رفتن به محتوای اصلی

یک حمله سایبری به هواپیمایی ماهان خنثی شد
21.11.2021 - 13:47

به گفته آقای ذوالانواری "تمام پروازها طبق برنامه و بدون مشکل در حال انجام است."

این شرکت هوایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که "تیم امنیت سایبری ماهان هوشمندانه حملات سایبری را خنثی کرده و تمام پروازهای ماهان طبق برنامه در حال انجام است".

ماهان در بخشی از اطلاعیه خود گفته است که حملات سایبری "به دفعات مختلف و در زمان‌های گوناگون" علیه آن صورت گرفته است.

هواپیمایی ماهان این حمله سایبری را "یک اتفاق عادی" دانسته است.

گفتنی است پیامک‌هایی که خبر از هک شدن شرکت ماهان داده بود، به اعضای باشگاه مشتریان این شرکت و خریداران بلیت‌های این شرکت هواپیمایی ارسال شده بود.

همچنین سایت ماهان نیز از دسترس خارج شد و روی کانال تلگرامی ماهان تبلیغات یک شرکت رمزارز خارجی به عنوان آخرین پست این کانال درج شده بود.

هواپیمایی ماهان یکی از خطوط هوایی جنجالی ایران است، این شرکت از یک سو تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد و ایالات متحده این شرکت را متهم به جا‌به‌جایی سلاح و مهمات به کشورهای منطقه خاورمیانه می‌کند و از سوی دیگر فعالیت‌های این شرکت پس از شیوع ویروس کرونا در انتقال مسافران به چین و از چین به ایران سوال برانگیز شده بود.

سال گذشته وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور یک شرکت چینی را به دلیل ارائه خدمات به خطوط هوایی ماهان در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

از حدود دو سال پیش هم شرکت ماهان اجازه پرواز خود به کشورهای اروپایی را به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا از دست داده بود.

گروهی تحت عنوان هوشیاران وطن از حمله سایبری به شرکت هواپیمایی ماهان خبر داد

پس از اطلاعیه گروهی تحت عنوان «‌هوشیاران وطن» درباره هک اطلاعات شرکت هواپیمایی ماهان، مدیر روابط عمومی این شرکت وقوع این حمله سایبری را تایید کرد و گفت که این حمله «مهار شده است.»

گروهی تحت عنوان «‌هوشیاران وطن» از هک شرکت هواپیمایی ماهان و به دست آوردن «اطلاعات حساس» درباره «همکاری نزدیک این هواپیمایی با نیروی قدس سپاه» خبر داد و بخشی از اطلاعات را منتشر کرد که می گوید از این هک به دست آورده است.

مدیر روابط عمومی ماهان اما گفت که «برای چندمین بار است که این حمله رخ می‌دهد و هر بار شرایط توسط شرکت کنترل شده است.»

گروه «‌هوشیاران وطن» در کانال تلگرام خود اعلام کرد که شرکت هواپیمایی ماهان فعالیت خود با نیروی قدس سپاه پاسداران را با نام پوششی «همره» ثبت می‌کند و مسئولیت مدیریت و هماهنگی این رابطه به عهده یکی از فرماندهان این نهاد با نام فامیلی گلپرست است.

 

بر اساس این گزارش در فهرست مسافران این شرکت حدود هفت هزار بار نام «آقای همره، همره» ثبت شده و گاهی صدها نفر با همان نام به طور همزمان پرواز کرده‌اند.

 

بر اساس این گزارش همه پروازهای «آقای همره» را یک آژانس مسافرتی ایرانی به نام «یوتاب گشت» رزرو کرده و «یوتاب گشت» به طور منظم از طرف شرکتی به نام «همره»، «همراه» یا «همراه سیر» به انتقال وجوه می‌پردازد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.