Skip to main content

● کامنت‌های پیشین کاربران تا 25 ژوئن 2022 برابر با 4 تیر 1401

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام.به شعارهای توخالی این پان ایرانیست های شئونیست فارس درلفافه چپ وسوسیالیست وضداسلام اگرکسی باورداشته باشدبفکرمن بایدسرخودرادرٱآسیاب سفید کرده ونان رابجای دهان باگوش بخورد،درطی سی ونه سال انواع چاخان گری وسوئ استفاده این پهلوان پنبه هارادرایران دیده ایم.این هافقط کنارگودمانده شعارلنگش کن میدهند.این پان ایرانیست های فریبکاربدترازملاهای دوره دیده انتلجس سرویس هستند،اگریک کلمه ازتدریس زبان مادری یاازاستقلال ملتی بگویی این فاشیست های درلفافه های گوناگونان فوراخودرالو میدهند.دراین سی ونه سال گرداننده اصلی حکومت ولودهندگان سیاسیون هم پان ایرانیست های متوهم چپ وروشنفکرها بودند،

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

کسی که « خشونت اعمال میکند، حتی کلامی » نمی تواند ، متعلق به فرهنگ خشونت گریز و مسالمت آمیز باشد.
خشونت پیشگی ، ایجاد خفقان، در سیاست ، از کشتار انسانها جدایی ناپذیر است.
فعال آذربایجانی تا وقتی که تکلیف خود را با مظاهر خشونت و استبداد تعیین نکرده ، فاقد فرهنگ مسالمت آمیز و دموکراتیک است. یک جنبش مسالمت آمیز و مدنی نمی تواند پذیرای افراد خشونت طلب باشد که با فرهنگش بیگانه اند.
---
در پیوند با متن مقاله ،
« اینان جنبش عدم خشونت آذربایجان را به لجن کشیده اند»
http://www.iranglobal.info/node/51778

« پیش از آنکه دیگری را نقد کنیم مجبوریم خودمان را نقل کنیم.
تبعیض های مختلف در جامعه اساساً « ماهیت خشونتی» دارند. در عرصه فرهنگ و سیاست و اقتصاد و زنان و مذاهب و عقاید و غیره گوهر مسایل «اعمال خشونت بردیگری» است. به دیگر سخن تبعیض خشونت است.
اگر خودمان خشونت طلب باشیم چطور میتوانیم تبعیض را ریشه کنیم؟ اگر هم بکنیم تولید تبعیضات و دیکتاتوریها و سلطه گریهای دیگر میکنیم. که در اصل باز گرفتار باتلاق رهایی ناپذیریم. از تبعیضی به تبعیض دیگر، از استبدادی به استبداد دیگر درمی غلطیم.
ضرورت دارد روی این پدیده ها اندیشید.
با ایده های مرگ برفارس یا توهین به این آن، عاقبت ما «ترور همدیگر» نیست؟ یا در صورت عدم قدرت مرکزی « برپایی بیدادگاههای گروهی چند دقیقه ای ست و صدور حکم تیرباران دگر اندیشان به بهانه ی ضد ملی،مانقورت، جاسوس شونیست فارس، خیانت به ملت و...» بله مسئله خیلی جدی ست. و بدنه ی کوه یخ اینجاست که خود نمایی خواهد کرد.
چاره ای نیست، مجبوریم در کنار نقد دیگری از نقد خود غافل نباشیم. راه ما مدنیست است نه بربریت.
از همه ی عزیزانی که این مسایل را درک میکنند انتظار دارم در مقابل بربریت گرایی ها بیایستند. چه در جامعه ی آذربایجان و چه در جامعه بزرگتر ایران و جهان. چه این بربریت از سوی دولتها باشد و چه ار سوی گروههای غیر دولتی.
هیچ گروه و دولتی برای مدنیت خودی نیست ، و باید نقد شود. انسان مدنی و مترقی مدافع امنیت و آسایش و زندگی بهتر همه ی انسانهاست.»
ادامه ، رجوع شود به لینک داده شده.
نوشته شده توسط: Anonymous

مردم‌همیشه افتضاحات را تحریم کرده اند ،در هیچ یک از نمایش های انتخاباتی که برگزار شده بغیر از اولین دوره اش که بنی صدر انتخاب شد تعداد شرکانت کنندگان کمتر از ۳۰در صد بوده است
خوش باش که پخته اند سودای تو دی
فارغ شده اند ز رای دادن تو دی
قصه چه کنم که بی رای دادن تو دی
تعیین کردند رئیس جمهور آینده تو دی

نوشته شده توسط: Anonymous

سلام بهنام عزیز. هیچ امیدی به اصلاح این رژیم قرون وسطائی و عقبمانده نیست. آخوند دشمن ایران و ایرانی است. آخوند خوب یک آخوند مرده است. مشکل مردم ایران غرق شدن در جهالت اسلام سکتاریستی تحمیلی توسط آخوند است. تنها راه نجات مردم فلک زده ی ایران، سقوط این ملاهای انگل مفتخور است. به امید آن روز هستیم و به امید بازگشت شما مبارزین از دیار غربت به وطن دل بسته ایم. به امید روزی که گرسنه ای در این کشور ثروتمند نباشد و همه با هم از زندگی مسالمت آمیز و برابر لذت ببریم. پاینده ایران

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب پیروز میفرمایید کامنتهای خلاف مقررات حذف میشود! اما این طور نیست. به عنوان مثال شخصی متعصب به نام بهمن موحدی وجود دارد که در اکثر کامنتهای ایشان، توهین و فحش و ناسزا وجود دارد، اما هیچ کدام از کامنتهایش حذف نمیشود و حتی سانسور هم نمیشود! اما اشخاصی که اکانت مستقیم کامنت ندارند، خیلی وقتها کامنتشان نقطه چین و سانسور میشود! به نظر من اگر کامنتی کاملا حذف شود بهتر است تا این که نقطه چین شود، چون نقطه چین کردن کامنت، توهین به نویسنده کامنت و خوانندگان این سایت است. اما کیانوش توکلی و مسئول انتشار کامنت از درک این موضوع عاجز هستند.

نوشته شده توسط: Anonymous

همانطور که قبلاً نوشتم شخصیت انسانها تا سن 7 سالگی ساخته شده است. این کاربر بی پرنسیپ که با بکار بردن "خر" در کامنتهایش ترکها را تحقیر میکند مسلما در کودکی دچار این تحقیرات در محیط خانواده و اقوام خود بوده است.
تنفر شخص متنفر را بيشتر از شخص مورد تنفر ازار ميدهد چون افراد مورد تنفر حتا معمولاً خبر از این جریان ندارند.
از نظر روانشناسی این کاربر حتا اگر وظيفه شغلی خود را انجام میدهد از نفرت دایمی رنج ميبرد. بهمین دلیل عصبانیست و دهن دریدگی میکند.

