رفتن به محتوای اصلی

'ماموران امنیتی مانع یک جلسه در کلاب‌هاوس شدند'
31.01.2022 - 18:05
 
میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی که به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و سرکوب معترضان آن اعتراض داشتند از ۴ هزار روز پیش در حصر یا بازداشت خانگی هستند

 

وب سایت کلمه که اخبار مربوط به میرحسین موسوی نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را پوشش می دهد گفته است که نهادهای امنیتی از برگزاری برنامه‌ای در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس که قرار بود به مناسبت چهارهزارمین روز حصر آقای موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی رهبران جنبش سبز باشد، جلوگیری کردند.

وب سایت کلمه می گوید ماموران امنیتی به گردانندگان این برنامه در داخل ایران گفته اند "جنبش سبز خط قرمز نظام است و با برگزارکنندگان آن در ایران برخورد خواهند کرد".

برخی از میهمانان این برنامه همچون مشاور آقای موسوی در زمان رقابت های انتخابات سال ۸۸ در داخل و بعضی از آنها در خارج از ایران بودند.

مقام های رسمی جمهوری اسلامی ایران در اشاره به جنبش سبز از عبارت "فتنه ۸۸" یاد می کنند. در جریان انتخابات سال ۸۸، محمود احمدی نژاد پیروز معرفی شد اما آقای موسوی و کروبی آن نتایج را "تقلبی" خواندند و محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین هم آن را "کودتای انتخاباتی علیه مردم" توصیف کرد.

اعلام نتایج انتخابات ۸۸ به اعتراضات وسیع در سراسر ایران انجامید که پس از انقلاب بهمن ۵۷ تا آن زمان بی سابقه بود. آقای احمدی نژاد هم دو سال بعد از انتخابات به دلیل مواضع انتقادی‌اش به آیت الله خامنه ای، مورد خشم و طرد مقام های حکومت قرار گرفت.

آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد که به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و سرکوب معترضان آن اعتراض داشتند از ۴ هزار روز پیش در حصر یا بازداشت خانگی هستند.

سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده وقت نیروی انتظامی گفته بود که آیت الله علی خامنه ای شخصا مسئولیت این حصر را به عهده گرفته است.

چهره های سیاسی مختلفی در ایران از جمله علی مطهری فرزند مرتضی مطهری از نظریه پردازان انقلاب اسلامی تاکنون تلاش های زیادی برای آزادی این افراد از بازداشت خانگی کرده اند.

آقای مطهری در زمانی که نماینده مجلس شورای اسلامی بود نامه نگاری و دیدارهایی با آقای خامنه ای برای آزادی این سه نفر یا محاکمه علنی آنها انجام داد اما به موفقیت نرسید.

مهدی کروبی تاکنون در چند نامه سرگشاده خواستار محاکمه علنی خودش شده است اما مقام های قوه قضائیه به این درخواست پاسخ نداده اند.

اکنون این سه نفر ۴ هزار روز است که بدون حکم قضایی و به گفته فرمانده وقت نیروی انتظامی با نظر آیت الله خامنه ای در حصر خانگی قرار دارند.

حصر آنها از هفته های آخر سال ۱۳۸۹ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

تلاش ماموران امنیتی در ایران برای کنترل کلاب هاوس

گردانندگان اتاق "میدان آزادی" در کلاب هاوس سی ام آذر امسال گفته بودند که با فشار وزارت اطلاعات ایران و تهدیداتی که دریافت کردند، این اتاق را کردند.

گردانندگان اتاق "میدان آزادی" در کلاب هاوس سی ام آذر امسال گفته بودند که با فشار وزارت اطلاعات ایران و تهدیداتی که دریافت کردند، این اتاق را کردند.

 

ماموران امنیتی در حالی جلوی حضور یک اتاق تبادل نظر درباره حصر خانگی این سه نفر را در شبکه اجتماعی کلاب هاوس گرفته اند که پیش از یک اتاق مشابه را این همین شبکه اجتماعی به تعطیلی کشاندند.

گردانندگان اتاق "میدان آزادی" در کلاب هاوس سی ام آذر امسال گفته بودند که با فشار وزارت اطلاعات ایران و تهدیداتی که دریافت کردند، این اتاق را کردند.

حسین رزاق، از فعالان رسانه ای در ایران و از موسسان این اتاق که تازه از بازداشت وزارت اطلاعات آزاد شده بود، با حضور در یکی از اتاق دیگر کلاب هاوس گفته بود که بازجویان وزارت اطلاعات از وی خواسته بودند فعالیت این اتاق نه تنها متوقف شود بلکه این موجودیت آن هم از کلاب هاوس حذف شود.

ویدا ربانی از دیگر گردانندگان این اتاق هم خبر داده بود که وزارت اطلاعات اعلام کرده در صورت نبستن این اتاق وی و آقای رزاق بابت آن به "۵سال زندان" محکوم می شوند.

خانم ربانی در توییتی که این موضوع را اعلام کرده بود از هشتگ #جوانان_دیکتاتور_ندیدها استفاده کرده بود که مربوط به یکی از سخنرانی های آیت الله علی خامنه ای است.

آقای خامنه ای در یکی از سخنرانی هایش در سال های اخیر گفته بود که پیش از انقلاب بهمن ۵۷ در ایران "به حدی دیکتاتوری وجود داشت" که به گفته وی "نسل حاضر جوانان ایران چنین دیکتاتور ای ندیده و درباره آن اطلاع و آگاهی ندارد".

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.