رفتن به محتوای اصلی

بیانیه کمیسیون زنان ” شورای ملی تصمیم” در اعتراض به مرد سالاری نفرت انگیز
11.08.2022 - 07:21

این بیانیه از سوی  نسرین اسماعیلی- شهلا انتصاری- دکتر میترا بابک- مهشید پگاهی- دکتر سیمین صبری- هنگامه عباسی- دکتر شهلا عبقری منتشر شد: 

روی سخن ما با شیوه تفکری مرد سالارانه‌ای‌ست که از دانش زن‌ها، از قدرت زن‌ها و از استقلال زن‌ها در هراس است. مهم نیست صاحب این تفکر در چه لباسی، دانش آموخته چه دانشگاهی، و با چه پیشوند ‌‌و پسوندی نامیده شده، یا در کدام کشور و با کدام ژست روشنفکرانه و برابری طلبی دروغین در جامعه ظاهر شده است. او مردی‌ست که در عمیق‌ترین نقطه ذهن خود، با همان لنز زن ستیزانه جامعه مرد سالار رژیم جمهوری اسلامی، تصویر جنسیت‌زده زن را حک کرده است. وحشت او از بهم ریختن تصورها، باورهای واپسگرایانه اش است.

اگر زن جوانی این اقبال را داشته که در محیط و خانواده مناسبی رشد کند و استعدادها و توانمندی‌هایش را پرورش دهد برای این مرد سالار غیر قابل باور است که این زن می تواند خودساخته باشد و تکیه بر هیچ مردی هر چقدر هم که صاحب نام و دانش باشد، نداشته باشد. به بیان روشن‌تر، حتماً باید نام مردی پشت زن باشد تا بتواند سری بالا بیاورد یا نه، اگر سری بالا آورده، پس حتماً نام مردی پشت اوست! زنی که ذهن کنجکاو و جوینده‌اش که از قضا نشانه‌شناسی را خوب می‌داند، و در حوزه آکادمیک، متخصص مطالعات تروریسم است او را به پژوهش و دانشی برساند که بتواند خالق اثری باشد چون ”پی‌نوشت: اپراتور” باشد، تنها اثری که تا امروز روی جنایت سپاه و شلیک به هواپیمای اوکراینی نوشته شده است.

از قلم این زن جسور هراسیدن، دور از انتظار نبود!

عبدالستار دوشوکی ناتوان از دفاع خود در برابر نقدهای جانانه و عمیق، به‌جای پاسخگویی مستدل، منتقد خود را “فحاش”، “دروغگو”، “تازه به خارج آمده” خوانده، و وی را به صفات دیگری آغشته کرده که بازگویی آن هتک حرمت به تمام زنان اپوزیسیون است.

به نقدها و مصاحبه‌های این زن نظری بیندازید، زنی که به‌زودی نامش در کنار بزرگان تاریخ ادبیات ثبت خواهد شد. سری بزنید به کتابش، صحبتی داشته باشید با دانشجویانش، با دوستانش تا باور کنید که در اوج بی‌خردیها، پای در عرصه خردمندان گذاشتهاید. حق دارید، باور نکنید چون با آن اتهام جنسیت‌زده و حرمت‌زدا، خوب نشان دادید از تبار مردانی هستید که از زن انتظاری جز تن‌کامگی ندارد. ندیده‌اند زن‌هایی از این دست را، نه اینکه نبوده‌اند بلکه شما چشم بر آنها بسته بودید و اگر هم آنقدر بزرگ بودند و یگانه که نمی‌شد نادیده‌شان گرفت، امثال شما انگ بر آنها زدید، به آنها لقب‌هایی دادید که شایسته خودتان بوده است.