نوشته شده توسط: peerooz

جناب کارگر,
من ثبت نام کرده ام و تمام کامنت های من مستقیم و بدون تاخیر منتشر میشوند و اگر خلاف مقررات باشند بعدا حذف میشوند. جناب توکلی مکررا به شاکیان یادآور شده اند که بجای شکایت ثبت نام کنند.

نوشته شده توسط: Anonymous

""" دوران اگر مگر‌ها و بازار نفت """ تجمع چند روز پیش سران نفتی‌ مخصوصا عربستان و روسیه با وجود موافقت پیرامون کاهش نفت، به دلیل "" موجودی نفت در انبارهای ذخیره نفت دنیا "" نه تنها قیمت هر بشکه نفت را در بازار جهانی‌ به بیشتر از ۵۰ پنجاه دولار نبرد بلکه نفت با افت ۳۸ سنتی زیر ۴۹. ۴۸ دولار و چهلو هشت سنت ماند. اینک آمریکا با تکنولوژی / تکنیک فرکینگ به خوبی‌ قادر به تعیین قیمت‌های نفت در بازار‌های جهانی‌ است. آیا آمریکا و ترامپ با عربستان و روسیه پیرامون سرنوشت رژیم شاهنامه خوان ایران به تفاهمی خواهند رسید؟ آیا مهندسین با طراحی‌ و توسعه " تکنولوژی - تکنیک فرکینگ "" در حال مهندسی‌ معادلات سیاسی در سراسر دنیا هستند؟ بیچاره جامعه شناس‌های ساده لوح خارج کشور با مدیریت تحولاتی اجتمائی توسط مهندسان، به چه کاری مشغول خواهند شد؟

نوشته شده توسط: سازاخ

سازاخ های متعدی با نام من کامنت می گذارند، از اینکه کلمه مورد علاقه من مورد پسند این دوستان هم شده، باعث خوشحالی من می باشد، ولی تعدد تفکر و تشابه اسم باعث اختشاش و سو تفاهم در بین خوانندگان گرامی می شود، در هر حال من شاهد انواع و اقسام کامنت با اسم سازاخ گردیده ام شامل:
1- سازاخ شاهدوست
2- سازاخ کمونیست
3- سازاخ پانیرانیست
و در نهایت خودم، سازاخ لیبرال دمکرات از آزربایجان جنوبی،
در هر حال تشخیص کامنت سازاخ لیبرال دمکرات را به عهده خود خوانندگان گرامی می گذارم،

نوشته شده توسط: سازاخ

اسامه عزیز، ما ترکها بطور اتفاقی همین دیروز همانند هاگ های قارچ از کره مریخ بر روی کره زمین نازل شدیم، ولی نمی دانیم شما از کدام منطقه هندوستان پارسی به ایران سرازیر شدید که بیست و چهار ساعته با کامنتهای رگباری که معمولا 50% کامنتها در تحقیر ترکها از طرف شما نگاشته می شود، باور کنید من هیچ روانشناسی را سراغ ندارم که از علت نفرت شما به ملت ترک سر دربیاورد، این ریشه ترک نفرتی شما دارد ما را به علت یابی این نفرت وا می دارد، آیا امکان این هست که خود شما هم با ما همکاری کنید تا علت پیدایش این نفرت را در پروسه زندگی شما سر در بیاوریم، این انرژی پایان ناپذیر تحقیر آمیز شما که پایانی هم ندارد، از چه منبعی تغذیه می کند؟ پروسه زندگی؟ یا تحقیر اجتماعی در جامعه ترک؟و یا وظیفه شغلی؟

نوشته شده توسط: سازاخ

اسامه عزیز، ما ترکها بطور اتفاقی همین دیروز همانند هاگ های قارچ از کره مریخ بر روی کره زمین نازل شدیم، ولی نمی دانیم شما از کدام منطقه هندوستان پارسی به ایران سرازیر شدید که بیست و چهار ساعته با کامنتهای رگباری که معمولا 50% کامنتها در تحقیر ترکها از طرف شما نگاشته می شود، باور کنید من هیچ روانشناسی را سراغ ندارم که از علت نفرت شما به ملت ترک سر دربیاورد، این ریشه ترک نفرتی شما دارد ما را به علت یابی این نفرت وا می دارد، آیا امکان این هست که خود شما هم با ما همکاری کنید تا علت پیدایش این نفرت را در پروسه زندگی شما سر در بیاوریم، این انرژی پایان ناپذیر تحقیر آمیز شما که پایانی هم ندارد، از چه منبعی تغذیه می کند؟ پروسه زندگی؟ یا تحقیر اجتماعی در جامعه ترک؟و یا وظیفه شغلی؟

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب پیروز منظور بنده را متوجه نشدید! همه که نمیتوانند کامنت مستقیم بگیرند. منظور من این است که تمامی کامنتها بدون تایید و سانسور در همان لحظه منتشر شوند.

نوشته شده توسط: Anonymous

خیز راست افراطی برای به دست گرفتن قدرت سیاسی در اتریش، هلند و فرانسه شکست خورد و در المان بنظر میرسد به همین نتیجه برسد. ترامپ هم به سوی استيضاح یا استعفا با سرعت دارد پیش می رود. خروج بریتانیا از اروپا هم به اشکالات زیادی بر خواهد خورد. این جوجه هیتلر چرا خودش به ایران برای مبارزه نمیرود. راست در ابتدای افول است.

نوشته شده توسط: Anonymous

تحریم سپاه پاسداران باید طوری باشد که فقط سپاه را هدف قرار دهد و هیچ اثر سوئی برای مردم فقیر و مظلوم و اسیر ایران نداشته باشد و در انصورت است که صد در صد مردم کره زمین از این تحریم ها راضی خواهند شد.

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

-«دیدار ممد امین رسول زاده با المان ها...همان موقع هم دوستان جواب ... دادند»
-خوب چه جواب دادند؟
-----
-«جلو حرکت ملی سنک اندازی یکنند»
- « حرکت گروهی اسم اش حرکت ملی یا عمومی»نیست. همه هم «رسول چی» نیستند.
رسول زاده یک روزنامه نگار کشور همسایه بود.
« تلاش عمومی برای رفع تبعیض در آذربایجان جنوبی» هم مسئله او نبود .
شما میتوانند بت سازی کنید-اما فقط برای خودتان.
---
«رهبری حرکت در دست این آقایان»باشد
-نیازی به دنباله رو نیست- و راهبرنده نیز.
اما شما میتوانید به دنبال بت های خود بدوید.

