رفتن به محتوای اصلی

بیاد روح الله زم که قربانی یک "پرستو" شد
31.07.2022 - 19:02

 

 

چهار سال پیش متعاقب مناظره نسبتا تندی که با مرحوم روح الله زم که ٤٤ سال پیش در چنین روزهای چشم به جهان گشود در شبکه بیان داشتم, سپس تلفنی با وی صحبت کردم و گفتم مواظب "پرستو ها" از جمله شیرین نجفی باشد. روح الله سخت بر آشفته و خشمگین شد و گفت: آقای دوشوکی شما کلاه خودتو نگه دار که باد نبره؛ به من درست امنیتی ندهید چون من از شما در موضوعات امنیتی خیلی بیشتر وارد هستم و به شیرین نجفی هم اطمینان کامل دارم. البته اعتراف می کنم که بنده در مسائل امنیتی و نفوذ "پرستوها" در بین اپوزیسیون تبحر و آگاهی قریب به صفر دارم. به همین دلیل نه تنها از "پرستوها" که از کلاغها و زاغ و زغن هایی که در بین اپوزیسیون خودنمایی می کنند, شدیدا دوری می کنم. یازده سال پیش در مورد نفوذ کلاغ های زشتی مانند "سردار مدحی" در بین اپوزیسیون چندین مقاله نوشتم و "عده ای" را هم "دلخور" کردم. چون فرهنگ ما نقدناپذیر است.

 موضوع "دام عسل" و نفوذ دادن "پرستوهایی" که به ناگاه بر روی تیر برق مقابل حیاط شما ظاهر می شوند و با دلربایی چلچله گونه خود را میهمان حیاط شما می کنند, داستانی است قدیمی که طعمه های بری از سوءظن فراوانی را در کشورهای همسایه ایران و در ممالک غربی قربانی ساده لوحی و خام پنداری کرده است.  پرستو اگرچه موجودی حشره خوار با پاهایی سست و کوچک است اما فنون ماموریت خود را در محضر سربازان گمنام امام زمان آنچنان به خوبی فرا گرفته است که با اغواگری و هوشمندی فراوان از میدان مغناطیسی زمین استفاده کرده خود را به "هدف" می رساند و برای جلب اعتماد "سوژه" بسان دایه مهربانتر از مادر عمل می کند.

 استفاده ابزاری از "پرستوها"  به عنوان طعمه جذاب توسط بسیاری از سرویس های جاسوسی جهان صورت می گیرد. اما دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی تبحر و خبرگی ویژه ای در این زمینه دارند. از منظر روانکاوی برای نفوذ دادن پرستوهای به ظاهر برخوردار از ثبات و بلوغ عاطفی ـ سیاسی و حتی ادبی سیستم های امنیتی معمولا از نقاط ضعف سیاستمداران استفاده می کنند. این استفاده الزاما جنسی نیست, بلکه می تواند تبلیغاتی باشد. مقوله روانشناختی و کاربردی سوءاستفاده از تفاوت های بین زن و مرد می تواند پیچیده باشد, که است. همانگونه که دکتر جان گری نویسنده کتاب معروف "مردان مریخی، زنان ونوسی" توضیح می دهد طرز بیان و برداشت ها بین مرد و زن می تواند متفاوت باشد که این نوع تفاوت ها بعنوان حفره های نفوذ امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 مرحوم روح الله زم نه اولین قربانی "پرستوهای مسافر" بود و نه آخرین آنان. حتی بعد از وی نیز بودند رهروان مشتاقی که در آتش تیمار "چلچله ها" سوختند و در طلب دانه ره دام گرفتند و در امارات و ترکیه و عراق با پای خویش دُم به تَله نهادند. همانگونه که در ابتدای این نوشتار مرثیه گونه اشاره کردم, نگارنده فرق بین پرستو و چلچله (اگر فرقی است) را نمی داند. لذا از هردو دوری می جوید. همانگونه که تفاوت ماهوی بین کلاغ و زاغ و زغن را هم نمی دانم. بنابراین نه تنها با پرستوها بلکه با زاغ و زغن های نفوذی در بین اپوزیسیون نیز رابطه خوبی ندارم. ای کاش مرحوم زم ظن مشابه ای داشت که می توانست دلیل بودن او باشد. اما دریغا که نیست و بقول مرحوم احمد شاملو  بیش از آنکه به خاک بیفتد سرنوشت او را بُتی پرستوگونه رقم زد؛ بُتی که دیگرانش فرستاده بودند.

