رفتن به محتوای اصلی

بایدن احتمال پیگرد قضایی ترامپ را رد نکرد
29.11.2020 - 05:02

بایدن همچنین تصویری از دستور کار صد روز اول ریاست‌جمهوری‌ خود ارائه داد و گفت که قصد دارد لایحه اصلاحات گسترده قانون مهاجرت را به کنگره تسلیم کند و همچنین به کسانی که از همه‌گیری ویروس کرونا آسیب دیده‌اند یاری برساند.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا نگفته است که پس از مراسم تحلیف روز بیستم ژانویه آینده قطعا به وزارت دادگستری خودش دستور خواهد داد که تمامی اقدامات ترامپ را بررسی کند. بایدن در نخستین مصاحبه مهم خود پس از پیروزی به شبکه ان‌بی‌سی گفت: «من کاری را که این رئیس‌جمهور کرده است نخواهم کرد؛ یعنی استفاده از وزارت دادگستری به عنوان ابزاری برای پافشاری بر آنچه پیشتر انجام شده است.»

نکته قابل توجه این است که بایدن برخی به تحقیقات جاری درباره  ترامپ و کسب‌وکار او که از سوی ایالت نیویورک در جریان است، اشاره کرد. او تاکید کرده است که بابت این تحقیقات یا نتیجه آنها «از دست من کاری ساخته نیست.»

رئیس‌جمهور بعدی آمریکا در این مصاحبه بیشتر درباره برنامه‌های خود در صد روز اول ریاست‌جمهوری که معمولا بهترین فرصت او برای ارایه لایحه به کنگره است، صحبت کرد.

دستورکار بایدن شامل ارائه یک لایحه‌ درباره مهاجرت است که به گفته او «راه شهروند شدن» میلیون‌ها مهاجر ثبت‌نشده را هموار خواهد کرد. او همچنین گفت که برای لغو فرمان‌های اجرایی ترامپ که به نظر او به اقلیم آسیب رسانده‌اند، اقدام خواهد کرد.

در پایان فهرست کارهای صد روز اول بایدن، «کمک فوری به دولت‌های ایالتی و محلی» است که به دلیل همه‌گیری کرونا با کمبود بودجه مواجه هستند: «این بیشتر از یک بحران مالی است. این موضوع برای میلیون‌ها نفر مشکل روحی ایجاد کرده است.»

بایدن گفت که پزشکان، پرستاران و دیگر فعالان خط اول مبارزه با کرونا باید پیش از همه واکسن کرونا دریافت کنند. او همچنین تاکید کرد که درباره بازگشایی مدرسه‌ها «خیلی نگران» است اما برنامه‌ای برای این کار ارائه نداد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.