رفتن به محتوای اصلی

اروپایی ها 1800 یورو فقط پول هواپیما می دهند تا در سوئد موهایشان را اصلاح کنند!
18.04.2020 - 11:23
برگردان:
کیانوش توکلی

اروپایی های پولدار از قرنطینه فرار می کنند و برای خرید ،سلمانی ،رنگ مو و تمیز کردن ناخن،،جشن و رستوران و کلوب شبانه به سوید  می روتد. سوئد تنها جایی است که در آن همه چیز مجاز است ،در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی برای کنترل ویروس کرونا ،تدابیر سختی را در نظر گرفته اند ولی سوید همچنان فارغ از قرنطینه،  پذیرای توریست های ثروتمند  اروپایی برای خرید اجناس لوکس ،کافه ،سلمانی و...هستند دوست دارند زیر آفتاب بهار ی در رستوران ها غذا بخورند.
دانمارکی ها به مالمو سفر می کنند

دانمارکی های زیاد ی  که در مالمو زندگی می کنند ولی محل کار آنان  در دانمارک است هم به شهر مالمو که تنها 35 کیلومتر با کپنهاک دانمارک فاصله دارد برای اصلاح ، رنگ مو ، تمیز کردن ناخن ها ، صرف غدا در رستوران ها و کافه ها به این شهر -که تنها با یک پل این دو کشور را از هم  جدا می کند - هجوم آورده اند  .درست برعکس عصر قبل از کرونا که این سوئد  ها بودند  برای کلوب های  شبانه کپنهاک دست و سر می شکستند.

.
روزنامه سویدی  Aftonbladet   با 5ارایشگاه در شهر  مالمو تماس گرفته است ،آنان  در باره هجوم مشتریان دانمارکی به شهر شان صحبت می کنند ولی ارایشگاهها ی دانمارک از دوشنبه ۲۰ اپریل در دانمارک باز کشایی خواهد شد ولی کافه ها و رستوران ها همچنان در دانمارک بسته  خواهند ماند.

توریست های ثروتمندان اروپایی برای اصلاح ،ناخن ها و بعد هم راهی رستوران ها و..می شوند

مردان و‌زنان ثروتمند اروپایی با پرداخت  مبلغ 1800 یورو فقط بابت بلیط هواپیما می دهند ،به استهکلم سرازیر شده اند در حالی که قیمت بلیط قبل از ویروس کرونا  حداکثر 200 یورو بود.با این وجود این زنان اروپایی خیلی هم خوشحالند که می توانند در استکهلم موهایشان را رنگ کنند
کشور سوید ۱۵ ماه مه ممنوعیت برای ورود   مسافران  برای غیر اروپایی دارد ولی این ممنوعیت برای مسافران  اتحادیه اروپا ،،انگلیس ،ایسلند و سوسیس اعمال نمی شود

شایان ذکر است بسیاری عدم قرنطینه در سوئد   را کار اشتباهی می دانند.

دولت سوئداز سیاست خود دفاع می‌کند

 بی بی سی :همزمان، دولت سوئد به این انتقاد پاسخ داد که چرا برای مقابله با کرونا رویه سخت‌گیرانه‌ای در پیش نگرفته است.

آن لینده، وزیر خارجه گفت "اینکه زندگی روال عادی خود را در سوئد دارد افسانه‌ای بیش نیست" و به محدودیت کسب و کارها اشاره کرد و کسب و کارهای متعددی که در آستانه ورشکستگی هستند.

در این کشور، میخانه‌ها، فروشگاه‌ها و مدارس هنوز باز هستند اما اجتماع بیش از پنجاه نفر و همچنین دیدار از خانه‌های سالمندان را ممنوع است.

برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی سوئدی ها هنوز می توانند به کافه و رستوران بروندحق نشر عکسAFPImage captionبرخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی سوئدی‌ها هنوز می‌توانند به کافه و رستوران بروند

سوئد با جمعیت ۱۰ میلیون نفر تاکنون شاهد مرگ ۱۳۳۳ نفر در اثر کرونا بوده است.

یوهان کارلسون، رئیس سازمان بهداشت عمومی سوئد گفته است که این کشور برای مقابله با این بیماری به مسئولیت‌پذیری فردی متکی است و "شهروندان باید از قوانین و توصیه‌ها تبعیت کنند."

نمایندگان مجلس سوئد دیروز پنجشنبه با تصویب قانونی، به دولت اختیار دادند تا در هفته‌های آینده برای بستن کسب و کارها، محدودیت تجمع و تعطیلی فرودگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

کارشناسان سوئدی در مورد نحوه برخورد دولت با این بیماری اختلاف نظر دارند اما به گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی از استکهلم، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که اکثر مردم از این شیوه حمایت می‌کنند. اعضای دولت سوئد از امکان تعطیلی اماکن عمومی و کسب و کارها در آینده نزدیک سخنی نگفته‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.