رفتن به محتوای اصلی

فایل صوتی افشاگری فرمانده سابق سپاه درباره کشته شدن مهسا امینی
29.09.2022 - 16:07

 فرمانده سابق سپاه . این فایل صوتی را در یوتیوب بصورت عمومی منتشر کرده و حکومت ایران را به «تلاش برای لاپوشانی واقعیت مرگ مهسا (ژینا) امینی» متهم کرده است.

او در آغاز صحبت‌های خود مهسا امینی را «دختر ایران» خوانده و آن را با قتل ستار بهشتی و زهرا کاظمی دو چهره مشهوری که بعد از بازداشت در زندان‌های ایران شکنجه شده و به قتل رسیدند مقایسه کرده است.

در بخشی از این فایل صوتی آمده است که: «این اطلاعات به وسیله انسان‌های با وجدان داخل سیستم به بیرون درز می‌کند.»

مرگ مهسا امینی «به دلیل آسیب به جمجمه»؛ یک فرمانده سابق سپاه از گزارش پزشکی قانونی خبر داد

مهسا امینی و محمدباقر بختیار

 

یکی از فرماندهان ارشد سابق سپاه پاسداران با انتشار فایلی صوتی گفته است که بنا به گفته منابع موثق در پزشکی قانونی ایران دلیل به اغما رفتن و مرگ مهسا امینی «آسیب به جمجمه» تشخیص داده شده است.

محمدباقر بختیار، که در دوران جنگ با عراق از فرماندهان ارشد سپاه بوده است، فایلی صوتی بر یوتیوب همرسانی کرده که در آن حکومت ایران را به تلاش برای لاپوشانی واقعیت مرگ مهسا (ژینا) امینی متهم کرده است.

آقای بختیار می‌گوید: «این اطلاعات به وسیله انسان‌های با وجدان داخل سیستم به بیرون درز می‌کند.»

او گفته «منابع موثقی» که در جریان گزارش پزشکی قانونی درباره مهسا امینی بوده‌اند، گفته‌اند که بنا به این گزارش پس از انتقال او به بیمارستان کسری، در بدو ورود و پس از بررسی‌های بالینی به دلیل «خونریزی داخلی» طحال آسیب‌دیده از بدن خارج شده تا وضعیت او پایدار شود‌. با این وجود به دلیل «آسیب به جمجمه» مهسا امینی به اغما می‌رود و جان می‌بازد.

این فرمانده پیشین سپاه با «جاه‌طلب و بی هویت» خواندن حکومت ایران گفته اگر حکومت «عقل سلیم» به خرج می‌داد و با پذیرش مسئولیت در این واقعه، بابت آن عذرخواهی می‌کرد، شاید «تبعات کمتری گریبانشان را می‌گرفت».

با جان باختن مهسا امینی اعتراضات سراسری گسترده و کم‌سابقه در ایران آغاز شده که همبستگی بین‌المللی چشمگیری را هم به همراه داشته است. با گذشت دو هفته، هنوز مقام‌های ایرانی به طور رسمی دلیل مرگ مهسا امینی را اعلام نکرده‌اند.

 
محمدباقر بختیار و آیت الله منتظری

 

محمدباقر بختیار در کنار آیت‌الله حسینعلی منتظری

محمدباقر بختیار صحبت‌های خود را با «نام خدای مظلومان و خدای انتقام‌گیرنده از ظالمان» آغاز کرده و مهسا امینی را «دختر ایران» خوانده است‌.

آقای بختیار مرگ مهسا امینی را با «کشته شدن» ستار بهشتی و زهرا کاظمی مقایسه کرده و گفته است حکومت درباره هیچ یک از این موارد مسئولیت را نپذیرفته است.

او گفته: «کجا پاسخگو بودند؟ صدها نفر در سال ۸۸، چندین نفر در سال ۷۸، صدها نفر در سال‌های ۹۶ و ۹۸ و مخصوصا پس از آن ماجرای بنزین.»

آقای بختیار حکومت را متهم کرده که «به بهانه توهین به مقدسات دنبال سرکوبند و به دنبال دوقطبی کردن جامعه و مقابل هم قرار دادن اقشار جامعه هستند.»

این فرمانده سابق سپاه گفته: «من شرمنده‌ام که در دوره‌هایی که با آرمانگرایی دنبال بقای این نظام بودیم نمی‌دانستیم کسانی می‌آیند و از همه دستاوردهای مردم سوءاستفاده می‌کنند برای خودشان».

او با انتقاد از سیاست‌های حکومت گفته است: «مردم رویکردشان مستقیما به رهبری شده، شعارشان علیه رهبری است. مردم شما را نمی‌خواهند. این را بفهمید.»

 

توضیح ویدیو،توضیح: بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست.

پایان پست Twitter

پیش از انتشار صحبت‌های این فرمانده سابق سپاه گروه هکری «عدالت علی» هم در کانال تلگرام خود مدارکی را منتشر کرده که می‌گوید اسناد مرتبط با علت جان باختن مهسا امینی پس از بازداشت او توسط «گشت ارشاد» است.

در این نامه از قول شاهدان عینی آمده که ساعت ۶ و نیم بعدازظهر ۲۲ شهریور ماه شاهد آن بوده‌اند که دختری هنگام انتقال به خودرو «مقاومت کرده و در اثر کشمکش ایجاده شده سرش به جدول برخورد کرده است.»

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، بلافاصله پس از انتشار این نامه، اصالت سند را تکذیب کرد و آن را جعلی دانست.

اصالت این نامه مستقلا توسط بی‌بی‌سی قابل تائید نیست.

پیش از این خانواده مهسا امینی گزارش‌های اولیه درباره تحقیقات پزشکی قانونی و مطالب منتشرشده در رسانه‌های رسمی درباره سابقه بیماری او را زیر سوال برده‌اند.

امجد امینی، پدر مهسا، به بی‌بی‌سی فارسی گفت یکی از مقام‌های پزشکی قانونی به او گفته «هر چه بخواهم(در گزارش) می‌نویسم و به شما ارتباطی ندارد.» او گفت الان هم« آنچه را که دوست دارند در این گزارش خواهند نوشت.»

اعتراضات ایران

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.