رفتن به محتوای اصلی

بلال فروش فخری زاده را ترور کرد!؛ الف. ژولیزه؛ کارشناس امور اطلاعاتی و استراتژیک

بلال فروش فخری زاده را ترور کرد!؛ الف. ژولیزه؛ کارشناس امور اطلاعاتی و استراتژیک

مسئولیت حفاظت از جان محسن فخری زاده به عهده سپاه انصارالمهدی بود، که پس از ترور اکبر هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۵۸، روح الله خمینی رهبر انقلاب، در فرمانی مسئولیت حفاظت از جان مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی را به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشت.

سپس، سپاهِ حفاظت تشکیل شد و در سال ۱۳۶۸، سپاه حفاظت ولی ‌امر (ویژه رهبر)، و سپاه حفاظت از شخصیت‌ها، از یکدیگر جدا شدند و سپاه حفاظت انصار المهدی پدید آمد.

پس از تغییرات ساختاری در سپاه پاسداران، یگانی با عنوان فرماندهی حفاظت سپاه تشکیل شد، که مسئولیت اداره سپاه حفاظت هواپیمایی و سپاه حفاظت انصار المهدی را بر دوش گرفت.

 

سپاه حفاظت انصار المهدی یکی از زیر مجموعه های سپاه پاسداران می باشد که ویژه حفاظت فیزیکی از مسئولان و شخصیت‌های نظام و همچنین حفاظت هواپیمایی است.

حفاظت انصار المهدی، از سه رده محافظت می کند که فخری زاده در رده ۲، که همان رده وزیران نظام است جای می گرفت.

البته در این رده (۲)، تدابیر حفاظتی برای وزرای اطلاعات، کشور، و امور خارجه، مهم تر و برجسته تر از دیگران است.

برابر پروتکل حفاظتی، تیم حفاظت فخری زاده، می بایست در برگیرنده چهار تن (۳ تن و یک سر تیم) می بود و دو خودرو، یکی در پس و یکی در پیش خودروی او، حرکت می کردند.

حامد اصغری، محافظ فخری زاده، که در روایتی کشته شد، و در سناریوی دیگری، از عملیات ترور جان سالم به در بُرد، از اعضاء حفاظت انصار المهدی است که با دستور و نظارت رئیس سازمان اطلاعات سپاه، حسین طائب گزینش شده بود.

سلسله مراتب گزینش در حفاظت انصار المهدی و ولی امر به گونه ای است که هیچ مهره نفوذی و یا غیر خودی نمی تواند به این دایره تنگ امنیتی و حفاظتی وارد شود!

در واپسین سناریوی بازگو شده از سوی نظام و از زبان فرزندان فخری زاده، ۴ یا ۵ گلوله از فاصله نزدیک به او شلیک شده است.

فخری زاده که گویا انسان باهوش و دانشمندی بود، نه تنها حمله تروریستی را از ایراد فنی خودرو تمیز نمی دهد، که برخلاف پروتکل های حفاظتی و پس از بیست سال تجربه امنیتی، از خودرو پیاده می شود!

در این میان حامد اصغری، محافظ تیزبین و دوره دیده فخری زاده، یا از درون خودرو صحنه ترور را تماشا می کرده و یا همانند حسین فهمیده خود را به روی فخری زاده پرتاب می کند! با این حال، این فخری زاده است که کشته می شود، نه اصغری!

به دور از هرگونه تأیید و یا رد روایت های گوناگون و اینکه به راستی چه دستی فخری زاده، و یا خود را از دستِ فخری زاده، خلاص کرد؛ درست از همان روز ترور، پیامی زیر پوستی از زبان شخصیت های دولت های پیشین همانند دولت بهار، و یا رسانه های نزدیک به شورای عالی امنیت و وزارت اطلاعات همانند خبرگزاری فارس، به گوش می رسد، که یکدیگر را، بی اشاره به اشخاص رده بالای اطلاعات سپاه و یا سپاه حفاظت، هدف می گیرند؛

گویا فخری زاده را بلال فروشی ترور کرد که نه نام و نشانی دارد، نه همکار و نه رئیسی، و نه سازمان و نهادی.. شگفتا که کوچک ترین ردّ پایی از او برجای نمانده است!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
رادیو اسراییل

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید