رفتن به محتوای اصلی

ممانعت از تکمیل درمان زندانی سیاسی حسن صادقی و باقیماندن بخیه در دهان وی
18.02.2022 - 17:44

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، به دستور مسئولان زندان درمان و جراحی لثه های زندانی سیاسی حسن صادقی نیمه کاره مانده و از ادامه درمان ممانعت بعمل آمده است. این درحالیست که او چند جلسه برای درمان لثه به بیمارستان رفته و لثه هایش جراحی شده و بخیه خورده است اما به او بلاغ شده که دیگر اجازه اعزام به بیمارستان خارج از زندان را ندارد.

یک منبع موثق به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت: «زندانی سیاسی حسن صادقی با هزینه شخصی اقدام به درمان کرده و چند جلسه به دندانپزشکی در بیرون از زندان اعزام شده بود. اما به ناگهان از اعزام او برای ادامه معالجه ممانعت به عمل آمده و به او ابلاغ شده است که دیگر اجازه اعزام به بیرون ندارد».

این منبع افزود: «این در حالیست که لثه او جراحی و بخیه شده و هنوز درمان پایان نیافته است. این وضعیت قطعا به عفونت لثه و عوارض بعدی منجر می شود. و معلوم نیست که او چطور باید بخیه لثه هایش را بکشد؟»

زندانی سیاسی حسن صادقی هم اکنون در زندان گوهردشت محبوس می باشد. این زندانی سیاسی بدلیل سالیان طولانی که در زندان است از بیماریهای زیادی از قبیل بیماری چشم، کمردرد و پادرد شدید و بیماری لثه رنج می برد.

دسترسی این زندانی سیاسی به امکانات پزشکی و درمانی هر بار با سختی و مشکلات فراوان و با موانع و مشکلاتی که مسئولان زندان به وجود می آورند مواجه بوده است.

حسن صادقی در بهمن ماه ۹۱ به همراه همسرش فاطمه مثنی به دلیل برگزاری مراسم ترحیم برای درگذشت پدرش که از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بود، به همراه دو فرزند ۱۹ و ۱۰ ساله شان بازداشت و درب منزلشان نیز پلمپ شد. دختر آنها پس از گذشت سه روز و پسرشان نیز پس از یک ماه و نیم بازداشت از زندان آزاد شدند.

آقای صادقی و خانم مثنی پس از گذشت یک سال بازداشت و بازجویی که حدود ۵ ماه از آن در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذشت با قرار وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند.

این زوج زندانی سیاسی پس از گذشت یک سال بازداشت با قرار وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند و سرانجام شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده، برای هر یک از این زندانیان به اتهام «ارتباط با سازمان مجاهدین خلق» حکم ۱۵ سال حبس تعزیری و مصادره اموال شامل (شش دانگ مغازه و منزل) صادر کرد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد.

فاطمه مثنی در تاریخ ۸ مهرماه ۱۳۹۴ جهت اجرای حکم در خانه اش بازداشت شد و همسرش حسن صادقی نیز در تاریخ ۱۸ بهمن۹۴ زمانی که برای ملاقات با همسر خود به سالن ملاقات زندان اوین رفته بود، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.