« ناسیونالیسم افراطی» یا « ملی گرایی افراطی» امتحان خود را داده است. کشتارهای بوزقورتها در ترکیه هنوز فراموش نشده ، همینطور کشتارهای « ملی گرایی افراطی داشناکها در آذربایجان غربی و جاهای دیگر».
ملی گرایی افراطی را کشتارگر دیده ایم ، هر جا که بود و به هر خلقی که خود را چسباند.
در خونریز بودن آن تردیدی نیست.
--
انقلاب سوسیالیستی پیشکش شما .
« ملی گرایی افراطی» یعنی « نفی انسان» .

نوشته شده توسط: Anonymous

دوستان این موضوع دیدار ممد امین رسول زاده با المان هارا چندین سال پیش آقای سیروس مددی که گویا کشف تازه ای بر علیه حرکت ملی پیدا کرده است طی یک نسخه ای انتشار داد این موضوع چیز تازه ای نیست همان موقع هم دوستان جواب آقای سیروس مددی را دادند وکل مسئله را با توضیح کامل برای اقا سیروس دادند ودیگر آقا ی سیروس مددی دنبال این مسئله را نگرفت.حالا آقای ائلیار وهمفکرش کسی بنام "ایزا" به بهانه نقد حرکت ملی آذربایجان این مسائل را طرح میگنند که مثلا جلو حرکت ملی سنک اندازی یکنند.آنهم به دلیل اینکه باید رهبری حرکت در دست این آقایان باشد وانقلاب سوسیالیستی بکنند و گرنه وغیر از این حرکت نام ناسیونالیسم افرا طی وپان ترکسیم وتورانیزم وبزقوردیسم دیکتاتوری خواهد شد ودر صورت پیروزی این آقایان وخانم ها را اعدام خواهند کرد.منظور اینکه طرح این مسائل بهانه ای بیش در دست اینها نیست.

نوشته شده توسط: کاوه جویا

انتشار ادبیات هرزه نگارانه (پورنو) در تارنمای ایران گلوبال، که خود را رسانه ای سیاسی ـ اجتماعی و خبری ـ تحلیلی شناسانده، موجب تأسف است. به دید من راه دادن به چنین ادبیات فرومایه ای در ایران گلوبال نادرست است.

نوشته شده توسط: peerooz

جناب کارگر,
احتیاج به فیس بوک نیست. همین جا با ایمیل به جناب توکلی ثبت نام کرده و کامنت خود را بدون واسطه و با رعایت مقررات سایت منتشر کنید. آدرس ایمیل در پائین مقاله است.

نوشته شده توسط: Anonymous

حتما فرستادن بلبل ولایت و سردسته تروریست های رزیم به ینگه دنیا از حکمت های روزگاره! نشان به آن نشان که موسویان دستانش به خون رهبران حزب دمکرات کردستان در آن ترور معروف به میکونوس در یرلین آغشته است. الان هم تنها یک وظیفه داره و اون « کند کردن چاقو » علیه دیکتاتوری خامنه ای است. بیش از 10 سال در قبل حضرت جان کری و اوباما برای حفظ وضعیت موجود و بر اریکه قدرت ماندن خامنه ای تلاش کرد. حتما این تلاش ها « فی سبیل الله » نبوده!!
لذا بجای میدان دادن به مخزفات ت این تروریست ولایت و عضو نیروی تروریستی قدس , بهتره جنایات اون را به نقد بکشید. چنین میدان دادن هایی به یقین جفا به قربانیان این رژیم و بازماندگان داغدار اونها است.

نوشته شده توسط: اسامه

در ضمن: درباره پادشاهان تورک :
بیشتر حضرات روشنفکر و دانشمندتورک در مقابل این سوال که: «معادل تورکی کلمه "پادشاه" چیست؟»،(قابل توجه جناب سهند) بارها گفتند: «خان»،
اکنون که فکر می کنم ، آنها نام هیچ پادشاهی را در تاریخ جعلی خود، ندارند ولی ادعایشان بسیار بزرگ در سر دارند و حال اینکه تورک ها برای کلمه "پادشاه" هیچ معنی و معادلی در زبان خود پیدا نمی کنند! این یعنی اینکه در حد و اندازه هایی نبوده اند (از لحاظ جمعیت در طول تاریخ) که برای کلمه "پادشاه" لغتی درست کنند.
آیا به راستی می توان با چنین خیره سرانی به گفتگوی علمی و منطقی پرداخت

نوشته شده توسط: اسامه

کسانی که میخواهند بیشتر با تاریخ جعلی تورکان و بناهای جعلی وووو اشنا شوند لینک زیر برای انها است:

http://www.iranglobal.info/node/58326

نوشته شده توسط: اسامه

جناب سهند :
هر زمان شما صورت اینده و مضارع فعل "وردو" را برای ما نوشته "یا داشتند میزدند " یا "همی زدنند" را به تورکی نوشتی چی میشود من هم معنی ان را برای تو خواهم نوشت

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام،من درکاناداهستم وفکرکنم مدتی کوتاه دراینجاباشم کارت بانکی ندارم ولی ٱدرسی درونکووربفرمایید تمام سعی ام راخواهم کردتا ازحقوق 400دلاری خود به آدرس اعلامی تحویل دهم.بخاطرکمک به جدل های حق طلبی دراین سایت،،

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام.من دییئم دامنان داما سن دیسئم بانان بانا. جناب بن لادن ببخشیداسامه عزیز، درست می فرمایید ،من قبولتان دارم.ماتورکان رابقول شمافرض کنیم 60 درصد عربیم وشما فارس هاهم هندی وافغانی وتاجیک ازنوع دیگرصددرصدعرب ،مگرعرب انسان نیست؟مگرعرب حق زیستن ندارد؟مگرعرب بودن بقول شمافارس های نمی دانم کجایی عیب است؟اصلن فرض کن ما چین واچینی هستیم،یااهل شهرهرت میباشیم،صحبت سراین اصل است که درعصرمدرنیسم وعلم وعقلانیت صدسال گذشته وکمی بیشترکه فارسیست هاباحکومت دلارهای نفتی مفتی زمان راسوزانده وبه خاطراین حکومت اتینیکی هم سرمایه های ملی رانابودکرده اند ،هم باباج دهی به تمام دنیای زورگو باتفکرشعوبیع گری بقول شمازور مندان فرهنگی وسیاسی ارتجاعی راکه مابه ٱن شئونیسم فارسی متوهم غیرانسانی میگوییم تحویل دنیای ما داده است.من هم فرمایش شماراقبول دارم ولی ازدومنظرمختلف ،من میگویم این افرادی که شمانام برده اید درخدمت