 همانگونه که سیمُرغ پرنده ای اسطوره ـ افسانه ای ایرانی است که دانا و خردمند و به رازها آگاهی دارد, پرستو نیز  پرنده ای ظریف و نغمه خوان است که با کلید واژه های نظیر عشق و عاشق شدن و دزدیدن دل ارتباط دارد تا دزدی داده ها و گرفتن جان آدمی. حتی در کتاب های دبستانی و در شعر "رقص باد خنده گل" ء پروین دولت آبادی از همان دوران کودکی با اشتیاق از بازگشت پرستوها در کتاب های درسی می خوانیم: "باز می آید پرستو نغمه خوان /  باز می سازد در اینجا آشیان". ای کاش روح الله زم در پس بقچه های ذهن خویش با اندکی تردید کمی سوءظن می داشت. نمی دانم این گفته از چه کسی است که می گوید: "من هستم پس شک می کنم". زیرا شک مقدمه‌ یقین و آرامش است. پس باید به همه پرستوها شک کرد. این درسی است گرانقدر که روح الله زم با قیمت جانش به ما آموخت.

 عبدالستار دوشوکی

مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

مرداد ١٤٠١

منبع: خبرنامه گویا

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناشناس

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

کیانوش توکلی

جناب آقای ابراهیمی گرامی / بله ,  کاملا درست می فرمایید  , حدود دو هفته پیش بود که یپغامی ازجانب  شما در این خصوص دریافت کرده بودم /در مورد درج مقاله ای تحت عنوان:"تبلیغات گسترده تلویزیون ایران اینترنشنال برای شورای ملی تصمیم" 

البته موافق  مقاله بالا  نبودم ولی  از انجا که به اقای دوشوکی اعتماد کامل  داشتم ، موضوع را جدی نگرفتم . پس از انتقادات و شکایاتی که  از درج این نوشته به من شده بودو بعد از  پرس و جو  به  نتایجی  رسیدم که در مقاله توضیح ایران گلوبال درمورد شخصی به نام علی تهرانی نیا توضیح داده ام

بازهم تاکید می کنم که این  حق هر فعال سیاسی است که  با نام خودش برای همه اعضای شورای ملی تصمیم نامه بنویسد ؛  اما نه با نام مستعار.... اغلب پشت نام مستعار یک فریب ویک نیرنگ نهفته است .

د., 01.08.2022 - 15:15 پیوند ثابت
امرالله ابراهیمی

Amrollah Ibrahimi

گرمترین سلام‌ها خدمت جناب Kianosh Tavakkoli گرامی و عزیز. مطلب را خواندم و خیلی با خودم کلنجار رفتم که بی‌تفاوت از کنارش رد شوم ولی نشد و نمی‌شود لذا آمدم تا انتقادم را به شخص خودتان علنا بیان کنم. امیدوارم که از من نرنجید و به این نکته توجه داشته باشید که یک فرد منتقد، نه تنها دشمن نیست، بلکه می‌تواند نزدیک‌ترین دوست آدم هم باشد و جهتِ خیرخواهی چنین کند.

مدتی پیش، ضمن عرض سلام و احترام، برای‌تان نوشتم که شخصی به نام "علی تهرانی‌نیا" در سایت ایران گلوبال مطلب می‌نویسد. آیا او را می‌شناسید؟ شما در جواب پیامم نوشتید "چطور مگر؟ چی شده؟" جواب دادم که اگر خوب دقت کرده باشید، ادبیاتش شبیه آقای دکتر عبدالستار دوشوكی است و به احتمال قریب به یقین، او این مطالب را می‌نویسد و با اسم علی تهرانی نیا را برای شما می‌فرستد. نوشتید که " دقت نکردم، حتی اگر چنین باشد، چه اشکالی دارد؟" برای‌تان نوشتم اگر روزی من سعی کردم با اسم مستعار، دیگر شخصیت‌ها و جریانات اپوزیسیون را تخریب کنم، باید به من شک کنید. اگر هم نوشته‌هایی که با اسم مستعار درج می‌کنم، عکس نظراتی باشد که با اسم اصلی بیان می‌دارم، باید مطمئن شوید که یا از لحاظ روحی مشکل دارم و یا این‌که مأمور مخفیِ باندهای جهل و جنایت حاکم بر ایران هستم.

اگر همین آقای علی تهرانی‌نیا که ادبیاتش شبیه آقای دکتر دوشوکی است، شخصِ دکتر عبدالستار دوشوكی باشد، ذهنم را به جاهای دیگر می‌برد چون این دوگانگی، توجیه پذیر نیست اما شما متأسفانه هیچ جوابی به من ندادید.

نوشتۀ جناب آقای دکتر عبدالستار دوشوكی در این مورد را هم خواندم و راستش هنوز دارم به نکاتی فکر می‌کنم که در این کامنت برشمردم.

