رفتن به محتوای اصلی

زد و خورد در استودیویِ «من و تو» و نظرات متفاوت د راین باره!
سوال از تلویزیون من وتو
20.09.2020 - 22:16
خانم ناهید حسینی در فیسبوک خود از  تلویزیون من وتو سوال کرد:
 
"در برنامه رو به رو، فردی به اسم فرید طلایی حضور دارد که از مواضع جمهوری اسلامی، تمام قد دفاع میکند، گویا بعد از توهین های بی شرمانه او به مخالفین حکومت، درگیری لفظی و فیزیکی ایجاد شده و پلیس او را دستگیر میکند. زمانی که من هم ماهی یک بار در این برنامه شرکت داشتم، محمد علی نجاح مزدور دیگر سپاه قدس مورد حمایت یکی از کارکنان تلویزیون من و تو، برای ظاهرا بازارگرمی برنامه تلویزیون، مجاز به ایجاد جار و جنجال در برنامه بود و هر توهینی که بنظرش میرسید را نثار همه میکرد. به مدیر برنامه گفتم که من نمیخواهم کنار این خودفروخته باشم، و او با کمال تعجب مرا از آن برنامه حذف کرد، اما بعد دیگر من و او را با هم نگذاشتند. البته بعدا بدلیل وجود سانسور، همکاری با آن برنامه را قطع کردم.
وقتی نجاح به عراق رفت، ملیحه محمدی دعوت شد و او در حمایت از سیاستهای رژیم بخوان اصلاح طلبها! سنگ تمام گذاشت. اما در چند ماه اخیر بودن فرید طلایی، خیلی اسفناک بود، و میتوان گفت سقوط آشکارای برنامه من و تو را بوضوح نشان میداد. چه لزومی دارد که با وجود اینهمه تریبون که در اختیار طرفداران جمهوری اسلامی قرار دارد چرا دست اندرکاران من و تو اینهمه امکانات را در اختیار چنین افرادی قرار میدهند؟ واقعا مشکل از کجاست؟"

 Missing media item.

فارس نوشت: فربد طلایی کارشناس شبکه تلویزیونی «من و تو» که دفاع مستدل وی از کشورمان در روزهای اخیر خبرساز شده بود، با انتشار ویدئویی از بازداشت و ضرب و شتم خود در استودیویِ این شبکه خبر داد!

طلایی در این فیلم می‌گوید: من الان تحت بازداشت هستم و نمی‌گذارند صحبت کنم. پلیس هم آمده، چندبار فیلم گرفتم که پاک کردند و فعلا نمی‌دانم چه می‌شود.

وی با اشاره به اتمام باطری تلفن همراه خود ادامه می‌دهد: تو برنامه ریختن سرم، لباسم را پاره کردن، آقای عباسی صاحب تلویزون با تیمش هم حضور داشتند و در لحظاتی که باطری تلفنم در حال اتمام است توانستم این فیلم را بگیریم.

براساس این گزارش، چندی قبل یکی از قسمت‌های برنامه «رو به رو» در شبکه «من و تو» (وابسته به فرقه ضاله بهاییت)، به واسطه اظهارات یکی از مهمانان برنامه (که با روح ضدایرانی حاکم بر این شبکه و مهمانان آن آشکارا متفاوت بود) جنجالی شد و مورد توجه قرار گرفت.

 

در این برنامه، فربد طلایی پژوهشگر مطالعات راهبردی و امنیت بین الملل از دانشگاه ردینگ انگلستان، در برابر مجری و سه مهمان دیگر برنامه که همگی دیدگاه‌های ضدایرانی داشتند، به دفاع از هستی و امنیت ایران در برابر ویرانی‌طلبان و طرفداران تحریم و حمله نظامی پرداخت.

طلایی در توئیتر اعلام کرده که در جریان ضبط یک قسمت دیگر از همین برنامه، از سوی کیوان عباسی مدیر این شبکه و فردی به نام همن سیدی از تجزیه‌طلبان حاضر در شبکه من‌وتو مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته و می خواهند او را تحویل پلیس دهند!

3DB0DA83-5592-488F-B51A-E2F0C86F4FB3.png

گفتنی است که پیش از این، بارها گزارش‌هایی درباره ساختار امنیتی شبکه «من و تو» و پیوندهای عمیق آن با حکومت انگلستان و سرویس‌های امنیتی این کشور منتشر شد. از جمله، برخی مهمانان برنامه «استیج»، سه چهارسال قبل درباره این که ساختمان «من و تو» در واقع یک نوع قلعه امنیتی است که ورود و خروج ان هیچ شباهتی به یک «رسانه» ندارد.

قیس قریشی تحلیلگر سیاسی مقیم لندن در توئیتی در این باره نوشته است: « ‏اولین بار نیست بازجوهای من‌وتو این کار را می‌کنند!

چند نفر مخالف ایران را علیه یک مدافع بسیج می‌کنند و شروع می‌کنند به فحاشی و توهین و نهایتا برخورد فیزیکی...

 

چند بار هم با ‎ نجاح محمد علی این کار را کردند و ازش عذرخواهی کردند و خواهش کردند رسانه‌ای نکند. نجاح قطع همکاری کرد.»

* دفاع جنجالی کارشناس "من و تو" از وضعیت زنان در ایران

این کارشناس شبکه «من و تو» اخیرا هم به پروپاگاندای رسانه‌های ضدایرانی در خصوص حذف دختران از روی جلد کتاب درسی و وضعیت زنان در ایران واکنش جالبی نشان داد که در ادامه قابل مشاهده است.

 

 

در دفاع از فعالیت رسانه های فارسی زبان درخارج از کشور

Missing media item.

