رفتن به محتوای اصلی

اعتصاب غذای زندانی سیاسی خالد پیرزادی بخاطر حکم تخلیه منزل و ضرب و شتم خانواده اش
27.08.2021 - 09:03

به نقل از ؛کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۲ شهریور ۱۴۰۰ ، زندانی سیاسی خالد پیرزاده که هم اکنون در زندان شیبان اهواز در تبعید بسر می برد در اعتراض به حمله ماموران شهرداری به خانه اش که با ضرب و شتم همسر و ایجاد ترس برای دختر ده ساله اش همراه بود، همچنین در اعتراض به وضعیت خودش در زندان شیبان اهواز، از ابتدای شهریور ۱۴۰۰ اعلام اعتصاب غذا کرد.

یک منبع مطلع گفت دستور تخلیه خانه خالد پیرزاده از طرف قوه قضائیه به کلانتری ۲۷ کوی سعدی اهواز و بدون طی روند قانونی و اطلاع قبلی از طریق سامانه سنا، اطلاع داده شده و در عرض سه روز باید تخلیه منزل صورت بگیرد.

ماموران شهرداری در برابر مقاومت همسر خالد پیرزاده با توهین و ضرب و شتم وارد خانه شده و علاوه بر هتک حرمت و ضربب و شتم همسر این زندانی سیاسی برای دختر ده ساله اش نیز ایجاد ترس و وحشت کردند.

خالد پیرزاده در اعتراض به رفتار ضد انسانی با خانواده اش و همچنین در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت خودش از اول شهریور ماه دست به اعتصاب غذا زد.

خالد پیرزاده اعلام کرد: « یک شهریور ۱۴۰۰، بدلیل عدم رسیدگی مسئولین و تجاوز به حقوق همسر و فرزندم در منزل، بنده اعتصاب غذای خودم را علام میکنم و میخواهم به این وضعیت سریعا رسیدگی کنند چون باید جوابگوی تبعات آن باشند»

دوستان و نزدیکان زندانی سیاسی خالد پیرزاده از همه وجدانهای بیدار و سازمانهای حقوق بشری خواستند صدای این زندانی سیاسی و خانواده وی باشند

زندانی سیاسی خالد پیرزاده که در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ با قید وثیقه آزاد شده بود بعد از چند روز درعین نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی و استراحت مطلق در روز ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰، به زندان برگردانده شد.

وی در روز ۲۳ تیرماه یعنی یک هفته بعد از بازگشت به زندان بصورت ناگهانی به به زندان شیبان اهواز – سالن ۲ بند عمومی منتقل شد. و اکنون در زندان شیبان اهواز برغم وضعیت وخیم جسمی مجددا دست به اعتصاب غذا زده است.

علی شریف زاده وکیل مدافع زندانی سیاسی خالد پیرزاده طی یادداشتی در صفحه شخصی خود ضمن تایید این خبرنوشت: «این بند محل نگهداری محکومین خطرناک می باشد. عدم تفکیک زندانیان سیاسی اصلی ترین حقوق آنها را پایمال کرده است. حفظ جان و سلامت ایشان بعهده سازمان زندانها و دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی می باشد.»

درباره زندانی سیاسی خالد پیرزاده:

 خالد پیرزاده روز ۵ خردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و مدتی پس از پایان مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شد.

او در بهمن‌ماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «توهین به خامنه ای» به ۲ سال  و در مجموع به ۷ سال زندان محکوم شد. این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد که ۵ سال آن قابل اجراست.

خالد پیرزاده روز سه شنبه ۲۱ مردادماه ۹۹، جهت عمل جراحی به بیمارستان آرمان منتقل شده و بدون طی شدن ریل قرنطینه مستقیما از بیمارستان به تیپ ۵ زندان تهران بزرگ، نزد زندانیان دیگر بازگردانده شد.

خالد پیرزاده از صبح روز دوشنبه ۴ اسفندماه ۹۹ در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی دست به اعتصاب غذا زد.

این زندانی روز چهارشنبه ۶ اسفندماه ۹۹، طی نامه‌ای سرگشاده با اشاره به تداوم اعتصاب غذا از دوختن لب‌هایش در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتش خبر داد. وی نهایتا در تاریخ ۱۸ اسفندماه ۹۹ پس از امضای برگه های مربوط به درخواست آزادی مشروط توسط مسئولان زندان و وعده مساعد آنان مبنی بر رسیدگی به خواسته‌هایش به اعتصاب خود پایان داد.

وی برای بار دوم از تاریخ ۲۳ اسفندماه ۹۹ در پی عدم تحقق وعده مسئولان مجددا دست به اعتصاب غذا زد و در تاریخ ۱۰ فروردین ماه با وعده مساعد مسئولان نسبت به رسیدگی به خواسته‌هایش به اعتصاب غذای خود پایان داد.

زندانی سیاسی خالد پیرزاده روز ۱۰ خرداد ۹۹ برای سومین بار دست به اعتصاب غذا زد.

آقای پیرزاده در تاریخ ۲۴ خردادماه با وعده مرخصی وصل به آزادی مشروط از زندان تهران بزرگ به مرخصی استعلاجی اعزام شده و در تاریخ ۱۶ تیرماه به این زندان بازگردانده شد.

زندانی سیاسی خالد پیرزاده که در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ با قید وثیقه آزاد شده بود بعد از چند روز درعین نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی و استراحت مطلق در روز ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰، به زندان برگردانده شد.

وی در روز ۲۳ تیرماه یعنی یک هفته بعد از بازگشت به زندان بصورت ناگهانی به به زندان شیبان اهواز – سالن ۲ بند عمومی منتقل شد. و اکنون در زندان شیبان اهواز برغم وضعیت وخیم جسمی مجددا دست به اعتصاب غذا زده است.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.