رفتن به محتوای اصلی

جلاد رئیسی خطاب به یگان ویژه مزدورش: «خوش درخشیدید»
27.11.2022 - 00:07

یگان ویژه فاتحین، یکی از گروه‌های شبه‌نظامی زیرمجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که اعضای آن آموزش نظامی ویژه‌ای، فراتر از آموزش رایج اعضای بسیج دیده‌اند.

این نیروها که در جنگ سوریه نیز به حمایت از بشار اسد مشارکت داشتند، در هفته‌های اخیر با همان یونیفورم‌های نظامی در سطح شهر تهران برای مقابله با معترضان مستقر شده‌اند.

در تصویری از ابراهیم رئیسی که خبرگزاری تسنیم – وابسته به سپاه پاسداران – منتشر کرده، او بر روی زمین نشسته و تعدادی از اعضای این نیروی شبه‌نظامی در اطرافش نشسته‌اند.

اخیرا این تصویر از حضور یگان ویژه فاتحین در سطح شهر تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد

 

اخیرا این تصویر از حضور یگان ویژه فاتحین در سطح شهر تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد

به نوشته تسنیم رئیسی در این دیدار، جمله معروفی را که منسوب به روح‌الله خمینی است، تکرار کرد و گفت: «امروز حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است.»

ابراهیم رئیسی همچنین بار دیگر، معترضان را «اغتشاش‌گر» خواند و درباره سرکوب آن‌ها توسط یگان ویژه فاتحین گفت: «شما در همه عرصه‌ها افتخار آفریدید و در مواجهه با اغتشاش‌گران و برهم‌زنندگان امنیت مردم خوش درخشیدید.»

در روزهای اخیر گزارش‌هایی منتشر می‌شد مبنی بر اینکه ادامه یافتن اعتراض‌ها به مدت بیش از ۱۰ هفته و گستردگی آنها موجب شده تا نیروهای نظامی و شبه‌نظامی وابسته به حکومت، با مشکلات بسیاری روبه‌رو شوند.

ابراهیم رئیسی نیز به شکل غیر مستقیم به این موضوع اشاره کرد و خطاب به اعضای یگان ویژه فاتحین گفت: «شما ترجیح دادید کنار خانواده بودن و راحتی جمعه را که هرکسی به آن نیاز دارد، کنار بگذارید.»

این یکی از تصاویری است که از مانور یگان ویژه فاتحین، پیش از اعتراض‌های اخیر توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده است

 

این یکی از تصاویری است که از مانور یگان ویژه فاتحین، پیش از اعتراض‌های اخیر توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده است

یگان ویژه فاتحین در کنار دیگر نیروهای مسلح که در برخورد با معترضان دست دارند، متهم است که به کشتار شهروندان بی‌سلاح شامل کودکان و زنان دست زده‌ است.

به گفته نهادهای مدافع حقوق بشر در جریان اعتراض‌های ۱۰ هفته اخیر بیش از ۴۰۰ نفر کشته شده‌اند که دستکم ۵۱ نفر از آنها، کودک هستند.

جمهوری اسلامی، کشتار معترضان را تکذیب می‌کند و می‌گوید که مخالفان و ماموران کشورهای دیگر شهروندان ایرانی را در اعتراض‌ها به قتل می‌رسانند. اما هرگز مستندات این ادعا منتشر نشده است.

با ادامه‌دار شدن اعتراض‌ها، تبلیغات سیاسی حکومت برای تشویق وابستگان نظام و کسانی که در سرکوب معترضان دست دارند، شدت گرفته است.

روز شنبه، تصاویری توسط رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی منتشر شد که در آن‌ها، تعدادی از زنان در حال اهدای گل به ماموران نیروی انتظامی در خیابان دیده می‌شوند.

با ادامه‌دار شدن اعتراض‌ها گزارش‌هایی از خستگی نیروهای مسلح سپاه و انتظامی در سرکوب معترضان منتشر شده است

 

با ادامه‌دار شدن اعتراض‌ها گزارش‌هایی از خستگی نیروهای مسلح سپاه و انتظامی در سرکوب معترضان منتشر شده است

خبرگزاری‌های وابسته به جمهوری اسلامی نوشته‌اند که این زنان «مادران شهدای مدافع امنیت» هستند. عبارت «شهدای مدافع امنیت»، توصیفی جدید است که برای کشته‌شدگان نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی در اعتراض‌ها استفاده می‌شود.

جمهوری اسلامی می‌گوید که در جریان ۱۰ هفته اعتراض اخیر، تعدادی از نیروهایش شامل اعضای سپاه، افسران و درجه‌داران نیروی انتظامی و اعضای بسیج کشته شده‌اند.

اعتراض‌های ایران که در پی کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد در هفته پایانی شهریورماه امسال آغاز شد، به سرعت به تظاهراتی سراسری علیه حاکمیت جمهوری اسلامی تبدیل شد و تا امروز ادامه داشته است.

روز شنبه، نخستین روز از یازدهمین هفته این اعتراض‌هاست که به شکلی بی‌سابقه، بدون حتی یک روز فاصله، به شکل مداوم در ۱۰ هفته گذشته ادامه داشته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.