قطع کنید(فرمول یک و سخنان نسنجیده امیرحسین رستمی)، چرا دقت نیست؟ همان شب با مدیر شبکه یک آقای زین‌العابدین تلفنی صحبت کردم ولی دیگر فایده‌ای نداشت.»

این مقام سپاهی در پایان نامه خود صراحتا به رئیس صداوسیما گفته است که یا باید سیاست‌های خود را اصلاح کنید و یا امور را واگذار کنید. غیب‌پرور نوشته است: «به نیروهای مؤمن و انقلابی میدان دهید، مجاهدانه جلوی خط ضد انقلاب و نفوذی بایستید و به نصرت الهی مطمئن باشید.»

پس از انتشار این نامه انتقادی خطاب به منصوب رهبر جمهوری اسلامی ایران یعنی رئیس صداوسیمای مملکت، رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران تلاش کرد کمی از آتش تند انتقاد رئیس سابق بسیج بکاهد و ضمن تقدیر از رسانه ملی و مدیران این سازمان زیر مجموعه بیت رهبر نظام گفت که «مواضع نامه سردار غیب‌پرور موضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلقی نمی‌شود».

سپاه نیوز به نقل از سخنگوی سپاه نوشته است: «محتوای این نامه هر چند با انگیزه مشفقانه نگاشته شده باشد، موضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلقی نمی شود و بدیهی است این نهاد انتقادات و پیشنهادات خود نسبت به موضوعات و برنامه‌های مختلف صداوسیما را از طریق فرآیندهای مقتضی به رسانه ملی منعکس کرده و می‌کند.»

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.