رفتن به محتوای اصلی

اخبار نقض حقوق بشر در ایران در ۲۴ساعت گذشته در ایران
19.10.2021 - 20:15

سرخط اخبار نقض حقوق بشر در ایران سه شنبه ۲۷مهر ۱۴۰۰ توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گرد آوری شده و به اطلاع خوانندگان می‌رسد:

عفو بین الملل – بیش از ۴۰ هزار نفر از فعالان و همراهان عفو بین‌الملل با امضای دادخواست این سازمان خواستار توقف حکم اعدام آرمان عبدالعالی و حسین شهبازی شده‌اند.

تهران – رضا اسلامی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-کانادایی و عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۵ سال حبس تقلیل یافت. رضا اسلامی در دادگاه بدوی به ۷ سال حبس و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شده بود.

نقده – محمدطاهر حسین‌پور شهروند بازداشتی اهل نقده توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱۵ ماه حبس محکوم شد. این حکم طی روزهای گذشته در زندان نقده به این شهروند ابلاغ شده است. حسین پور مردادماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در نقده بازداشت شده بود.

رشت – سعید رضایی و احسان رضایی، دو برادر ساکن رشت امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

بانه – روز سه‌شنبه ۲۰ مهر، شریف امینی شهروند اهل شهرستان بانه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

اشنویه – یکشنبه ۲۵ مهرماه، سعید تابناک زندانی سیاسی اهل شهرستان اشنویه، با پایان مرخصی به زندان نقده بازگشت. این شهروند در تاریخ ۲۰ مهرماه از زندان نقده به مرخصی اعزام شده بود.

نوشهر – مژگان کاوسی، زندانی سیاسی کُرد طی روزهای اخیر در گفت‌وگو با خانواده‌اش اعلام کرده که بارها در زندان نوشهر، بازرسی زندان شهر ری، پلیس امنیت اخلاقی وزرای تهران، آگاهی کرج و زندان کچویی مجبور شده تا در برهنگی کامل مورد تفتیش بدنی قرار بگیرد.

مهران – یک زن جوان به نام میترا تقی پور ۴۰ساله به همراه کودک چهار ساله‌اش مهرسام رسولی در حین بازگشت از اقلیم کُردستان در مرز شهرستان مهران از توابع ایلام بازداشت و هیچ اطلاعی در مورد پرونده قضایی و علت بازداشت وجود ندارد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.