رفتن به محتوای اصلی

روایتی نو از اسناد جالب تازه منتشر شده
30.09.2020 - 10:57

یه سری اسناد منتشر شده که نشون میده دولت انگلیس، و تا حدی دولت آمریکا، به طور کاملا سازمان‌یافته در حال ساپورت نیروهای مخالف اسد برای تولید محتویات رسانه‌ای در داخل و خارج سوریه بودن. به طور مشخص درباره سه تا موسسه‌ست، که دفتر یکیش در امارات بوده، که خوراک خبری و پروپاگاندا برای رسانه‌های عربی و انگلیسی تهیه می‌کرده. حتی برای الجزیره قطر که با امارات اختلافات شدید دارند. مهم‌ترین موفقیت این‌ها در خارج از سوریه تثبیت این ذهنیت در افکار عمومی بود که یه سری از مخالفان مسلح اسد، میانه‌رو هستند! مشابهت جالبی که در فعالیت هر سه موسسه وجود داره رابطه نزدیک‌شون با ترکیه‌ست. یک چهارم کارمندان موسسه اماراتی، ترک بودند! در لیست مخارج اون موسسات انگلیسی هم میشه رفت آمدهای مکرر به شهرهای ترکیه، و آموزش‌های رسانه‌‌ای به جهادی‌های ترک در جنوب این کشور رو دید.

این مدارک، که مطمئنم خودش بخشی از تلاش روسیه‌ست، چندتا مطلب رو تأیید می‌کنه که قبلا برای شخص من واضح بود اما هنوز منکرانی داره:

- بدون حمایت همه‌جانبه یک کشور خارجی، امکان اینکه بشه یک اپوزیسیون فعال ایجاد کرد، خیلی کمه. کسانی که در ایران هم دم از استقلال میزنند، و هم میخوان در برابر نظام نیرویی قدرتمند داشته باشیم، در برابر واقعیت مقاومت می‌کنند.

- ترکیه رو دیگه نباید صرفا یک قدرت منطقه‌ای حساب کرد. این کشور به تنهایی یک غده سرطانی در منطقه‌ست. اینکه مجبوریم به روسیه دل خوش کنیم تا جلوی شرارت‌هاش رو بگیره، از آبزوردیتی‌های دوران ماست.

- انکلیس و آمریکا، علاوه بر اینکه آگاهی کامل دارند که ترکیه داره چه می‌کنه، در موارد بسیاری باش همکاری استراتژیک دارند (حتی اسم دانمارک هم اومده!). هرچند ما از حمایت اروپا از جمهوری‌اسلامی نالانیم، اما حمایتی که این‌ها دارند از آخوندهای شیعه می‌کنند کسر کوچکی از حمایتی که دارند از ترک‌ها می‌کنند هم نیست. شاید نقش ترکیه رو به عنوان یک جوجه‌تیغی در جلوی پای روسیه طراحی کردن، و به نظرشون تا الان خوب جواب داده.

- اسد از افشای این تشکیلات سیاسی رسانه‌ای خرسند خواهد بود، اما این واقعیت رو تغییر نمیده که در جنگ رسانه‌ای باخت. چون خیلی دیره. دیگه نمیتونه حکومتش رو به قبل از ۲۰۱۰ برگردونه، هم در سطح داخلی، و هم در سطح خارجی. و این ثابت می‌کنه مثل گاو رفتار نکردن، مهمه. وقتی طرف مقابلت شیطان رو میبره لب دریا و تشنه بر می‌گردونه، و شعبده‌هایی بلده مثل میانه‌رو جلوه دادن یه مشت القاعده‌ای! بدترین واکنش اینه که مثل گاو عمل کنی.

- چهل و یک ساله از انقلاب ایران می‌گذره هنوز انگلستان چهارنفر آدم رسانه‌ای ضدحکومت ایران تربیت نکرده. اما به فاصله چندماه از شروع تظاهرات در شهرهای سوریه، بالای صد نفر رو تربیت کردن که گزارش تهیه کنند، حرفه‌ای عکس بگیرند، حرفه‌ای مستند تهیه کنند، سلبریتی بسازند، روایت‌سازی و خبرسازی کنند (طوری که حتی من هم خیلی‌هاش رو باور کردم)، و افکار عمومی محلی و خارجی رو تغییر بدن. در حالی که اون‌ها یک مشت بیلمز افراطی بودند، و در ایران دریایی از آدم‌های باسواد و به‌روز هست. و این نشون میده با چه برنامه‌ای طرفیم.

https://www.blacklistednews.com/article/78113/lea…

https://freenet.space/read-blog/276_op-hmg-trojan…

Blacklistednews (https://www.blacklistednews.com/article/78113/lea…)
Leaked Docs Expose Massive Syria Propaganda Operation
The Best in uncensored news, information, and analysis

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.