رفتن به محتوای اصلی

فراخوان انقلاب زنانه به حمایت از ‎#اعتصابات_سراسری کارگران
02.07.2021 - 11:31
فراخوان انقلاب زنانه به حمایت از ‎#اعتصابات_سراسری کارگران
Missing media item.
انقلاب زنانانه به همه کارگرانی که امروز صف متحد و همبسته ای از اعتصابات را تشکیل داده اند زنده باد میگوید و این اعتصابات را درست به فاصله کوتاهی از بیرون آمدن آیت الله جلاد رئیسی از صندوق رای، نشانه پیشروی جنبش سرنگونی و خیز برداشتن جامعه برای به زیر کشیدن حکومت ضدانسانی و سرکوبگر میداند.
اعتصابات #کارگران جهانی شده است و تا کنون فدراسیون بین‌المللی پتروشیمی اینداستریال، پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد از کارگران اعتصابی نفت در ایران اعلام حمایت و پشتیبانی کرده است و این نشانه مهمی از تاثیر این اعتصابات است.
نقش فعالین جنبشهای اعتراضی همچون زنان و دانشجویی و دیگر جنبشهای اعتراضی در حمایت از اعتصابات کارگران و مطالباتشان بسیار مهم هست و انقلاب زنانه فراخوان میدهد که با تمام قوا این اعتصابات حمایت شود.
خانواده های کارگران هم نقش مهمی خواهند داشت و میتوانند با تشکیل کمیته های همبستگی در اطلاع رسانی و پیشتبانی از کارگران نقش ویژه ای داشته باشند.
تا کنون ۶١ مرکز در اعتصاب سراسری به سر می‌برند و امید است که کارگران دیگر مراکز هم با تجمع و اعتصاب به این واقعه مهم تاریخی بپیوندند.
خواسته کارگران در این اعتصابات «افزایش دستمزد به ۱۲ میلیون تومان در ماه» و «تغییر نوبت مرخصی به ۲۰ روز کار و ۱۰ روز مرخصی» است. در حال حاضر، آنها در ازای ۲۴ روز کار، ‌از ۶ روز مرخصی برخوردار می‌شوند.
مطالبات دیگری هم مطرح هستند، از جمله این‌که «دستمزدها به موقع پرداخت شوند، دست پیمانکاران از صنعت نفت کوتاه شود، و اخراج کارگران و قوانین برده‌وار مناطق آزاد اقتصادی لغو شوند».
«رعایت استانداردهای بهداشتی، محیط‌زیستی و ایمنی محیط کار، بالا بردن استانداردهای بهداشتی خوابگاه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، پایان دادن به امنیتی‌سازی محیط‌های کار، به رسمیت شناخته‌شدن حق تشکل‌یابی، برگزاری تجمع و اعتراض کارگران» از دیگر مطالباتی هستند که کارگران، اعلام کرده است.
انقلاب زنانه با تاکید بر اینکه اعتصابات کارگران میتواند به یک اعتصاب عمومی و سراسری منتهی شود، اعلام می کند راه رهایی مردم ایران از مسیر سرنگونی جمهوری اسلامی به واسطه یک انقلاب عظیم میگذرد،‌انقلابی که کارگران نیروی محرکه و تعیین کننده آن هستند.
ارتباط با انقلاب زنانه
پیامگیر تلگرام https://t.me/sjktamas
تلگرام، سیگنال ۰۰۴۶۷۳۹۶۸۱۴۳۸

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.