اگر جناب آقای دکتر دوشوکی مطمئن بودند که شیرین نجفی "پرستو"‌ی یاند مافیایی - تروریستی سپاه پاسداران است و حتی به روح‌الله زم هم در این مورد هشدار داده بودند، چرا دست به افشاگری نزدند که توجه ایرانیان و سازمان اطلاعات و امنیت کشور محل سکونتِ شیرین نجفی جلب شود و از چنین اتفاق تلخی جلوگیری نمایند؟

جا دارد که در این‌جا یک سئوالی از دیگر عزیزان بپرسم. آیا فردی به نام "علی تهرانی‌نیا" اصلا وجود خارجی دارد و کسی ایشان را می‌شناسد؟

پایدار باشید ❤❤??❤❤

د., 01.08.2022 - 14:12 پیوند ثابت
نظرات رسیده

 

اسماعیل زرگریان:

من ؛  مناظره دوشوكی وزم را همین چند دقیقه قبل در شبکه بیان گوش کردم . زم درعین سادگی آدمی باهوش و هوش اطلاعاتی زیادی داشت.  اگر دقت کنید وقتی روح الله زم از دوشوكی میپرسد در مورد جعلی بودن خبرهای من مورد مشخص را بگو تا من جواب بدهم . دوشوكی  به لکنت افتاد و سه مورد را گفت . روح الله زم به اوگقت این موارد را من کجا گفتم؟  دوشوكی گفت : در فلان جا وبعد زم با شک تردید وعصبا نیت جوابش را داد .

نکته بعدی پرسش کیانوش توکلی در کامنت بالاست.  در مورد اینکه دوشوكی از کجا فهمیدی که شیرین نجفی" پرستو" و یا نفوذی بود؟ و به روح الله زم آنهم در آنزمان هشدار داده بود؟! .. اگر دوشوكی اسناد و یا اطلاعات داشت چرا حداقل به زم اطلاع نداد ه یود  بعد دوشوكی میگوید " تلفنی به زم اطلاع دادم" چگونه  میتوان  این مکالمه تلفن را باور کنیم ؟ایا مدرکی  در دست دارید که به روح الله زم  راجع به پرستو بودن شیرین نجفی تدکر داده بوده اید. سخن آخر این که آقای دوشوکی بر اساس کدام  نیاز؛  هدف چنین مقاله ای در این مقطع زمانی  نوشته اید ؟

Seen by Esmail Zargarian at 21:05

ی., 31.07.2022 - 21:45 پیوند ثابت
کیانوش توکلی

دو نکته اشتباه در مقاله آقای عبدالستار دوشوكی : (بیاد روح الله زم که قربانی یک "پرستو" شد): ۱- نقش  " پرستو" این است از سکس خود برای به دام انداختن فعالین و رهبران سیاسی استفاده می کند و با تهیه صدا, فیلم و عکس از طرف مقابل,  اطلاعاتی از سوژه تهیه و در اختیار دستگاه اطلاعاتی می گذارد .  بدین وسیله   سازمان  مربوطه ؛ قدم به قدم سوژه را مجبور به همکاری با خود می کند . در حالی که شیرین نجفی  نفوذی بود نه پرستو؛ چرا که او هیج رابطه ای  خارج از فعالیت کانال آمد نیوز  با روح الله زم نداشت .در باره زمان همکاری شیرین نجفی دو روایت وجود دارد :  شیرین از ابتدا ودر ایران آموزشهای لازم را دیده و با هدف  نفوذ در شبکه و‌تشکیلات اپوزیسیون به ترکیه اعزام شده بود(حتی زندانی بودن شیرین قبل از اعزام به ترکیه بخشی از پروژه بود) .نظریه  دوم این بود  که شیرین  از یک تا شش ماه قبل ازربایش روح الله زم ؛  دستگیر و به ایران برده شده بود و در اختیار اطلاعات سپاه قرارمی گیرد و عملیات فریب را با نشان  دادن عکس پنجاه هزار یورو و نیز جعل نامه آیت الله سیستانی زنده یاد روح الله زم را مجاب کرد و اورا به عراق می  کشاند -۱- اشتباه دوم اقای دوشوکی در این نوشته  این است که تا قبل از ریایش روح الله زم,  هیج کس در باره نقش شیرین نجفی و اینکه او نفوذی ویا «پرستو» است,  نمی دانست . برای اولین بار «مازیار »_ مسول فنی آمد نیوز و دوست خانوادگی روح الله زم _ بود که   پس از دستگیری  زم  در رسانه ها به نقش نفوذی بودن  شیرین نجفی پرداخت ؛  بنابراین  بسیار بعید است کمتر کسی قبل از مازیار از جمله دکتر دوشوکی به  نقش شیرین نجفی پی برده باشند.

 

اخرين خبر در باره روح الله زم :چگونه اطلاعات سپاه توسط شيرين نجفي براي او دام گسترد(این ویدئو  دوسال پیش توسط  من تهیه شده بود)

 

جزئیات خروج روح‌الله زم از فرانسه و دستگیری وی از زبان مازیار دوست صمیمی و قدیمی روح‌الله زم

 

ی., 31.07.2022 - 19:31 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.