شئونیسم فارس باتفکردینی شعوییه بوده وحتی روشنفکران چپی نیزدراتینیک خودداریم که درهمان طیف فکری بنام چپ هستند،این طیف ها فک وفراوان هستند،ملی مذهبی ها،پان ایرانیستهای تورک کاتولیک ترازپاپ مثل مهدی بازرگان واصلاح طلب های امروزی که ازآنطرف پشت بام افتاده اند،اتفاقا خوشم می اید که شمابرای بازشدن مسایل انگشت به ریشه میگذاید.جناب بن لادن ببخشیداسامه عزیز،اکنون درآمریکا وکانادا تعدادی برای سرخ پوستان اشک تمساح ریخته ولی این سرزمین را مربوط به آنهامی نامند،ولی درایران بادلارهای گازی نفتی مفتی کاری کرده اند که امثال من و شماتورک 60درصد عرب به بیماری توهم دچاروخودزنی میکنیم.درعصرمدرنیسم هنوزبرطبل نژادپرستی کوبیده وبه توهم دچارمیشویم،آیابهترنیست دیگراین توهم راتمام وبه اصلاح خودپردازیم؟استفلال ملت ها درکشورهای غیرقابل اصلاح یک امرقبول شده مسلم است،شماچرابجای انسانی نگری به جمودفکری دوقرن پیش پناه میبری؟اگرمیخواهی منطقه راهمیشه درجهل نگه داری خوددانی،خلخالی ،موسوی،مشکینی،بازرگان دراصل نوچه های تفکرخمینی پارس هندی زاده باتفکرشعوبیه درخدمت فارس ازنگاه بالاتردرخدمت استعمارگران بودند.شمارابخروج ازاین تفکروتوجیه خودازاین فازفرامیخوانم،
نوشته شده توسط: اسامه

یکی دیگر از شاهکارهای شهرداری تبریز در ساختن تاریخ برای تبریزی که تا 50 سال پیش کوره دهاتی بیش نبوده

بنای موسوم به ربع رشیدی. به تصاویری از این بنا توجه کنید در این بیغوله که اجزای تشکیل دهنده آنها سنگ های دزدیده شده از مقابر اطراف شهر می باشد نمی توان اثری از ذوق هنری و یا تکنیک مهندسی و معماری را رویت کرد. به واقع نمی توان کاربرد این سازه را فهمید
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون ساختمانی را که شهرداری با استفاده از اسکلت "بتن ارمه" ساخته (عکس شماره دو) و ان را به ریش خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی میبنند از بیخ جعلی هست:

http://s9.picofile.com/file/8268008176/20160812_121234.jpg

این بتون ارمه مال زمان مغول ها است چون بتن و میلگرد از اختراعات تورکان تبریز در 800 سال پیش بوده که در بدنه به کار رفته:
http://s8.picofile.com/file/8268008218/20160812_121355.jpg

بقیه عکس ها
این اجرها هم مال همان وقت هست و نو هم نیست؟ یک موقع فکر نکنید شهرداری از کوره پز خانه های اطراف تبریز سفارش داده شده :

http://s9.picofile.com/file/8268008234/20160812_121445.jpg

http://s9.picofile.com/file/8268008268/20160812_121648.jpg

http://s9.picofile.com/file/8268008284/20160812_121730.jpg

http://s9.picofile.com/file/8268008326/20160812_122039.jpg

http://s9.picofile.com/file/8268008368/20160812_122141.jpg

http://s9.picofile.com/file/8268008384/20160812_122247.jpg

http://s8.picofile.com/file/8268008426/20160812_122319.jp
نوشته شده توسط: اسامه

خب حالا که کاربری ادعای رصد خانه برای شهری که نه در نقشه های قدیمی وجود دارد نه در نقشه ایران قدیم ایشان هم لطف کرده مراغه را در یک نقشه تاریخی نشان میدهند
میرویم سراغ ابنیه تاریخی:
دروغ پراکنی تورک ها درباره تبریز و اثار قدیمی تورکان در ان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوانندگان تنها یک لحظه به این نقشه توجه کنید:

تورک ها چنان داستان های مسخره ای درباره بازار تبریز و ارگ تبریز و و دروازه های پیروامون شهر ساخته اند
حالا کاملا علمی پاسخ همه را درباره این جعلیات بازار تبریز و ارگ تبریز و ووووو به شما خواهند داد

http://s8.picofile.com/file/8267979950/DSCN0088.JPG

نقشه بالا مربوط به رسامی روس ها از شهر تبریز به سال 1827 میلادی است. . در این سند مهم و ارزشمند نیز می توان به گفته های قبلی تاکید کرد و هویت واقعی شهر تبریز را کمتر از 200 سال معرفی نمود. ده شامقاذی که اکنون آن را شام غازان معرفی می کنند بی ارتباط با شهر تبریز به تصویر کشیده شده است و به دلیل فقدان آثار تاریخی در خود، از طرف رسامان مورد بی اعتنایی واقع شده است
در این چهار دیواری کوچک که قرار بود شهر تبریز را در آن علم کنند و پای پادشاهان سلسله های پوشالی و غیر مستندی را به آن بکشانند و به استراحت در کاخ ها و کوشک های آن وادار نمایند اوضاع به قدری آشفته نشان می دهد که کسی را مقاومت و ایستادگی در برابر این اسناد ارزشمند و مفید نیست.
حالا این نقشه را ببینید :
http://s9.picofile.com/file/8267981626/Tabriz.jpg

این نقشه متاخر که توسط چاپخانه ارتش منتشر شده و سال انتشار آن 1327 می باشد به روشنی نشان می دهد که تبریز بیرون آمده از آن چهار دیواری مرکزی و کوچک، باز هم چیزی فراتر از باغات و کرت های کشاورزی چیزی نبوده است زیرا دور تا دور این شهر و در فاصله های نسبتا نزدیک، روستاهایی بوده اند و مردم این روستاها حتی امروز نیز در برخی مناطق هنوز در درون فضای شهری به کشاورزی می پردازند. آنهایی که ساکن منطقه حکم آباد (ححم آوار) و جمشیدآباد (جامیش آوان) هستندبه درستی این مطلب را تایید می کنند.

http://s9.picofile.com/file/8267984542/Bazar_Tabriz01.jpg

در درون حصار شهر بزرگترین سازه ای که به مرور ساخته شده و به شکل امروزی رسیده است، بازار تبریز می باشد. بازاری که نه بنای سنتی و قدیم، بلکه سازه حجیم و طویلی است که عمر آن فراتر از حدود 100 نیست. و چنانچه در نقشه ترسیمی و توضیحات مربوط به آن توسط روس ها توضیح داده شده، از دو بخش بازار کفش دوزها و راسته بازار تشکیل شده است! اما اکنون چنین گسترش یافته
نوشته شده توسط: اسامه

