رفتن به محتوای اصلی

مخالف این انتخابیم!
15.05.2020 - 20:06

مخالف این انتخابیم!

اسم این خانم محجبه توکل کرمان است. روزنامه نگار اهل یمن است. فیس بوک تصمیم دارد کمپانی اش را شورایی اداره کند. برای همین دنبال درست کردن یک شورای بیست نفره است. یکی از کسانی که به عضویت این شورا انتخاب کرده اند، این خانم است. در سراسر جهان علیه این انتخاب، اعتراض و مخالفت برپا شده است. ما به این موج می پیوندیم. مخالفت ما شامل این دلایل است:

۱. دست مذهب باید از دولت، آموزش و پرورش و رسانه ها کوتاه بشود. زنی که مذهبش را سرش کرده، یک آدم بیطرف نیست. مذهبش امر خصوصی اش نیست، با خودش، مذهبش را هم به هر جایی برود میبرد. اگر یک عمامه دار بود، فیس بوک میترسید. انتخاب نمیکرد.

۲. مذهب اسلام حتی شبیه پرستیدن گاو هم نیست. اسلام چهار دهه هست که دیگر چادر گل گلی و جانماز و سجاده مامان بزرگها کنار طاقچه نیست، اسلام یک جنبش سیاسی است که در قدرت است، آدم میکشد، سنگسار میکند، به کودک تجاوز میکند و سر مخالفین و منتقدینش را میبرد. فعالان کارگری را و همه جنبش های مترقی خاورمیانه را به خون کشیده است. حجاب آیکون این جنبش است. حجاب در ایران و به طبع آن در کشورهای اسلام زده انتخاب داوطلبانه هیچ زنی نیست. برای تثبیت همین حجاب آدم کشته اند. میلیونها زن را زندانی کرده، شلاق زده، جریمه کرده اند. حجاب علامت مهم اذعان به تروریسم و خشونت در نزد این جنبش است. حجاب مثل صلیب شکسته نازیهاست. همین الان اگر کسی به عمد سبیل هیتلری میگذاشت، لباس قهوه ایی اس اس ها را به تن میکرد، مارک ذاکربرگ حاضر نبود او را عضو شورای نظارت فیس بوک و اینستاگرام بکند، ولی به هزینه زنان تحت ستم خاورمیانه میخواهند، اسلام را در مجالس خودشان نگه دارند. میخواهند حجاب را بی ضرر و جزو فرهنگ و حتی لباس ما نشان بدهند. مگر نه اینکه سهم زنان خاورمیانه حجاب است؟ لابد در خاورمیانه همین که اجازه رانندگی دارند و درهای استادیومها بروی آنها باز شود، از سرشان هم زیاد است. اینها خاورمیانه را محجبه میخواهند تا کارگر و زن پایش را از گلیمش درازتر نکند. فقط یک خاورمیانه خاموش معدن طلای نیروی کار ارزان میباشد.

۳. حضور زن محجبه، آخوند با عبا و عمامه، کشیش و خاخام و نماینده هر مذهبی در رسانه ها، باعث تعلق آنها به مذاهب میشود. آزادی رسانه و بی طرفی و سکولاریسمش زیر سئوال می رود. یک لحظه تصور کنید که اخبار ساعت هشت تلویزیون آلمان را یک آخوند بگوید. یک زن محجبه بگوید. فورن تصویر مردم از این رسانه عوض میشود. بیحجابی یک لباس بیطرفانه است. حجاب ولی لباس مذهبی است. در هر رسانه ایی ادم محجبه حضور داشت، نفس حضورش یعنی زیر پا گذاشتن شان و حرمت زن! در یک نظام سکولار تظاهر به تعلقات مذهبی باید ممنوع باشد. تبلیغ دین از این طریق باید ممنوع باشد. دین اسلام حتی به ادیان دیگر هم اجازه نفس کشیدن نمیدهد، چه رسد به بیخدایان و منتقدین اسلام. چرا باید در رسانه ها این افراد را راه داد. به آنها امکانات رسانه ایی داد. کسانی که دینشان عامل خفه کردن صدای انسانهاست. اینهمه زن فعال، منتقد حجاب، خبرنگار در خاورمیانه وجود دارد. چرا باید یک زن عقب مانده مذهبی در راس یک شبکه اجتماعی در شورای نظارت آن قرار بگیرد؟ صرفن چون سهامداران بورس فیس بوک صاحبان چاه های نفت هستند؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.