رفتن به محتوای اصلی

عربستان سعودی از ایران خواست در مذاکرات هسته‌ای جدی باشد
23.04.2021 - 18:45

او روز پنجشنبه در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت:« جمهوری اسلامی ایران نباید امنیت و ثبات منطقه را بیش از این تحت فشار قرار دهد.»

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل در این نشست که به صورت ویدیویی برگزار شد، گفت:« عربستان سعودی بر ضرورت رسیدن جامعه بین المللی به توافقی تعیین کننده با تعهداتی قوی‌تر و طولانی‌تر تاکید می‌کند و خواستار اجرای اقدامات نظارتی و کنترلی لازم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.»

او افزود:« پادشاهی نشان داد که کشورهای منطقه به شدت نگران افزایش اقدامات ایران برای برهم زدن ثبات امنیت و منطقه و همچنین برنامه هسته‌ای این کشور هستند.»

در روزهای اخیر اخباری منتشر شد که از حضور نماینده ویژه‌ای از عربستان در وین حکایت داشت. گفته می‌شود هیئت آمریکایی از این طریق عربستان را در جریان جزییات مذاکرات هسته‌ای جاری در وین قرار می‌دهد.

همزمان با این مذاکرات، ژنرال کنت مک کینزی، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، عصر روز پنجشنبه هشدار داد که ایران با مین‌گذاری در تنگه هرمز و باب المندب و استفاده از حوثی‌ها که تهدیدی برای اقتصاد جهانی است، به اقدامات تهدیدآمیز خود ادامه می دهد.

ژنرال مک کینزی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پنتاگون افزود:« نگرانی زیادی در مورد مسئله مین‌گذاری در تنگه هرمز و دخالت ایران در آن منطقه در برابر ایالات متحده وجود دارد. منطقه بزرگ است و ایران می‌تواند هزاران مین دریایی بکارد و همچنین در تنگه باب المندب هم تهدیدهای دیگری ایجاد کند.»

او گفت: « بسته شدن تنگه هرمز تأثیر زیادی بر اقتصاد جهان خواهد داشت و ما در حال همکاری با بریتانیا برای یافتن راه حل‌های مناسب هستیم.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایندیپندنت فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.