جناب تورک اوغلی قره چی اوغلان 56 درصد عرب :
طبق تعریف همیشه شما صاف رفتی سراغ پول نفت خب با اینکه اثبات عرب بودن مردم اذربایجان را همیشه کرده ایم باز این را از شما میپرسیم چرا با وجود اینکه 56 تا 70 درصد مردم اذربایجان عرب خالص هستند شما چرا "تورک اوغلی" و نه "عرب اوغلی هستید"

http://www.iranglobal.info/node/59400

با اجازه شما یک چند تا از این حکومتگران فارس را به خدمت شما معرفی میکنم:
علی خامنه ای، ترک آذربایجانی و سردمدار رژیم ولایت فقیه در روستای خامنه در پیرامون شبستر در هشتاد کیلومتری تبریز زاده شد، شیخ جواد خامنه ای پدر علی خامنه ای سال ها پیشنماز مسجد جامع تبریز بود و خانه اش در کوی قره باغی ها در تبریز و

در چهار راه منصور(شهید بهشتی کنونی) بود، گفته می شود که علی خامنه ای از سوی مادر با شیخ محمد خیابانی ترک تبریزی خویشاوند است، سرانجام شیخ جواد خامنه ای به همراه خانواده اش به مشهد کوچید و در آنجا برای علی خامنه ای شناسنامه مشهدی گرفت! هواداران علی خامنه ای او را سید خراسانی می نامند! بی آن که روشن کنند چگونه علی خامنه ای که در روستای خامنه زاده شده است می تواند خراسانی باشد؟! آن هم در حالی که علی خامنه ای در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۷۲ به تبریز آمد و به زبان ترکی سخنرانی کرد و گفت که ترک آذربایجانی است!
با چند تا تورک دیگر هم اشنا شوید بد نیست

۲- مهدی بازرگان، ترک آذربایجانی که در تبریز زاده شد و نخستین نخست وزیر رژیم ولایت فقیه بود.
۳- میرحسین موسوی، ترک آذربایجانی که مانند علی خامنه ای در روستای خامنه زاده شد و تا هنگامی که پستی به نام نخست وزیر از قانون اساسی جمهوری اسلامی حذف نشده بود هشت سال نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران بود.
۴- علی مشکینی، ترک آذربایجانی زاده شده در مشکین شهر که سال ها رئیس مجلس خبرگان رژیم ولایت فقیه بود.
۵- عبدالکریم موسوی اردبیلی، ترک آذربایجانی زاده شده در اردبیل که سال ها رئیس قوه قضائیه رژیم ولایت فقیه بود و هنگام کشتار زندانیان سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷ از مهره های کلیدی بود.
۶- صادق خلخالی، ترک آذربایجانی زاده شده در خلخال که از قضات دانه درشت رژیم ولایت فقیه بود و صدها تن به ویژه سران رژیم پهلوی را به اعدام و زندان محکوم کرد.
۷- سیدحسین پورمیرغفاری معروف به سیدحسین موسوی تبریزی، ترک آذربایجانی زاده شده در تبریز که از کارگزاران دانه درشت رژیم ولایت فقیه بود و سال ها رئیس دادگاه های انقلاب اسلامی، دادستان کل انقلاب اسلامی، نماینده مجلس، رئیس کمیسیون اصل نود، رئیس خانه احزاب و ..... بود و در اعدام و سرکوب و کشتار هزاران تن از دشمنان رژیم ولایت فقیه دست داشته و یکی از خونخوارترین مهره های رژیم ولایت فقیه است
- سیدابوالفضل سیدریحانی معروف به سیدابوالفضل موسوی تبریزی، ترک آذربایجانی زاده شده در تبریز که از کارگزاران دانه درشت رژیم ولایت فقیه بود و سال ها دادستان کل کشور و رئیس دیوان عدالت اداری و سردمدار بخش های دیگر رژیم جمهوری اسلامی بود.
۹- صادق محصولی، ترک آذربایجانی زاده شده در اورمیه که دارائی چند صد میلیاردی او زبانزد همگان است و سال ها فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شمال باختری کشور یعنی آذربایجان و اردبیل بود و پس از رسیدن به پست های گوناگون، در دولت محمود احمدی نژاد وزیر کشور و وزیر رفاه شد و از صحنه گردانان اصلی کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ بود.
۱۰- محمدرضا میرتاج الدینی، ترک آذربایجانی زاده شده در تبریز که دارای پست های گوناگون در رژیم ولایت فقیه بود و در دولت محمود احمدی نژاد به پست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری رسید
نوشته شده توسط: اسامه

سالام عیلیکیم: توک اوغلی قره چی اوغلان عرب اوغلی:
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1391/11/23/232119_638.jpg
این امنیه سیه چرده، پدر رضا شاه است که از بادکوبه به ایران مهاجرت کرد و مدت‌ها جزو عساکر قزاق بود. اما بعدها به علت اعتیاد به مواد مخدر (که در آن زمان منع قانونی نداشت و استعمال آن آزاد بود) از سپاه قزاق اخراج شد و به خدمت کامران میرزا نایب السلطنه درآمد. (امنیه دولتی شد)در تمام دوران خدمت ۱۷ ساله رضا شاه و در طول ۳۷ سال سلطنت محمدرضا شاه هیچ تاریخ نگار و نویسنده‌ای حق نداشت به این مطلب اشاره کند و هیچ عکسی از پدر رضا شاه به چاپ نرسید و هر وقت این عکس معروف به مناسبت‌های تاریخی در نشریات چاپ می‌شد، فقط زیر آن می‌نوشتند: «میرزا رضا کرمانی» قاتل ناصرالدین شاه! و اشاره ای به نام امنیه ای که زنجیر میرزا رضا را در دست داشت نمی‌کردند.

میبینی همیشه مثل بختک زنجیر به گردن فارس ها انداختید دیروز پدر باکویی رضا پالانی امروز خامنه ای توله سید جواد تبریزی
درباره اصل و نصب خمینی اینکه ایشان هم مثل اکثر "قره چی های" اذربایجان و فرزندانشان توسط انگلیس از هند به ایران اورده شدنند پارسیان هند همین الان هم کسی را به درون فرقه خودشان نمیپذیرند
نوشته شده توسط: اسامه

جناب سهند:

بهتر بود به جای این فیسلم که قبلا الیاار گذاشت و پاسخ اش را هم گرفت ببینی چرا تورک ها دائم "ماق" میکشند یا "مک مک مک میکنند
درفیلم ات :
چیراخلار:
چراغ(فارسی) + لار = اثبات حماقت سازنده فیلم که هنوز واژه فارسی را نمیداند چیست و اثبات عقیم بودن زبان تورکی که حتی دفاع کننده اش هم از واژه های فارسی برای دفاع از خوداش استفاده میکند

http://www.aparat.com/v/AurNW/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84_%D8%A8%D9%88%D
8%AF%D9%86_%D9%88_%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA_%D8%B2%D8%A8%D8%A
7%D9%86_%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C_%D8%A2%D8%B0%D8%B1%DB%8C_T
urk_Azeri

