رفتن به محتوای اصلی

کشته شدن 9 تن از شبه نظامیان وابسته به ایران در بمباران اسرائیل علیه حمص
21.04.2020 - 21:45

دیده‌بان حقوق بشرروز سه‌شنبه 21 آوریل، گزارش داد که 9 عنصر مسلح وابسته به رژیم اسد در پی بمباران یک سایت نظامی از سوی جنگده های اسرائیلی در مجاورت شهر تدمر در حومه شرقی حمص، کشته شدند.

جزییات خبر از این قرار است که به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، دست‌كم 9 عنصر شبه نظامی وفادار به ایران و حزب‌الله لبنان، شامگاه دوشنبه 20 آوریل، در پی حملات اسرائیل به مراکزشان در منطقه تدمر در صحرای شرقی حمص، كشته شدند و 3 از مجموع كشته شدگان، از اتباع سوریه بودند.

 

شایان ذکر است که صدای انفجارهای ناشی از واکنش پدافند هوایی نیروهای رژیم اسد در برابر بمباران جنگنده های اسرائیلی در حومه شرقی حمص به گوش می‌رسید که در حال پرواز بر فراز آسمان لبنان بوده و مراکز نظامی شبه نظامیان وابسته به ایران را در صحرای تدمر در شرق استان حمص، هدف قرار دادند.
رژیم اسد اعتراف می‌کند.

از سوی دیگر خبرگزاری رژیم سوریه، دوشنبه شب(20 آوریل) با اذعان به حملات هوایی اسرائیل، خاطرنشان كرد: «پدافندهای هوایی نظام، حملات جنگنده های اسرائیلی علیه یك سایت نظامی در شهر تدمر در حومه شرقی حمص را پاسخ داده و شماری از راکت‌های شلیک شده علیه مراکز استقرار ارتش در السخنه و العامریه در صحرای تدمر را سرنگون کردند.»

این دومین حمله هوایی اسرائیل در کمتر از یک ماه است که در سال‌های گذشته، صدها حمله هوایی متعددی را در سراسر سوریه، اجرا کرده است.

حملات هوایی پیشین

جنگنده‌های اسرائیل در اواخر ماه گذشته، فرودگاه الشعیرات در حمص را هدف 8 موشک هوا به زمین قرار دادند و صدای واکنش شدید پدافند هوایی نظام در رویرویی با حمله، تا دور دست‌ها به گوش رسید.

نیروی هوایی اسرائیل در 14 ژانویه گذشته، فرودگاه نظامی «التیفور» در مرکز سوریه را هدف قرار داد.

شایان ذکر است ، از زمان بروز نا آرامی‌ها در سوریه در سال 2011، ارتش اسرائیل، شماری از حملات در خاک سوریه، به ویژه علیه اهداف متعلق به نظام ایران و گروه‌های نیابتی وابسته به تهران را اجرا کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.