رفتن به محتوای اصلی

اعتراض مردم، به بخش دیگری از مردم!
11.12.2022 - 23:35

 

 وقت آن است که مردم در مقابل بخش دیگری از مردم بایستند! مردمی که باید جلوی شان ایستاد همه حقوق بگیران دولت هستند از ارتشی گرفته تا کارمندان وزارتخانه ها و دولت. در ایران دیگر «بخش خاکستری» به معنای حیران ماندن بین حکومت ولایت فقیه و دمکراسی سکولار نداریم! حتا خود پایوران این نظام ایران اسلامی را شایسته زندگی نمیدانند و سالهاست که  فرزندان شان را بهمراه پولهای دزدیده شده از مردم ایران به اروپا و آمریکا فرستاده اند. اما حقوق بگیران بخش دولتی موضوع دیگری هستند. اینها «قشر خاکستری» نیستند بلکه بخش های منفعل جامعه هستند. حقوق بگیران دولت از ارتشی گرفته تا کارمندان دولت در وزارتخانه ها و سازمان ها را شامل میشود. اگر تا امروز آنها عذر می آوردند که هنوز جامعه آمادگی گذار به دوران پس از جمهوری اسلامی را ندارد، امروز اما پس از گذشت 80 روز از شروع تظاهرات بینظیر در تاریخ ایران دیگر نمیتوانند عذرهای پیشین را بیاورند. حضور کارمند بانک مرکزی و سایر بانکها، کارمندان وزارتخانه ها، کارگران و کارمندان شرکت های تولیدی نفت و گاز و غیره همه و همه دست به دست هم به رگهای رژیم خون تازه برای ادامه حیات سرکوبش میرسانند. برای رژیم مهم نیست اگر مردم ده سال دیگر هم در خیابان فریاد مرگ بر ولایت فقیه سر بدهند آنها به اندازه کافی نفت خواهند فروخت که خرج شکم خودشان و نیروی سرکوب شان در بیاید. این مردم ایران هستند که باید تصمیم بگیرند که آیا میخواهند مرگ شان را در زمان حیات جمهوری اسلامی تجربه کنند یا سالهای خوشبختی پس از آن؟ 

دوستی از یک نیروی چپ سابق از ایران برایم میگفت که تظاهرات و کشته دادن ها و کتک خوردن ها دارد حالت روزمرگی پیدا می کند و این مردم را خسته می کند و به خانه ها میفرستد. او میگفت انقلاب خون تازه در رگهای خود میخواهد و باید روند تازه ای را پیش گرفت. این که این جانهای شیفته در تظاهرات در سر یک جهار راه گرفته میشود حیف است که بدون نتیجه باشد. این جانها اگر هم از دست میرود لازم است که روز روشن در تظاهرات در مقابل بانک مرکزی و سایر بانک ها و نیز وزارتخانه ها و پادگانهای ارتشی - و نه سپاه - برگزار شود و در آن به این مزدبگیران دولتی مردم اعتراض کنند و آنها را شماتت کنند که چرا به سر کار میروند؟ به درک که چند ماه حقوق نگرفتی! مگر خون تو و اهل خانواده ات از خون آنها که در خیابان کتک میخورند و جان میدهند  رنگین تر است؟ اگر تا امروز بهانه می  آوردی که مردم هنوز تصمیم شان را نگرفته حال دیگر آن عذر در میان نیست. از تو بعنوان ارتشی که در خدمت مردم هستی انتظار میرود که نه تنها از حقوق سرماه ات صرف نظر کنی بلکه در اعتصاب نیز شرکت کنی! و از تو کارمند بخش دولتی انتظار میرود که بهانه نیاوری که اگر سر کار نروم و حقوق نگیرم بچه هایم گرسنه میمانند! نترس! بچه هایت گرسنه نمی مانند. در و همسایه به یاری ات خواهند آمد درست مثل سال 57. آنجا که جوان در خیابان برای آینده بهتری برای فرزندان و نوه های تو جان میدهند چقدر زشت است که تو بگویی بخاطر از دست ندادن شغل و در آمد حاضر نیستی اعتصاب کنی و به تظاهرات بیای! در این کشور هزاران جان شیفته در سال 67 بر دار رفت. اگر آنها هم مثل تو عافیت طلب بودند امروز وزیر و وکیلی چیزی بودند برای خودشان. چیزی که بود شرافت انسانی شان اجازه نمی داد که مثل تو ببینند به هم میهن شان ظلم بشود و آنها بخاطر حفظ شغل شان اعتراض نکنند. اعتراض کردند و بهای اعتراض شان را با اعدام شدن هزار هزار شان در سال 67 یا آوارگی و تبعید و زندگی دهه ها در سرزمین های دور از ایران بر خلاف میل شان بسر بردند و چه بسیار که در حسرت وطن چشم فرو بستند. و تو مزد بگیر حاضر نیستی چند ماه از حقوق ات را کوفت نکنی؟ نترس! نه تو گرسنه خواهی ماند و نه خانواده و فرزندانت! به صف مردم بپیوند. 

آنچه در بالا آمد را باید مردم در تظاهرات شان از مزد بگیرها طلب کنند. باید جلوی وزارتخانه ها و سایر مراکز دولتی و بانک ها ایستاد و با دیدن هر کارمندی او را مواخذه کنند که چرا بر سر کار میرود! و جلوی پایش تف کنند. بر خلاف تصور بسیاری این روش خیلی خوب جواب میدهد و فرد را وادار می کند که کنش مطابق میل مردم انجام دهد. این را ما در انقلاب سال 57 نظیرش را دیدیم. وقتی که ارتشی ها را مردم با شعارها با شماتت روبرو کردند بسیار اثر گذشت و آنها در روزهای 20 و 21 بهمن ماه در مقابل مردم نایستادند. 

وقت ان است که مردم ایران یخ های شان را با بخش دیگری از مردم ایران،  یعنی مزدبگیرانی که هنوز به سر کار میروند وا بکنند و تسویه حساب کنند که بلاخره تو در راه مردم هستی یا مخالف آن؟  

 

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محسن کردی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.