نوشته شده توسط: اسامه

در ضمن اگر جایی رفتی که سگی پاچه شما را گرفت سعی کن یک تکه سنگ یا چوب را تا انجایی که میتوانی دور پرتاب کنی چون سگ به دنبال اش خواهد دوید
این را روش خلاصی از دست سگ ولگرد میگویند
حالا اینکه ما این استخوان را به صحرای حسین اباد زابل انداختیم تا سگ هار پاچه گیری به دنبال اش هرچه دورتر برود موفقیت ما است که تا اینجا هم همچنان در گولی که خورد همچنان واق واق میکند

نوشته شده توسط: بابک آزاد

جناب کیانوش توکلی بعضی افراد گله مند هستند که از انتشار کومنت آنان در رابطه با موضوع فوق جلوگیری می شود و کومنت ها با جانبداری از عبداستار دوشوکی انتشار می یابد لطفا به این شکایت رسیدگی کنید در ضمن در کومنت های زیر چنین به می آید فرد خاصی با اسامی مختلف کومنت می نویسد شما با کنترل آی پی می توانید جلو صورت سوء افراد مشکوک را برای جوسازی بگیرد متشکرم

نوشته شده توسط: اسامه

یک نکته دیگه :
دکتر زاهدانی استاد من بوده هست و خواهد بود
هیچ وقت من ادعای بلوچ بودن نداشتم تا جایی که به خاطر میاوررم ایشان هم ادعایی نکرده اگر سندی داری بگذار که چنین ادعایی بوده
در عوض خود تو حتی حاظر شدی بنویسی که پدرات جلیل خان نارویی است که باور کنند بلوچی:
در ضمن من تا کنون حتی یکبار نه زابل را دیدم نه صحرای حسین اباد ان را

نوشته شده توسط: اسامه

در ضمن جناب پسر جلیل خان نارویی شهروند اذربایجان جنوبی

کسی که با کارهایش حال بقیه تورک ها را به هم زد تو بودی کامنت ناظر را بخوان حتی ان اعتراض دارد که چرا من تو را تورک گفتم :

فرستاده شده توسط ناظر در پ., 05/04/2017 - 17:45

http://www.iranglobal.info/comment/87591

نوشته شده توسط: اسامه

جناب پسر جلیل خان نارویی :
کدام بلوچی اذربایجان را "ارزربایجان مینویسد" حضرت شهروند اذربایجان جنوبی :
ادم زابلی باشد عرب زاده مغول زبان نباشد

فرستاده شده توسط یکنفر در ش., 04/30/2016 - 10:36
در ضمن من بلوچ نیستم بلکه یک شهروند آزربایجان جنوبی هستم . (لینک زیر )

http://www.iranglobal.info/comment/69779

حالا پیدا کنید پسر جلیل خان نارویی را

http://iranglobal.info/node/54674

کامنت 4 از بالا با نام "بولان بلوچ" با همین تکیه کلام" دانشگاه مجازی زابل"

http://www.iranglobal.info/node/56591

از بالا کامنت پنجم با نام "جما نارویی " با همین تکیه کلام" دانشگاه مجازی زابل":

http://www.iranglobal.info/comment/73859

فرستاده شده توسط اسلم ریگی در ی., 02/05/2017 - 16:10

http://www.iranglobal.info/node/58685
تنها برای کسانی که میخواهند با این متقلب اشنا شوند سبک نوشتار

تنها برای کسانی که میخواهند با این متقلب اشنا شوند سبک نوشتار اش را " دانشگاه مجازی زابل " پیگیری کنند


http://iranglobal.info/node/54674

کامنت 4 از بالا با نام "بولان بلوچ" با همین تکیه کلام" دانشگاه مجازی زابل"

http://www.iranglobal.info/node/56591

از بالا کامنت پنجم با نام "جما نارویی " با همین تکیه کلام" دانشگاه مجازی زابل":

http://www.iranglobal.info/comment/73859

جالب هست که این "یکنفر " خوداش را شهروند اذربایجان جنوبی میداند

http://www.iranglobal.info/comment/69779

در همین جا نهایت سقوط اخلاقی خوداش را هم نشان داده با نفی پدر اش مدعی است پسر جلیل خان نارویی است
کامنت 21 از بالا :
http://www.iranglobal.info/comment/69779
.................................................................
تو که یکی دیگر از نام هایت هم اتا زنگانلی بود و پیوسته خودات اعتراف میکردی که عضو اخراجی مجاهدین خلق هستی

http://www.iranglobal.info/node/56287

http://www.iranglobal.info/node/55635

کامنت فرستاده شده توسط آنتی راسیزم در چ., 07/27/2016 - 22:02 :
"اگر زبان فارسی را با زبان تورکی مقایسه کنید, می فهمید که زبان کامل و برتر کدام است."
http://iranglobal.info/node/55914
من با اینکه نمایندگان واقعی اقوام واقعا مطالبات خودشان را بگویند مشکلی ندارم
من با بوزینه هایی مشکل دارم که فرضا عرب یا بلوچ نیستند ولی به جای انها کامنت مینویسند و از این راه میخواهند مثلا زرنگی کنند اما احمق اند

1- دروغ میگویند
2- بقیه را الاغ فرض کردنند و شانتاژ میدهند و مثال بارز سوئ استفاده هستند

جناب حمید با تکیه کلام" اسامه بن لادن"
کامنت از لینک زیر با تکیه کلام" " اسامه بن لادن"" با نام " آنتی راسسیم
http://www.iranglobal.info/node/55886
در کامنت سوم همان لینک اینقدر .... هست که مینویسه من گیلکی هستم

کامنت پنجم از بالا از لینک زیر با تکیه کلام" " اسامه بن لادن"" با نام "جما نارویی:

http://iranglobal.info/comment/67498
نوشته شده توسط: بابک آزاد

می گویند برای آدم عاقل یک اشاره کافی است شما می توانید مقاله «شکست مفتضحانه اپوزیسیون درانتخابات» را که بقلم عبدالستار دوشوکی است در صفحه اول کیهان شریعتمداری مطالعه فرمائید
لینک مقاله
http://kayhan.ir/fa/news/104500/%D8%AE%D8%B4%D9%85-%DA%AF%D9%88%DB%8C%D…

نوشته شده توسط: Anonymous

در ایران انباشت سرمایه صورت نگرفته است و باید در پی انقلاب بود. امروز مردم فهیم ایران است که تصمیم می گیرند ، و اگر روحانی قدرت می گیرد ، این او نیست که قدرت می گیرد، بلکه صاحبان واقعی ایران که همانا مردم بیچاره هستند قدرت میگیرند. نباید سیاهکل را و شعار نمیرم و نمیرند کسانی که راه خلق بگیرند را فراموش کرد و با واقعیهای موجود دنیا را نظاره کنید. قهرمان بازی و انقلاب باید جان تازه ای بگیرد، امروز دیگر قدرت توده های مردم مطرح است و بس.