اصغر جیلو :

به موازات ضعف روز افزون جمهوری اسلامی در حفظ وحدت صفوف امت خود، فعالیت نهاد های امنیتی-تبلیغاتی آن برای برای بی اعتبار کردن رسانه های پر بینده فارسی زبانی که از خارج از کشور برای درون ایران برنامه پحش میکنند، نیز افزایش یافته است. این برنامه های در اشکال مختلف یا مستقیما توسط نهادها وعوامل جمهوری اسلامی به اجرا در میآید و یا غیر مستقیم، چراغ سبز طراحی واجرای آنها به رسانه هایی که میتوانند حتی از منتقدین خودی و یا غیر خودی مدافع  جمهوری اسلامی محسوب شوند، داده میشود.

 نمایندگیهای جمهوری اسلامی در خارج از کشور کم وبیش با قوانین فعالیتهای رسانه ای کشورهای مقیم خود آشنا هستند و میکوشند به غیراز روش تهدید وترغیب کارمندان وخبرنگاران رسانه های فارسی زبان در خارج از کشور به تسلیم و نفوذ پنهانی مستقیم در این رسانه ها، مروجین علنی ومدافعین آشکار سیاستهای خود را نیز که در این کشورها مقیم هستند به عنوان متحصص و محقق و کارشناس به حضور در برنامه های این رسانه ها هدایت کند و اگر هم بتواند با جنجال آفرینیهایی به دست افرادی چون علی زاده، نجاح و طلایی و در شکل پیچیده تری با برنامه هایی پژوهشی بی مایه ای شبیه آنچه "اعتماد آن لاین" مامور اجرای آن شد، دربی اعتیار کردن رسانه های آزاد خارج از کشور میکوشد.

راه حضور این قبیل افراد در این برنامه ها، کم و بیش بر اساس قانون فعالیتهای رسانه ای در برخی از این کشورها از جمله بریتانیا کاملا باز است. مثلا، طبق قانون، رسانه هايي كه در بريتانيا ثبت شده ودر اين كشور دفتر واستوديو دارند باید در برخی از برنامه هاي  خود، امکان دهند که نمایندگان نظرات مختلف و یا متضاد بتوانند هر یک دیدگاههای خود را در آن برنامه طرح کنند. در مواردی که حضوری نماینده ای برای طرح نظرمتفاوتی مقدور نباشد، تولید کننده برنامه معمولا از زبان مجری برنامه با طرح نظر غایب، بقیه نظرات را به چالش میکشد. نقض اين شرط در صورت استمرار میتواند، مشكلات قانوني جدي را برأي ادامه فعاليت رسانه اَي و یا جریمه مالی سنگین به دنبال داشته باشد. بنابراين قبل از اينكه به دنبال دستهاي پنهاني جمهوري اسلامي وعربستان وانگليس در اين رسانه ها بگرديم و در محکوم کردن این رسانه ها با جمهوری اسلامی در یک صف قرار بگیریم، بايد قیودات قانوني موجود بر سر راه آنها را هم در نظر بگيریم.

 جمهوري اسلامي با استفاده از همين قانون رسانه ای در بریتانیا،  تاكنون چندين بار، یا مستقیما از طریق سفارت خود ویا غیر مستقیم از طریق لابیگران و و عوامل خود، بر عليه اين رسانه ها شكايت كرده، ولي خوشبختانه در همه موارد، ادعاهايش بي پايه از آب در آمده وشكست خورده است.

 استقلال شورای سر دبيري رسانه ها درتعيين برنامه ها ومضامين آنها، در مقابل كارفرماي خود وَيَا سرمايه گذار و صاحب رسانه، نيز يكي دیگر از شرايط فعاليت اين رسانه هاست، به همین خاطر کیستی کارفرما و سرمایه گذار وصاحب رسانه، گرچه مهم است انا فاکتور تعیین کننده ای برای منع استفاده از تریبون این رسانه ها برای رساندن صدای مردم به یکدیگر و به گردش در آوردن اخبار واطلاعات  سانسور شده توسط حکومت ایران، نمیتواند باشد. این که استقلال شورای سر دبیری در عمل به طور کامل رعایت نشود نیز دلیلی برای تحریم استفاه از تریبون این رسانه ها،  برای تبادل نظرات واطلاعاتی که پحش آنها توسط حکومت ایران قدغن است، نخواهد بود.

کسانیکه که این روزها، بدون توجه به فاکتورهای فوق  این رسانه ها را به دلیل حضور مدافعان جمهوری اسلامی در آنها محکوم میکنند، مطمئن باشند که در غیاب وجود چنین رسانه هایی، جز پرس تی وی و آر تی و العالم و حام جم، چیز دیگری نصیبشان نخواهد شد.  

حواشی نه چندان مهمی که تاکنون در رسانه هایی چون بی بی سی فارسی، من وتو وایران انترنشال توسط عوامل جمهوری اسلامی عامدانه و آگاهانه آفریده شده، قبل از هر فاکتور دیگری، ترکیبی  ازضغف مدیریت، ضعف مجریان، غلط بودن فرمات برنامه های مربوطه و فشار فوق العاده کار بر دوش برنامه ریزان آنها بوده است، که اجازه شلتاق تعدادی افراد کلاش و فحاش وابسته یا مدافع جمهوری اسلامی را دربرنامه های فراهم ساخته است. ادعاهایی چون وابستگی من وتو و بقیه این رسانه ها به جاهایی خاص ویا بالاتر از همه جمهوری اسلامی به عنوان توضیحی در بروز این قبیل مسایل، درست آن چیزی ست که تبلیغاتچیان جمهوری اسلامی شنیدنش را از ما انتظار میکشند.

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.