رفتن به محتوای اصلی

پرونده مرگ قاضی منصوری با 'بن‌بست' مواجه شده است
21.06.2021 - 21:19

علیزاده به خبرگزاری تسنیم گفت قاضی منصوری فرزندخوانده‌ای داشته که "به ما در رسیدگی به پرونده مرگ قاضی منصوری وکالت نداد و آنچنان که باید و شاید تمایلی برای رسیدگی به پرونده ندارد".

از این رو، حدود "شش ماه" است که رسیدگی به این پرونده به دلیل عدم وکالت از فرزند آقای منصوری "متوقف" شده است.

جسد غلامرضا منصوری، قاضی پیشین اجراییات شهرستان لواسانات، جمعه سی‌ام خرداد سال ۱۳۹۹ در هتلی در بخارست رومانی پیدا شد. مقام‌های قضایی رومانی می‌گویند او از طبقه ششم هتلی که برای ۱۰ روز در آن اقامت داشت پرت شده بود و علت مرگ او را خودکشی اعلام کردند.

اما در آن زمان برخی اعضای خانواده قاضی منصوری در ایران با رد احتمال خودکشی قاضی منصوری اعلام کردند که خواهان پیگیری این پرونده هستند.

دخترخوانده قاضی منصوری کیست؟

محمود علیزاده طباطبایی به نقل از برادر قاضی منصوری گفت: "زن و شوهری با یکدیگر اختلاف داشتند و نزد قاضی منصوری رفته بودند. این زن و شوهر دختر چند روزه خود را نزد قاضی منصوری گذاشته و رفته بودند. آقای منصوری این نوزاد را نزد خواهرش برده و خواهر قاضی منصوری به این نوزاد شیر داده و به این ترتیب این دختر خانم با مرحوم منصوری محرم شده بود".

"بعد از آن مرحوم منصوری این دختر را نزد خود نگهداشته و برایش شناسنامه گرفته بود، اکنون این دختر حدوداً ۲۸ سال سن دارد و از نظر قانونی، تنها وارث مرحوم منصوری است، در صورتیکه تمام اعضای خانواده و همکاران مرحوم منصوری می‌دانند که این دختر، از نظر شرعی، خونی و قانونی ولی‌دم محسوب نمی‌شود".

این وکیل پرونده می‌گوید اکنون درخواست "نفی نسب" داده است و منتظر رای دادگاه است.

چه کسی قاضی منصوری را کشته است؟

محمود علیزاده طباطبایی که همچنان بر ابهامات این پرونده پافشاری کرد گفت: "مرحوم منصوری یا توسط منافقان یا سرویس‌های امنیتی بیگانه کشته شده یا اینکه ذی‌نفعان در این پرونده دست به این جنایت زدند".

آقای منصوری قاضی پرونده‌های سیاسی بود و پس از طرح نامش در پرونده فساد مالی در قوه قضائیه ایران، مشخص شد از ایران خارج شده است. بر اساس اعلام دادگاه او با روشن گذاشتن تلفن همراهش ماه‌ها پیش از برگزاری محاکمه از ایران گریخته بود.

آقای منصوری همزمان با شروع دادگاه گفته بود که برای رسیدگی به اتهاماتش به ایران بازمی‌گردد، در همان حال چند سازمان بین‌المللی خواهان محاکمه او برای نقض حقوق بشر شدند. اما پس از چند روز جسد او در هتل محل اقامتش در رومانی پیدا شد.

برادر آقای منصوری روز ۱۵ تیر سال گذشته به خبرگزاری برنا گفته بود که او بارها در تماس با خانواده‌ از امنیت جانی خود ابراز نگرانی کرده بود. برادر قاضی منصوری در آن زمان گفت که به نظر خانواده آقای منصوری، او "ترور شده و باید موضوع ترور او را بررسی کنند."

ابهام درباره نحوه نگهداری جسد در رومانی

آقای علیزاده طباطبایی همچنین "جسد قاضی منصوری کاملا از بین رفته و معلوم نبود به چه نحوی در کشور رومانی نگهداری شده بود".

علت مرگ غلامرضا منصوری به طور رسمی اعلام نشده است. بر اساس گزارش کالبدشکافی، اعلام شده که مرگ آقای منصوری "با شتاب" و بر اثر برخورد با سطح سخت اتفاق افتاده است.

پزشکی قانونی رومانی گزارشی درباره علت مرگ به پلیس و مقام‌های قضایی رومانی ارائه کرده بود اما جزئیات این گزارش و نتیجه بررسی دوربین‌های هتل اعلام نشد.

آقای علیزاده طباطبایی درباره اینکه فیلم‌ دوربین‌های مداربسته از لحظه سقوط قاضی منصوری وجود دارد گفت: "آنها ]مقام‌های رومانی [ اعلام کردند که دوربین‌ها خراب بود و این ابهامات همچنان در پرونده وجود دارد".

پیشتر نیز این وکیل دادگستری گفته بود هیچ فیلمی مبنی بر تأیید موضوع خودکشی او در پرونده نیست و تنها گزارشی از دادستانی رومانی در پرونده وجود دارد که در آن اعلام شده غلامرضا منصوری خودکشی کرده است. بر اساس این گزارش به خانواده قاضی منصوری اجازه داشتن کپی این گزارش داده نشده و فقط اجازه خواندن آن را داشته‌اند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.