نوشته شده توسط: Anonymous

من تا حالا چندین کامنت نوشته ام که عدم انتشار خورده است! اگر قول بدهید که کامنتها را فیسبوکی کنید و کامنت هر کس بدون سانسور سریعا منتشر شود، من حاضرم کمک کنم.

نوشته شده توسط: کیانوش توکلی

کامنت زیر این مقاله و مقالات از این دست را می بندم. هر کسی با نام مشخص خود می تواند نظرات خود را در باره سه طرف دعوا بنویسد .

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام.حرکت ملی ٱزربایجان یاجنبش روشنگری وحتی استقلال طلبی درٱزربایجان جنوبی ودرخیزش حق طلبی دربین تورکان ایران رانمی بایدبرای ٱقای ایکس یابرای یک تفکرخاص مصادره کرده ویا اختلاف نظرافرادی یک بعدنگررالیدرهای سیاسی این جریان دانست،تعدادی درداخل یادرخارج تلاش میکنند،تاخودراوصی ووکیل جریان حرکت ملی معرفی کنند،بایدبدانند ،که اندیشمندان ومبارزان خستگی ناپذیرحرکت ملی به این دوستان فقط نظاره کرده وباحترام به تفکرٱنها،سعی دارند،کارخودکرده ووقعی برٱن ننهند.حرکت ملی دردرون خود فرزندانی دارندکه باکارشبانه روز حتی رژیم های درسایه ئ حامی فاشیسم فارس رابه تلاش برای حفظ رنجیرهای این سیستم دیکتاتورشاه وشیخ دارند،من حقیرباتمناازٱقای لوایی ودگردوستان چندین باردرخواست تن ندادن به این توطئه راکردم،ولی ٱقای لوایی بقول ما کورتوتودوق بوراخماز کرد،مابه گوناز وبانی ایجادٱن بعنوان یک بازوی جنبش نگاه کرده ودوستی

های خاله خرسی دیگردوستان را که نمی توانند این بازوراببینند،یاٱورمیشوم،به خواست ملت ماتوجه کنند،والادرٱینده درنزدوجدان خودشرمنده خواهندشد.گونازراملت ماوفرزندان مبارزٱن بایدقبول داشته باشد نه تعدادی ناراضی فامیل ومنتقدخودخواه ودشمن ملت تورک مظلوم ٱزربایجان. این دوستانی که خیلی ادعا دارند ودرخارج نشسته اند ،فکرمیکنند ٱنهانظردرست دارند وراست میگویند ،من اکنون درخارج هستم،تشریف ٱورده دست دردست هم باهم یک تلویزیون دیگربرای ملت خودساخته وفرماشات وپلان خودرادرٱن ابرازدارند،نه کاری کنند که به تنهاتلویزیون ٱزربایجان بند کرده وتخریب ٱن نمایند.کاری نکنند که درٱینده نزدیک موردنفرت ما وبه دستمال استفاده شده دشمنان مابدل گردند.هرکس نیزنمی توانداین جنگ حق وباطل راببیند،سکوتشان ماراخوشحال خواهدکرد.
نوشته شده توسط: Anonymous

شما خودتان می گوئید که فقط چند سال است فعالیت در فضای مجازی دارید. دوشوکی چهل سال است که فعالیت حقیقی و سیاسی دارد. اکنون قضاوت بین چند سال فعالیت مجازی در مقابل چهل سال فعالیت حقیقی است. اعتبار حرف کدام یک بیشتر است؟
همانجوری که آقای دوشوکی گفته اند شما در سطح سواد و کارنامه ای نیستید که بخواهید خودتان را با آویزان کردن از شخصیت ایشان بالا بکشید. خدا قوت.

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

ادامه
علت عدم حمایت سرمایه ی جهانی از دموکراتیسم واقعی خلقها و ملتها
سرمایه ی جهانی فکر میکند دموکراسی واقعی در روند خود به سوسیالیسم میانجامد. و بنیاد سرمایه را نابود میکند.
این است که در مقابل آن از « اسلامیسم یا ژنرالیسم» دفاع میکند. خیالش راحت است که آنها با داشتن عنصر « دیکتاتوری» دشمن آشتی ناپذیر سوسیالیسم اند. و از خط سرمایه خارج نمی شوند.
دموکراتیزه شدن جوامع عقب مانده ی جهانی را خلاف منافع خود مییابد.
راه درست نیروهای مترقی رد « اسلامیسم و ژنرالیسم» و رد « حمایت سرمایه داری جهانی از آنها» در جهت « دموکراتیزه» کردن جوامع عقب مانده است. زندگی صلح آمیز و پیشرفت بشریت در این جهت است. با تلاشهای ضد دموکراتیک برده داری جهانی جز مبارزه مدنی راه دیگری نیست.

حرکت متمدنانه ی بشری با حمایت این برده داران نوین از « اسلامیسم و ژنرالیسم» به قهقرا میرود و همه ی مردمان جهان زیانهای آنرا متحمل میشوند.
جنگ اساسی در جهان، نبرد بین دموکراتیسم و دیکتاتوریسم است. دموکراتیسم بردگان در مقابل دیکتاتوریسم برده داران.
همه حرکات « سیاسی-نظامی» با ریشه های « اقتصادی-فرهنگی» باز تا این نبرد است.

سرمایه جهانی از « ستم دیدگان» ابزار میسازد علیه خود آنان ، در زرورق « حمایت» . برای نابودی دموکراسی واقعی مردمی جهت بالا آوردن « دیکتاتوری و دیکتاتوران». « صدور دموکراسی»، حمایت از حقوق بشر»، تبعیض دیدگان ، و غیره همه
در نهایت « ابزار سازی» اند جهت « استقرار دیکتاتوری و مستبدان». چه در جلد سکولار و چه در جلد تئوکرات.

نیروی مترقی راه دموکراسی خود را، باید بدون ابزار شدن به دیگران ، با تکیه به خلق خود و حمایت دیگر خلقهای تحت ستم و تبعیض ، پی گیرد. راه دیگری نیست.

