رفتن به محتوای اصلی

در باره حمایت ترامپ و نتانیاهو از جنبش اعدام نکنید!
19.07.2020 - 09:45

در باره حمایت ترامپ و نتانیاهو از جنبش اعدام نکنید!

با انتشار توئیت های ترامپ و نتانیاهو در حمایت از جنبش #اعدام_نکنید اصلاح طلبان حکومتی تبلیغاتی را به راه انداختند علیه این حمایت ها. مهمترین دلیلشان این بود که وامصیبتا الان با همین پیامها، حکومت از لجش اعدام میکند. ناگفته نماند که سران خود انها اعدام را محکوم نکرده، فوقش گفتند الان اعدام نکنید! تاجزاده گفت الان مردم جری میشوند. جریانات چپ سنتی هم طبق معمول سندروم ضد امپریالیسم بی قرار، شروع به تبلیغات ضد امریکایی/ضد اسرائیلی کردند. در جبهه مقابل هم ترامپیست ها شروع به بغل کردن توئیت ترامپ کرده، تلاش کردند امید مردم را به خلق و خوی توئیت های ترامپ گره بزنند. سئوال این است ما چه میگوئیم؟ با کدام طرفیم؟
ما با هیچ کدام از این طرفها هستیم. ما با جنبش نه مردم علیه نظامیم. به نظر من غیر سیاسی ترین و غیر عقلانی ترین روش این است که به عنوان چپ و به عنوان کمونیستها جنبش خودمان علیه قدرت سیاسی حاکم و نه گفتن به نظام علیه اعدام را از یاد ببریم، از ریل خارج شده، شروع کنیم رهبران دولتهای مختلف جهان را بزنیم، انهم چرا؟ چون حمایت کردند!
جنگ ما و قطب نمای اصلی ما رو به نظام حاکم است. ما نمیتوانیم تعیین تکلیف کنیم چه کسی در حمایت از جنبشی که ما راه انداختیم پیام حمایتی بدهد. به نظر من اگر سران دولتهای جهان جمع میشدند و میگفتند آقای جمهوری اسلامی خوب میکنی، اعدامشان کنید، به ضرر ما بود. اما اگر کسی حمایت میکند، چرا ما باید برویم یقه اش را بگیریم، جنبش خودمان را ول کنیم، کمپین راه بیندازیم که فلان حکومت نباید از ما دفاع کند! این یعنی بی عقلی محض! یعنی غیر سیاسی بودن! به جای این کار ما باید ایزولاسیون و محکومیت بین المللی جمهوری اسلامی را توی چشمش بکنیم.
بخصوص به عنوان کمونیست و جنبش کمونیستی ما اجازه نداریم در پروسه سرنگونی نظام، سبد « دشمن خارجی» برای جنبش درست کنیم. این ما را با نظام ضد امپریالیستی جمهوری اسلامی و شعار مرگ بر امریکا و اسرائیل تداعی میکند. دشمن ما قدرت سیاسی حاکم است. ما در صورت به زیر کشیدن نظام با هیچ دولتی جنگ نداریم. سیاست خارجی ما مبتنی بر صلح و منفعت طبقه کارگر و مردم ایران است. هیچگونه ماجراجویی سیاسی و نظامی قابل قبول نیست. این اطمینان باید از همین الان به مردم داده بشود. ما در مرزهای ایران را به روی همه رسانه ها باز میگذاریم بیایند عکس و فیلم از ایرانی که مهد حقوق زن و کودک شده است، ایرانی که در جهت احقاق حقوق کارگران قدم برمیدارد، تهیه کنند. مرزها را باز میگذاریم بیایند دیدن کنند و مردم متمدن جهان از ما حمایت کنند.
در عین حال تفاوت موضع گیری ما با اپوزیسیون راست این است ما حمایت نتانیاهو یا ترامپ را تبلیغ نمیکنیم. سکویی برای ایجاد توهم نمیکنیم. ما جنبش خودمان را تبلیغ میکنیم. ما به مردم قدرت خودشان را یادآور میشویم. ما میگوئیم این قدرت خود مردم است که حتی باعث شده سران دول جهان هم عکس العمل نشان بدهند.

نکته آخر این که این لولوی فلان حرکت را نکنید وگرنه خامنه ایی و جمهوری اسلامی عصبانی میشوند، استدلالی است در چهارچوب تفکر خود همین حکومت و اسلامش. این استدلال اصلاح طلبان، سالهاست شکست خورده است. عین همین استدلال را دست برقضا حکومتشان برای اعمال حجاب اجباری می اورد. زن باید حجاب بپوشد، مبادا حکومت تحریک بشود! همیشه در این حکومت بقیه باید مواظب باشند که اسلام و یک مشت اراذل و اوباش تحریک نشوند. یک روز موی زنان تحریکشان میکند، یک روز سخنرانی اسماعیل بخشی در هفت تپه، یک روز انتشار هشتگ اعدام نکنید در نیویورک تایمز!
چرا ما باید جنبش علیه حمایتهای سران دولت های جهان راه بیندازیم با کانسپت اینکه مبادا جمهوری اسلامی عصبانی بشود. یعنی جنبش راه بیندازیم برای مراقبت کردن از احوال این حکومت! کل این استدلال پوچ است. این استدلال کسانی است که هنوز فکر میکنند اگر آسته بیایند و بروند نظام به کسی شاخ نمیرند! اگر ترامپ توئیت نکند، اعدام نمیکند!
این استدلال مفت است. این حکومت اعدام میکند چون میخواهد مردم را بترساند. این حکومت چهل و یکسال است اعدام میکند. به نفس احکام قران و به نفس سیاستهای خودش اعدام میکند. اعدام جزو جدایی ناپذیر هویت این حکومت است. دست بر قضا روزهایی که درها را می بندد، روزهایی که کسی از بیرون چیزی نمیگوید، رسانه ها خاموشند بیشتر اعدام میکند. مگر سال شصت و شصت و هفت کسی در خارج کشور چیزی میگفت؟ با خیال راحت بیش از صد هزار نفر را اعدام کرد!
ما راه خودمان را میرویم. کار ما تقویت و به پیروزی رساندن نه مردم علیه نظام است!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.