رفتن به محتوای اصلی

تجمع تئاتر شهر تهران به خشونت کشیده شد
31.07.2021 - 19:39

 

تجمع تئاتر شهر تهران 'به خشونت کشیده شد'

 
حضور نیروی انتظامی در مقابل تجمع کنندگان تئاتر شهر

 

حضور نیروی انتظامی در تجمع مقابل تئاتر شهر

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد تجمع مردمی در مقابل تئاتر شهر تهران برای اعلام همبستگی با مردم خوزستان به خشونت کشیده شده است.

در ابتدا شماری از شهروندان برای ابراز همبستگی با مردم خوزستان مقابل ساختمان تئاتر شهر ایستاده و دست می‌زدند و سرود می‌خواندند. نیروی انتظامی هم در میان آنها دیده می‌شد. اما ظاهرا در پی اقدام ماموران امنیتی برای بازداشت تجمع‌کنندگان، جو اطراف پارک شهر متشنج شد.

تصاویری که به دست بی‌بی‌سی رسیده نشان دهنده شلیک گاز اشک‌آور در خیابان‌های اطراف تئاتر شهر تهران است.

امروز شماری از هنرمندان در فراخوانی خواستار تجمع در مقابل تئاتر شهر شده بودند.

تجمع‌کنندگان در حمایت از خانواده کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ و همچنین مردم خوزستان در مقابل تئاتر شهر دست می‌زدند و شعار می‌دادند "آبان فرزند ندارد، خوزستان آب ندارد"، "از خوزستان تا تهران، اتحاد اتحاد" یا "کشور آب ندارد، فشار ادامه دارد."

 

فیلم‌های ضبط شده با موبایل در مرکز تهران نشان می‌دهد که شماری از تجمع‌کنندگان فریاد می‌زنند "مرگ بر جمهوری اسلامی" و همزمان از دست ماموران امنیتی فرار می‌کنند.

در تصاویر همچنین شعارهایی علیه رهبر جمهوری اسلامی ایران شنیده می‌شود.

تظاهرات مردم خوزستان در اعتراض به بی‌آبی از شب پنج‌شنبه ۲۴ تیرماه در شهرهای مختلف این استان آغاز شد و به تدریج در طول چند روز گذشته به سایر شهرها هم کشیده شد.

دیروز ناآرامی‌هایی در تهران گزارش شد. از جمله آنکه ماموران امنیتی به تجمع هواداران پرسپولیس که شعارهای تندی علیه حکومت ایران می‌دادند، حمله کردند.

همچنین شماری از مادران و زنان افراد کشته شده در تظاهرات آبان ۱۳۹۸ که به نام "مادران آبان" شناخته می‌شوند در میدان آزادی تهران تجمع کردند و خواستار پیوستن سایر مردم به اعتراضات شدند. چند ساعت بعد از تجمع بیشتر مادران و زنان بازداشت شدند.

 

#####################

تصاویری که به دست بی‌بی‌سی رسیده نشان دهنده شلیک گاز اشک‌آور در خیابان‌های اطراف تئاتر شهر تهران است. امروز شماری از هنرمندان در فراخوانی خواستار تجمع در مقابل تئاتر شهر در تهران شده بودند. تجمع‌کنندگان در حمایت از خانواده کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ و همچنین مردم خوزستان در مقابل تئاتر شهر دست می‌زدند و شعار می‌دادند "آبان فرزند ندارد، خوزستان آب ندارد"، "از خوزستان تا تهران، اتحاد اتحاد" یا "کشور آب ندارد، فشار ادامه دارد."

فیلم‌های ضبط شده با موبایل در مرکز تهران نشان می‌دهد که شماری از تجمع‌کنندگان فریاد می‌زنند "مرگ بر جمهوری اسلامی" و همزمان از دست ماموران امنیتی فرار می‌کنند. در تصاویر همچنین شعارهایی علیه رهبر جمهوری اسلامی ایران شنیده می‌شود.

***

 

Missing media item.

تظاهرات مردم خوزستان در اعتراض به بی‌آبی از شب پنج‌شنبه ۲۴ تیرماه در شهرهای مختلف این استان آغاز شد و به تدریج در طول چند روز گذشته به سایر شهرها هم کشیده شد.

دیروز ناآرامی‌هایی در تهران گزارش شد. از جمله آنکه ماموران امنیتی به تجمع هواداران پرسپولیس که شعارهای تندی علیه حکومت ایران می‌دادند، حمله کردند.

همچنین شماری از مادران و زنان افراد کشته شده در تظاهرات آبان ۱۳۹۸ که به نام "مادران آبان" شناخته می‌شوند در میدان آزادی تهران تجمع کردند و خواستار پیوستن سایر مردم به اعتراضات شدند. چند ساعت بعد از تجمع بیشتر مادران و زنان بازداشت شدند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.