مشخصه قرن 21 ، نبرد بین حامیان دیکتاتوری برده داران نوین و دموکراسی بردگان ا ست، براساس نبرد بین نیروی کار و سرمایه ی جهانی.
نوشته شده توسط: Anonymous

عقلانی فکر کنیم و احساسات را کنار بگذاریم.دیگر وقت آن رسیده است که برای جلوگیری از دیکتاتوری فردی، شخصیت پرستی زهرآگین، منم - منم گفتن، طرد دگراندیشان ملی و سواستفادهای دیگر، تلویزیون گوناذ احتیاج به خانه تکانی اساسی دارد. قدم اول برای این خانه تکانی اداره این تلویزیون توسط شورائی تشکیل یافته از مبارزین سرشناس ملی با افکار و عقاید مختلف میباشد. اگر این قدم اساسی برداشته نشود ، گوناذ با گذشت زمان هرچه بیشتر ازاعتبار و جذابیت خویش محروم خواهد شد. فعالین ملی آذربایجان در این مرحله بسیار حساس منطقه و بازیهای سیاسی رژیم فاشیستی حکومت جمهوری اسلامی بایستی مسئولیت بیشتری را بعهده گرفته و با عقل و منطق دست به همکاریهای دسته جمعی بکنند.

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب ...، با توجه به شناختى كه از شما دارم، اين مقاله را تو نبايد مى نوشتى. نبايد تسليم ادبيات گوناذ مى شدى. مخالفين خودرا اطلاعاتى و خائن قلمداد كردن زيبنده يك روشنفكر نيست. دوست عزيزم! مسئولييت روشنفكرى تو ايجاب ميكند از ادبيات گوناذ دورى كنى...

نوشته شده توسط: Anonymous

از سخنان مولوی عبدالحمید تشکر میکنم
پیوستن ایشون به جمع سکولارهای بلوچ را تبریک عرض میکنم
آقای دوشوکی همیشه از منتقدان گلایه داشتند که کسی به حرفهایشان توجه نمی کند،حالا باید به ایشون تبریک گفت این اتفاق تاریخی و پیوستن آقای مولوی عبدالحمید به جمع سکولارها و حمایت از جدایی دین از سیاست

نوشته شده توسط: Anonymous

آقای آزاد
فراموش کردم اضافه کنم که شما بر طبق اعتراف خودتان فقط در فضای مجازی (و نه واقعی) فعالیت (آن هم فقط ژورنالیستی) و نه سیاسی دارید. در صورتی که آقای دوشوکی ژورنالیست نیست بلکه یک فعال سیاسی در دنیای واقعی (و نه مجازی) است. مشکل و اختلاف اساسی شما دوتا از اینجا سرچشمه می گیرد.

نوشته شده توسط: Anonymous

بلوچ س
جناب آزاد
توجیه توهین جنابعالی قانع کننده نیست. شما یا فارسی متوجه نمی شوید. یا من بیچاره بلوچ فارسی بلد نیستم چون دوشوکی در جمله اول مقاله خودش گفته که این اصطلاح و این نوشتار تعمدی و تحریک برانگیز است تا باعث بحث و جدل و بازنگری بشود. خودش هم اعتراف کرده که تحریک آمیز نوشته.
من می گویم شما حق انتقاد از این شیوه نوشتن تحریک آمیز و استفاده از واژه مفتضحانه دارید. شما می توانید این نوشته را نقد و رد کنید و به آن جواب با دلیل و مدرک بدهید. اما شما به دوشوکی اتهام زدید که جزو اپوزیسیون اصیل نیست بلکه یک "اپوزیسیون نما" است. این برخورد قاضی گرانه و قضاوت عجولانه و اتهام زنی شما با حرفه ژورنالیستی جور در نمی آید.
مثل اینکه "زبان یار من ترکی و من ترکی نمی دانم" است. چون حرفهای یکدیگر را نمی فهمیم. من یک سوال مشخص از شما پرسیدم. آیا بعقیده شما دوشوکی جزو اپوزیسیون نظام است یا

یا نه؟ یا اینکه نیست و فقط یک اپوزیسیون نما (یعنی فقط بظاهر اپوزیسیون) است؟ لطفا به این سوال جواب بدهید.
نوشته شده توسط: سازاخ

علی جان، روشنفکران برای تمرین دمکراسی باید سعی کنند بیشتر از دیگران قدرت تحمل پذیری خود را بالا ببرند، تا بتدریج افقهای آن بر همه روشن گردد، وانسانها امنیت خود را در دنیای دمکراسی بهتر و بیشتر احساس کنند، و از تهمت و تخریب اجتناب کنند، و گر نه در آنصورت چه فرقی هست بین یک روشنفکر و یک بیسواد.

نوشته شده توسط: بابک آزاد

جناب بلوچ گرامی من چندین سال است در فضای مجاززی فعالیت ژورنالیستی دارم همواره روشنفکران، فعالین سیاسی و مدنی آذربایجانی با مردم ستمدیده بلوچ اظهار همبستگی کرد ه اند من تردید ندارم که شما مرا دوست و غمخوار مردم بلوچ می دانید بلوچ عزیز شما اگر شما بارها به این فیلم نگاه کنید خواهید دید که من به کسی توهین نکرده ام من در مورد عبداستار دوشوکی از اصطلاح «اپوزیسیون نما» استفاده کرده ام و دلیل آنرا هم توضیح داده ام ایشان با استناد به آمار ستاد انتخابات کشوری ادعا می کند که اپوزیسیون شکست سختی خورده است ایشان در دفاع از نمایش انتخابات حتی داغتر از رسانه های حکومتی عمل می کند و از شکست مفتضحانه اپوزیسیون سخن می گوید پس از این توضیح من از شما سئوال می کنم آیا شما اصطلاحی بهتر از اصطلاح «اپوزیسیون نما» برای این فرد می شناسید ؟

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب ...،
هيچكس به ... تهمت اطلاعاتى نمى زند. هدف كامنت بنده ... نيست، بلكه هدف ياداشت بنده صاحب تلويزيونى است كه ادعاي رهبرى حركت ملى اذربايجان را دارد.

نوشته شده توسط: Anonymous

چرا با ابراهیم موافقم
آقای آزاد. ابراهیم به نکته خیلی خوبی اشاره کرده. مگر دوشوکی به شما یا ملت بزرگ آذربایجان توهین و حمله کرده بود که شما اینگونه برآشفته شده اید؟ و به او و ملت بزرگ بلوچستان توهین کردید؟ دوشوکی به ولایتمداران رای دهنده حمله کرده بود. برادر عزیز این کار شما اشتباه بود. از این به بعد سعی کنید راه خود را بروید و از حمله به دیگر ملیت ها و فعالان سیاسی و شناخته شده آنها پرهیز کنید. این کار عاقبت خوبی ندارد.
اگر واقعن به عاضه عقده خود بزرگ بینی مبتلا نیستی، دیگران را متهم به جنون نکن و همانطور که ابراهیم هم بخوبی گفته عذرخواهی بکن