پیامی برایتان داریم آقای دوشوکی ، چاره‌ای ندارید جز این که ذهن متحجرتان را پاک کنید و از نو ببینید و بیندیشید چون ونوس ترابی ها کم نیستند و هر روز هم بیشتر می‌شوند. جوانانی که اتفاقاً آمده‌اند برای اینکه عرصه را بر کهنه پرستانی چون شما تنگ کنند. خیلی‌ها خواستند هتاکی‌ها و فحاشی‌های شمارا بی‌جواب بگذارند تا از این معرکه سازی محلی برای مطرح شدن پیدا نکنید، ولی ما باور داریم که وقتی به زن مبارزی که هموند ماست حمله می‌شود، این حمله به همه زن‌هایی‌ست که ایستاده‌اند و می‌خواهند در کنار مردان و حتی پیشروتر از مردان با قلمشان و با توانمندی ها و شهامتشان در صف مبارزه باشند. نه شما نه جمهوری اسلامی و نه جامعه مرد سالار، دیگر قادر نخواهید بود با حربه‌های کهنه و انگ زدن و مطرح کردن جنسیتمان بر دهانمان چسب بزنید و از میدان به‌درمان کنید.

ما همیشه بوده‌ایم و امروز مصمم‌تر از همیشه می‌مانیم که نشانتان دهیم ما نیمه برابریم.

شجاعت امروز زنان ایران، یک‌تنه تاختن به رژیم و تاوان پس دادن دلیرانه‌شان در ایستادگی و دادخواهی وقتی دیگران همچنان تماشاچی باقی مانده‌اند، گویای حضور و قدرت زنان است.

اما بد نیست دوباره نقبی به مقاله آکادمیک و عاری و خالی از فحاشی ونوس ترابی بزنیم و دیگر بار «روش استدلال دوشوکی» را در هتاکی‌های وی به کار ببریم:

بر أساس روش استدلال دوشوکی، آنکه فردی از اپوزیسیون را نقد می‌کند، فرستاده جمهوری اسلامی‌ست (با لفظ فحاشی جنسی-ایدئولوژیک)-

از طرفی، دوشوکی کسی‌ست که بیشترین نقد را در طول چند سال گذشته به اپوزیسیون داشته است.

نتیجه‌گیری و نوشتن خط منتج از این منطق با خواننده! هرچه نباشد، روش استدلال دوشوکی را به کار برده‌ایم!

بدانید که انگ زدن و شل دهانی عقیدتی، تبعات جدی خود را دارد.

ما همه یک تنیم و یک تن برای همه‌ایم.

 

کمیسیون زنان ” شورای ملی تصمیم”
10 اگوست 2022

نسرین اسماعیلی- شهلا انتصاری- دکتر میترا بابک- مهشید پگاهی- دکتر سیمین صبری- هنگامه عباسی- دکتر شهلا عبقری

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
امیل رسیده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

بخشی از مقاله دوشوکی علیه کیانوش توکلی : چید روز به نقل از یک کلاغ و یا پرستو تازه وارد (منظور دوشوکی خانم ونوس ترابی  می باشد )می نویسی که دوشوکی مدرک پزشکی ندارد, چون این کلاغ مامور و بیچاره و معذور و  بدبخت جز با مشتی شارلاتان دروغگو و شیاد حرفه ای با کس دیگری سر و کار ندارد. یک روز می نویسی که دوشوکی علی تهرانی نیا است چون جرات ندارد با اسم خودش انتقاد کند, با اسم مستعار و به نفع جمهوری اسلامی می نویسد. یک روز کارآگاه جانی دالر می شوی و مکالمه خصوصی تلفنی بنده با روح الله زم را مورد موشکافی پلیسی قرار می دهی. خجالت هم واقعا خوب چیزی است که تو بعد از بیست سال دوستی و آشنایی با من, اتهامات کذب و بی شرمانه یک تازه وارد را علیه من, بقول خودت, با مسئولیت خودت با افتخار منتشر میکنی. کدام عقلانیت یا شرافت این را توجیه می کند؟ تو متاسفانه از همه خطوط قرمز عبور کردی. اگرچه در گذشته نسبت به بنده لطف و محبت داشتی که شکرگزارم. اما این هجمه وسیع از دروغ و تهمت و بی اخلاقی مثل سیل خروشان همه چیز را بر باد داده است.

 

عبدالستار دوشوکی، شورای ملی تصمیم و «اپیدمی پیشداوری عجولانه»

بیاد روح الله زم که قربانی یک "پرستو" شد

جمعه, 12.08.2022 - 10:33 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.