رفتن به محتوای اصلی

چشمداشت به سرزمین دیگران در هر برهه ای از تاریخ محکوم است
20.06.2020 - 00:45

مدتی است که نقشه هایی از طرف بعضی از احزاب کردی در فضای مجازی و سایتها و در بعضی از برنامه های تلویزیونی به خصوص درابطه با آب و هوای منطقه ؛ به نمایش گذاشته میشود که متاسفانه در بر گیرنده سرزمینهای ملیتهای غیر کرد میباشد . این امر باعث رنجش خاطر فعالین سیاسی و جوانان هویت طلب و آزادیخواه ملت لر و ملیتهای دیگر گردیده است .
نقشه ها به صورتی است که از کناره دریای مدیترانه شروع میشود و به خلیج فارس منتهی میشود . و بخشی از سرزمینهای عرب . ترکمن ؛ لر؛ ترک و قشقایی را در بر میگیرد . 15% نفت جهان در حوزه میانرودان (دجله و فرات ) قرار دارد که مسکن ملیتهای مختلف بازبانها و مذاهب گوناگون میباشد و خلق کرد یکی از آنها میباشد .کنترل امنیت لوله های نفت و گاز و مسیر آنها و هدایت انها به طرف بنادر مدیترانه وبرخورداری از منابع سرشار انرژی مانند آب .باد .وانرژی خورشیدی ؛ این منطقه را به یک منطقه استراتژیک برای قدرتهای جهانی تبدیل کرده است .کنترل ابهای دجله و فرات که از کوه های ترکیه سرچشمه میگیرند به معنای کنترل کشورهای حوزه این رودهاست .به علاوه احتیاج کشورهای شبه جزیره عرب ؛ اردن و اسراییل نیز با گذشت زمان ؛ هر روز به منابع آب شیرین بیشتر میشود . از این رو کنترل آب های دجله و فرات برای اتحادیه اروپا و امریکا ؛ یک هدف استراتژیک محسوب میشود که جهانی کردن مساله کرد برای سرپوش نهادن به مطامع استعماری غرب میباشد که تنها می تواند با سوار شدن بر گرده خلق های منطقه و به بردگی کشاندن انها تحقق یابد..در لرستان هم با توجه به وجود سرچشمه دو رود پر آب کارون و زاینده رود در منطقه کوهرنگ در بختیاری ؛ این منطقه را تبدیل به یک منطقه استراتژیک نموده است و این امر باعث شده است تا مدیریت آبها و سدها در دست سپاه پاسداران قرار بگیرد و منطقه بصورت کاملا نظامی –امنیتی اداره شود و طمع سرزمینی به ما داشته باشند و همواره هویت مارا منتسب به دیگران کنند .ایران هم همچو یک خاورمیانه کوچک ؛ دارای تکثر ملی فرهنگی اقلیمی زبانی میباشد و احترام به تنوعات و تضمین حقوق فردی و جمعی و عدم چشمداشت به سرزمین دیگران ؛ باعث پیشرفت همگان و توسعه سیاسی – اجتماعی همگان خواهد گردید . از عوارض ناخوشایند ناسیونالیسم بیمار گونه و نزادپرستانه باید دوری جست و جنگ طلبی و توسعه طلبی و انکار هویت های موجود را کنار نهاد . هر ملیتی تاریخ سرزمین کهن و معاصر خودرا دارا میباشد و بهتر از دیگران به آن اشراف دارد . قهرمانان ملی و حماسه ساز خودرا دارد و ملت لر هم جدا از این امر نمیباشد .تعویض نامها و استان سازی های دولتی و تجزیه لرستان بین 11 استان برای ما ارزشی ندارد . پیشکوه و پشتکوه لرستان برای ما همواره به همان نام باقی میماند . سعه صدر و مدارا و نجابت و سکوت ملت لر ،به منظور اجتناب از تشتت و گسستگی ملیتها است و نباید به مفهوم رضایت آنها و عدم آگاهی انها از توطئه ها تلقی شود .
سیاست دولت سرکوبگر مرکزی ؛ تبعیض ملی برای همه ملیتها در این 90 سال گذشته بوده است . حق و حقوق ما توسط دولت نادیده گرفته شده است ومنابع ما به غارت رفته است . پیکان مبارزه ملی باید به سوی تهران باشد . دولت سعی میکند به انحا مختلف از همبستگی نیروی پر قدرت ملیتها جلوگیری کند و ایجاد نفاق و تنفرنماید . باید رهبران احزاب و سازمانهای قومی با هشدارهای لازم و به موقع ؛ این ترفندهای فریبکارانه را خنثی سازند و درد مشترک را فریاد زنند .

فرامرز بختیار

ماه می 2020

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سازاخ

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.