رفتن به محتوای اصلی

ایران در شب دوم یک طلا و سه نقره گرفت
04.10.2021 - 21:08

کامران قاسم‌پور در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در نروژ ۴-۸ مقابل ماگومد قربانف، قهرمان اروپا از روسیه پیروز شد.

قاسم‌پور در دیدار نیمه‌نهایی هم عملکرد درخشانی داشت. او در آن مسابقه مقابل جیدن کاکس، دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا روی تشک رفت. قاسم‌پور در پایان این مبارزه سخت با نتیجه ۳ بر ۳ و با توجه به اخطار بیشتر حریف قدرتمند آمریکایی، به برتری رسید و راهی فینال شد. پیش از این هیچ کشتی‌گیر ایرانی نتوانسته بود مقابل کاکس پیروز شود.

علیرضا سرلک در فینال وزن ۵۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در نروژ ۳-۵ مقابل توماس گیلمان از آمریکا شکست خورد و مدال نقره گرفت. این کشتی‌گیر ایرانی در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف سلیمان آتلی از ترکیه رفته بود و در حالی که تا آخرین دقایق مسابقه از حریف عقب بود، حریفش را چهار بر هفت شکست داد و به فینال رسید.

امیرمحمد یزدانی در فینال وزن ۶۵ کیلوگرم با شکست ۴-۱۴ مقابل زاگیر شاخیف از روسیه مدال نقره گرفت. یزدانی در مسابقه نیمه‌نهایی شروع خوبی داشت، اما در ادامه نتیجه ۴-۴ شد. او اما در ثانیه‌های پایانی فوق‌العاده عمل کرد و با ۴-۵ علی‌بک عثمانف از قرقیزستان را شکست داد و به فینال رسید.

محمد نخودی در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم ۱-۵ مقابل جردن باروز، کشتی‌گیر نامدار آمریکایی شکست خورد. باروز که پنج مدال طلای جهان و المپیک را در اختیار دارد تا الان مقابل کشتی‌گیران ایرانی نباخته است

دو نماینده دیگر ایران، مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم و عرفان الهی در وزن ۷۰ کیلوگرم، فردا برای کسب مدال برنز روی تشک می‌روند.

دیشب ایران در مسابقات نروژ دو مدال طلا گرفت.

حسن یزدانی و دیوید تیلور در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم جام جهانی کشتی آزاد به مصاف هم رفتند و کشتی‌گیر ایرانی با عملکردی درخشان ۲-۶ حریفش را شکست داد. یزدانی تاکنون نتوانسته بود دیوید تیلور را شکست دهد. آخرین شکست یزدانی برابر تیلور دو ماه پیش و فینال المپیک توکیو بود که در آن مسابقه کشتی‌گیر آمریکایی برنده شد و مدال طلا گرفت.

امیرحسین زارع دیگر کشتی‌گیر ایرانی دیشب مقابل گنو پتریاشویلی دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره و برنز المپیک قهرمان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم روی تشک رفت و او هم توانست با یک کشتی حساب شده حریف سرشناس خود را شکست دهد و نخستین مدال طلای سنگین‌وزن کشتی آزاد را پس از ۳۲ سال نصیب ایران کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.